X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פלוג בוועדת הכלכלה: אם לוויתן לא יפותח והמתווה לא יניב תחרות אז צריך הסדרה אחרת כולל פיקוח מחירים כבל: הזמנו לא פעם את שותפויות הגז והנציגים שהם ביקשו לשלוח מעידים על זחיחות
▪  ▪  ▪
גילה. מביע דאגה [צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה (יום ג', 1.12.15) את הליך ההתייעצות בהתאם, לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, בעניין משק הגז הטבעי. בדיון היום המשיכה הוועדה לעסוק בנושא התחרות, היו"ר איתן כבל פתח את הדיון ואמר כי בישיבה ביום ראשון הקריא את נוסח המסרון שקיבל מח"כ צחי הנגבי, בשמו של שר הכלכלה, שביקש להביא בפנינו את החתימה על ההסכמים עם המצרים. "ביקשתי מהמשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד אבי ליכט, לברר האם כך הם פני הדברים. למרות שחלפו שעות רבות עדיין לא התקבלה תשובה, אלא שהחל מאתמול התקשורת הכלכלית שואלת האם מדובר בספין או בחתימת הסכם. אפנה מיד בתום הדיון שוב לליכט, כדי לקבל תשובה היכן הדברים עומדים".
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, אמרה "כי מתווה הגז שבלב הדיון כאן היום מצריך מאתנו להבין ולהכיר קודם כל את החשיבות הרבה שיש לגז הטבעי במשק האנרגיה היום בעולם, וקל וחומר בישראל, בה התגלו מרבצי גז משמעותיים. ראשית, הגז הטבעי מהווה מקור אנרגיה זול ונקי יחסית לדלקים האחרים שבשימוש היום, והדבר נכון בעיקר לתהליך הפקת חשמל. התועלת מהשימוש בגז רבה, והרחבת תשתית ההולכה הפנים ארצית תאפשר הוזלה של הוצאות האנרגיה לענפי משק נוספים באמצעות הגז ותתמוך בעידוד הפעילות ובהפחתת יוקר המחיה. בד-בבד, ניצול מושכל של הגז המצוי במים הכלכליים של ישראל יגדיל את הכנסות המדינה ויחסוך הוצאות לציבור לאורך שנים רבות". פלוג ציינה את היתרונות של המתווה, בכללן זירוז פיתוח לוויתן ומימוש חוזי יצוא עם מצרים וירדן.
לצד זאת ציינה כי "המתווה מייצר יתירות באספקה רק בשנת 2020, כאשר יפותח מאגר לוויתן, אך אינו פותר את בעיית חוסר התירות והסיכונים הכרוכים בכך ב-4 השנים הקרובות. לפיכך חשוב שהממשלה תפעל לצמצום סיכוני האספקה על-ידי בנייה מוקדמת יותר של צינור כניסה נוסף למערכת הגז. הכרזת המדינה על כוונתה לקיים סביבה רגולטורית יציבה ב-10 השנים הקרובות עלולה להקשות על הממשלה לנהל את משק הגז בתנאים משתנים. בנסיבות שנוצרו לא ניתן היה להגיע למתווה מוסכם ללא הכרזה כזו . בעתיד רצוי שהמדינה תתנהל תוך תיאום בין הרגולטורים השונים ותכלול של עמדותיהם. כך יימנע הצורך בהכרזות דומות שעלולות להפוך לתקדים ביחסי הממשלה עם גופים נוספים. בנסיבות הקיימות, ולאור הצורך להתקדם בפיתוח מאגרי הגז, בנק ישראל תומך באימוץ המתווה שאישרה הממשלה. חשוב להכיר בכך שכדרכם של הסדרים המושגים במשא-ומתן, המתווה הסופי הינו תוצאה של פשרה ועל כן איננו מביא לשני הצדדים את ההישג המרבי האפשרי מבחינתם, אך מנקודת המבט של המדינה והציבור הוא מביא לתוצאה טובה יותר מהאלטרנטיבות הקיימות מבחינת ניצול המאגרים, הקדמת השגת התירות באספקה והמחירים".
עוד ציינה פלוג כי "אם לוויתן לא יפותח והמתווה לא יניב את התחרות שיניב אז צריך להגיע להסדרה אחרת, כולל פיקוח על מחירים. אם לא יעמדו באבני הדרך המתווה יתבטל". ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שאלה אם במקרה כזה אין סכנה של בוררות בינלאומית, ופלוג השיבה: "זה לא אומר שהחברות לא יוכלו לתבוע אבל זה מציב את הממשלה במקום הרבה יותר טוב". ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הוסיפה כי "לאמירה שאם אבני הדרך לא ייושמו המתווה בטל אין אזכור במתווה, ואנחנו חשופים לסכנה של שיטת הסלמי כמו שפעלנו בה עד היום".
הנגידה פלוג התייחסה לתקבולי המיסוי והעריכה כי יעמדו על כ-70 מיליארד דולר וחלקה של הממשלה ברווחים יעמוד על 54-47 אחוזים. ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) שאל לגבי המימון, ופלוג התייחסה לכך ואמרה כי חוזי יצוא מגבירים סיכוי למימון הנדרש לפיתוח לוויתן. "אם המימון לא יהיה זמין הממשלה תצטרך להיות מעורבת באמצעות ערבויות או כלים אחרים", אמרה. ח"כ יואב קיש (הליכוד) שאל האם היה ניתן לייצר איזשהו הסכם ללא סעיף היציבות הרגולטורית, ופלוג השיבה: "לגבי הדרישה ליציבות רגולטורית, זה מחיר שאנחנו משלמים על ההתנהלות שהובילה אותנו עד היום. החזרה מהצו המוסכם הייתה בעייתית, לכן באופן לא בלתי סביר שהן דורשות יציבות. להערכתי לאור התנהלות זו הן דרשו את היציבות הרגולטורית, וזה מה שאתה משלם על התנהלות בעייתית". ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) התייחסה לדברי הנגידה בעניין הצינור השני ואמרה: כי היא "לא מצליחה להבין איך הצינור השני נשאר מחוץ למתווה".
ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר: "הבסיס לעקיפה לפי סעיף 52 זה ההסכמים עם מצרים וירדן, אם לא יהיו הסכמים השימוש בסעיף יפוג ולכן הוועדה לא צריכה להיכנס לזה. נכון שיש בעיה עם הצינור ועם לוויתן, שלא כתוב במפורש מה קורה אם הם מפרים, אבל זה מה שאפשר היה להשיג. היו"ר כבל ציין כי פלוג אמרה בעבר שהמתווה לא משיג תוצאות אידיאליות ושאל למה התכוונה ומה חסר במתווה כדי להגיע לתוצאה האידיאלית. פלוג השיבה: "כשמנהלים מו"מ אף צד לא משיג את מה שהוא רוצה. מהי תוצאה אידיאלית זה תרגיל תאורתי מעניין, אבל לא רלוונטי. בעיני מה שחשוב הוא שהמתווה הנוכחי מביא לתוצאה יותר טובה מהאלטרנטיבות הרלוונטיות. הוא מביא לסיכוי גבוה לפיתוח מאגרים, נותן מענה למחירים סבירים וליתירות ולכן זה המתווה הנכון בעת הזו".
פרופ' דיויד גילה, לשעבר הממונה על רשות ההגבלים, אמר: "לקחתי ברצינות את האיום של המונופול, שאם אני אלך לבית הדין מולו אז הוא לא יפתח מאגרים, לכן עשיתי מאמצים גדולים להגיע לפתרון מוסכם. לא חשבתי רק על תחרות, אלא גם על תחרות אבל היה לי קו אדום. יש גבול כמה אפשר להקריב. המתווה עבר את הקו האדום כי הוא לא שם מספיק משקל על רווחת צרכן ועל התחרות. במתווה הזה לא תהיה תחרות וגם אין הסדר של פיקוח שיגן על הצרכן. מהרגע שהבנתי שאי-אפשר לגשר בין עמדתי לעמדת שאר משרדי ממשלה, שלא נוכל לפעול יחד, הבנתי שאין לי סיכוי לפעול לבד בבית הדין. הבהירו לי שאו שהממשלה תעקוף אותי או שמשרדי הממשלה המרכזיים יפעלו נגדי בבית הדין. בנושא עם חשיבות כה גדולה זה ראוי שכל משרדי הממשלה ישתפו פעולה למצוא פתרון לבעיית המונופול. לא נתנו במתווה מספיק משקל לתחרות ולרווחת הצרכן, זו הסיבה שלא הסכמתי לחתום, זו הסיבה שפרשתי ואני מתנגד למתווה. המונופול אמר: תבחרו או גז או תחרות, ואני חושב שהצרכן מגיע לו גם גז וגם מחיר תחרותי. אני מודאג מהכוח שיש למונופול מול קובעי המדיניות, זה דוגמה מובהקת לכוח מהסוג הזה. מודאג איפה זה שם את המדינה בפעם הבאה שיהיה ויכוח בין מדינה למונופול". ח"כ יואב קיש (הליכוד) מתח ביקורת על גילה ואמר: "הוא בזבז שנתיים. זה היה בידיים שלו שנתיים והוא לא עשה כלום".
היו"ר כבל וח"כ יחימוביץ' ביקשו להתמקד בשאלה מתי עלו השיקולים המדיניים והביטחוניים על השולחן. גילה השיב: "לא שמעתי על בעיה ביטחונית, כן שמעתי על יחסי חוץ מהתחלה. זה היה על השולחן מכיוון משרד רה"מ, משרד חוץ והמל"ל, שיש עניין של יחסי חוץ עם ארה"ב, ירדן, מצרים והרשות הפלשתינית. הפעם ראשונה ששמעתי שהחליטו ללכת על הפעלת סעיף 52 הייתה בפגישה שאחרי פסח, ביני לבין משרדי ממשלה אחרים, אז אמרו לי הפקידים שבכוונתם להמליץ לשרים שיכנסו לתפקידם שהם ממליצים להפעיל את סעיף 52". ח"כ ביטן אמר כי המתווה טוב יותר מהצו המוסכם והזכיר גם הוא כי הממונה ניהל במשך שנתיים משא-ומתן עם השותפות. גילה התייחס לכך ואמר: "פיצוץ מוקדם של המו"מ היה פוגע במשק וסיום מוקדם של המו"מ היה מוביל לפגיעה בצרכן וויתור על התחרות. היינו זהירים לא רצינו לפוצץ מוקדם מדי ולא לוותר מוקדם מדי. ואז נוסחה הטיוטה של הצו המוסכם. חשבנו שיש סיכוי להביא תחרות באמצעות כריש ותנין ומכר בנפרד מלוויתן ב-2020. חשבנו שיש סיכוי שזה יביא לתחרות, זה היה כפוף לשימוע ציבורי ויש סיכוי שאחריו ואחרי נתונים עדכניים יש לנו זכות וחובה לרדת מהטיוטה אם זה לא יביא תחרות - וזה מה שקרה. הערות הציבור היו טובות והראו לנו שכריש ותנין לא יוריד מחירים. כאשר ירדנו מטיוטת הצו המוסכם כל משרדי הממשלה חברו למצוא פתרון וזה דבר מאוד ראוי".
בתגובה לשאלת ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) התייחס גילה לדברי שר האנרגיה, יובל שטייניץ, שאמר כי גילה הוא זה שנתן לו את הרעיון להפעיל את סעיף 52. "לגבי מה ששטייניץ ייחס לי, הדברים לא נאמרו על ידי. השר זימן אותי לפגישה על-רקע ההתנגדות למתווה, אמרתי שאני לא מוכן לחתום והשר ציין שאם המתווה לא יקוים יגרם נזק למשק, ליחסי חוץ ולביטחון המדינה. אמרתי לו שבסמכותי לשקול רק שיקולי תחרות ושסעיף 52 כבר על השולחן ויש סמכות לעקוף את הממונה אם יש שיקולים. שהשר שאל אם אני רוצה שיעקפו אמרתי שאני מאוד לא שמח, אבל שזה אפשרי אם זה מה שרוצים מאשר שאתמוך במתווה שאני לא מאמין בו, וזו הסיבה שפרשתי מתפקידי", אמר.
כבל התייחס להזמנת נציגי חברות הגז ואמר: "הנהלת הוועדה, פעם אחר פעם, פנתה לנציגי חברות הגז לבוא ולהשמיע את הצד שלהן. כאן הופיעו האנשים המרכזיים הן מנציגי הממשלה והן מכל המערכות הציבוריות השונות. האנשים ששותפויות הגז מבקשים לשלוח מראה על זחיחות. אני אומר בצורה ברורה, הם הוזמנו גם להיום ולכן מנקודת המבט שלי, אם לא יגיעו המנכ"לים של החברות אני לא אאפשר לנציגים אחרים לדבר. אנחנו מבקשים שיופיעו בפנינו הדרגים הבכירים וזה יכול להיות יצחק תשובה בעצמו או מנכ"לי החברות דלק או נובל".
מיכאל שראל, לשעבר הכלכלן הראשי באוצר, אמר כי הוא "חושב שנעשתה שגיאה חמורה ביותר באשר ליצוא - בהחלטת הממשלה מ-2013 והמלצות ועדת צמח ב-2012, וזה לא נכנס למתווה. עם זאת, יכול להיות שבמתווה אפשר היה לשנות לגבי היקף היצוא ויכול להיות שאפשר עדיין להכניס שינויים. בגז עלויות השינוע מאוד גבוהות, ואם מייצאים את הגז ומאוחר יותר צריך לייבוא אז הייבוא הרבה יותר יקר משמירת עתודות ושימוש בהם". עוד ציין שראל כי הייצוא יגרום להפסד של עשרות מיליארדי שקלים בעתיד, אם נצטרך לעשות שימוש בדלקים יקרים יותר או ביבוא גז טבעי.
"יש טענה מעניינת שאומרת שללא יצוא לא יהיה פיתוח של הגז כי צריך מימון, הטענה הזו לדעתי לא בטוח שהיא נכונה כי יכול להיות שאם בודקים מה דרישות המימון יצוא של 200 או 100 BCM מספיקים, ולא בטוח שצריך ייצוא של 400 BCM. גם אם נכון שאי-אפשר לקבל מימון אם אין יצוא - במצב כזה צריך לבדוק חלופות אחרות על-ידי התערבות ממשלתית ישירה, הנחות במס, ערבויות ממשלתיות או פתרונות אחרים ולא נבדקו אלטרנטיבות", אמר שראל.
פרופ' אבי בן-בסט, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, התייחס לסוגיות הבעלות והתחרות הנגזרת ממנה והמחירים. "בכל שלושת המאגרים כרגע נמצאים אותם בעלים. כך שגם היום וגם בעתיד אם זה יישאר המבנה במתווה דיברו על שני אמצעים, דילול אחזקות דלק תמכור בעוד 6 שנים נובל תפחית ל25% וכריש ותנין ימכרו לבעלים חדשים - זה לא יכול לייצר תחרות, בטח לא ב-6 שנים קרובות לכן יש מונופול וגם בעתיד לא תיווצר תחרות. עסקתי באירועים מאוד דומים שנעשה גם נעשה הוצאה של גורמים - בשם התחרות כפו מכירה של נכסים. כאשר רצו ליצור תחרות בבנקאות היו מכירות כפויות: בשנת 96 כפתה הכנסת על הבנקים למכור את כור, כלל, דלק ועוד. פגעו בזכויות קניין למען מטרה ראויה. פיצול קופות הגמל - בשם התחרות כפו עליהם את המכירה. אז אפשר גם במקרה הזה לכפות מכירה שתשאיר זכיין אחד בכל מאגר. אין גזלת רכוש רק מכירה והמחיר שיקבל הבעלים הוא הערכת הרווח. אז למה הוא מתנגד? כי הוא לא יקבל מחיר של נכס מונופוליסטי אלא מחיר לפי ערך של תחרות". בן בסט הוסיף כי "המתווה מציע מחיר תקרה שהוא יחסית מאוד גבוה ביחס למדינות מפיקות. צמוד למדד בארה"ב פלוס אחוז". הוא הוסיף כי הוא לא מבין את המנגנון, שאין לו שום קשר למחיר האנרגיה.
ביטן התייחס לדברי בן בסט ואמר כי "זה דיון תיאורטי נחמד, לא רלוונטי למה שהוועדה דנה עכשיו". בן בסט הגיב: "אין רפורמה שהייתי מעורב בה שלא שמעתי שזה אקדמי, תיאורטי, לא יעבוד. הרפורמה של השיחות הבינ"ל הורידה מחירים אבל כל 3 חברי הוועדה שהייתי חבר בה היו תיאורטיקנים. אותו דבר לגבי הטענה שאיש לא יקנה, כמו פיצול התאגידים הריאליים מהבנקים. תמיד איימו שכל המשקיעים יברחו. זה נמכר, נמכר מהר מאוד ולא במחיר מגוחך. ההבדל היחיד שהפעם אינני שותף. אחת הדרכים להילחם ברפורמטורים זה להגיד שהם תיאורטיקנים, זה מתועד בספרות הכלכלית. הרעיון שאני מציע זה להצמיד את המחיר למספר שווקים בינ"ל. זה מעשי מאוד נעשה בדלק אפשר לעשות את זה בתחומים אחרים, צריך רק לרצות את זה. אני לא מפחד מאיומים לא להפיק גז או ללכת לבית משפט. אני לא מכיר יזם שחותך לעצמו את האף האוזן והצוואר, אם אציע לו משהו שיש בו רווח גם הוא ישקול אם ללכת לבית משפט ל-10 שנים".

תאריך:  01/12/2015   |   עודכן:  01/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ליכט  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דוד  ביטן / David Bitan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק תשובה  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  קרנית פלוג  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גילה: מודאג מכוח המונופול מול קובעי המדיניות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פלוג! אל תדחי למחר את מה שאפשר
אורח  |  1/12/15 16:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עידן יוסף
אמיר לוי: הנזק מאי פיתוח מאגרים - 1.8 מיליארד דולר ב-3 שנים    יו"ר ועדת הכלכלה מותח ביקורת על כך שנציגי הממשלה לא ענו על כל השאלות שהפנו אליהם חברי הכנסת: אין שקיפות מלאה והיום התחלנו לראשונה לעשות משהו בעניין - אין במתווה אפילו אמירה מה תעשה המדינה אם החברות יפרו את ההסכם
איציק וולף
ועדת הכלכלה סיימה את הדיונים עם נציגי הציבור על מתווה הגז    החוקר אמנון פורטוגלי: פסקת היציבות מרסקת את הדמוקרטיה
עידן יוסף
תושלם הרחבת מערכת ההולכה הארצית ע"י סיום הקמת הקו המזרחי באורך של 90 ק"מ, השלמת קו הגז לירושלים וכן הנחת קו חדש לרמת גבריאל
עידן יוסף
אומר כי הנושא המרכזי של משרדו הוא זיהום אוויר והפתרון המרכזי לו הוא גז טבעי במחיר שיגרום לתעשיה ולתחבורה להשתמש בו
רון בריימן
מי שלא מוכן לקבל הסכמים במחשכים, מן הראוי שיתגייס לעצירת שוד קרקעות הלאום והסגרתן למונופול הטרור, ורק אז יבוא ויטען ביושר את טענותיו מול מונופול הגז    עד אז, מטעמי זהירות, חשוב שהציבור יבחן את "הארגונים החברתיים" בהתאם למי שמתגייסים לשמש להם שופר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il