X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר גבאי בוועדת הכלכלה [צילום: אליהו מנזין]
השר גבאי: "עדיין אפשר להוריד מחירי הגז"
השר להגנת הסביבה והמתנגד היחיד בממשלה למתווה הגז השתתף בוועדת הכלכלה ואמר: לא מדובר בעניין של איכות חיים - זה עניין של חיים. הגז הטבעי יכול לצמצם זיהום אוויר
השר גבאי. לא שינה דעתו [צילום: מרים אלסטר / פלאש 90]

"אחרי ששמעתי את הכל אני עדיין נגד המתווה, לא שיניתי את דעתי. אפשר להוריד את מחירי הגז" - כך אמר הבוקר (יום ד', 2.12.15) השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, היחיד שמתנגד למתווה הגז, בוועדת הכלכלה .
"יצאתי מודאג מהדיון על המתווה ולכן הצבעתי נגד, מאז דעתי לא השתנתנה לגבי המתווה - אבל זו החלטת ממשלה ואני מחויב לה", אמר והוסיף "בעיני החשוב מכל זה זיהום אוויר. לא מדובר בעניין של איכות חיים - זה עניין של חיים. הגז הטבעי יכול לצמצם זיהום אוויר ביותר מ-99%. אני לא שר התיירות, עבורי גז טבעי הוא מרכזי וקריטי ביכולת של המשרד לקיים את היכולת שלו לטובת הציבור".
לדבריו, "חברת החשמל עדיין מתעדפת פחם על גז טבעי, משיקולי עלות. כולנו רואים את מנכ"ל פניציה בתשדיר לקראת שמונה בערב מספר איך הגז הטבעי הציל אותו, והסיפור כולו אמת, אך מאז מחירי המזוט צנחו ומחיר הגז הטבעי עלה והסיפור הזה כבר לא רלוונטי. מחיר הגז מונע שימוש ומקשה על מעבר של מפעלים ותחבורה לגז. אני השר היחידי שהתנגד למתווה, אבל גם זה שעושה הכל כדי להגביר שימוש בגז". הוא הוסיף כי יש ניגוד אינטרסים בין שותפויות הגז למדינה. "החברות רוצות למכור מהר ככל שניתן גם במחיר מופחת מאוד ביחס למה שהן יכולות למכור בישראל, והמדינה רוצה שתהייה לה ביטחון לשנים רבות. לכן אנחנו לא רואים אותן מסתערות על השוק המקומי ופורסות תשתית, זה פשוט לא כדאי להן. אין כאן מלחמת מערבונים בין טובים לרעים, חברות הגז עושות מה שטוב להן ועדיין בקמפיין הנוכחי נחצו גבולות. אנחנו כבר לא אותה מדינה שהיינו", אמר. ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התפרץ לדברי השר גבאי והוצא מהדיון.
עוד הוסיף השר גבאי כי הוא מסכים עם הגישה לרכז את הרגולטורים לטיפול בנושא, למרות שמשרדו לא היה חלק מוועדת קנדל, אבל הוא לא מאמין במשא-ומתן עם החברות. "המדינה היא ריבון והיא צריכה להוביל את הנושא", אמר השר גבאי והוסיף: "הכנו מתווה חלופי שהצגתי לרה"מ, שהיה לדעתי פותח את הבעיות. לצערי הרכבת כבר יצאה ונאמר לי שזה מאוחר מדי. יצאתי מודאג מהדיון על המתווה ולכן הצבעתי נגד, אבל זו החלטת ממשלה ואני מחויב לה. לסיכום, אני מאמין גדול באיזונים, וכשדברים לא מאוזנים יוצאים לדרך הם מתפרקים מהר מאוד".
היו"ר כבל שאל את השר גבאי איך הוא היה יוצר את המתווה והוסיף: "והייתי מאוד זהיר בשאלתי כדי לא להכשיל". השר גבאי השיב: "המתווה כולל הנחה שמכירת השדות תייצר תחרות ואני חושב שלא תהייה תחרות. הגדלת התירות מתמר היא קריטית, צריך לייצר מנגנונים עם תמריצים אמתיים לפיתוח לוויתן. צריך לייצא בהיקף סביר ולעודד שימוש מקומי. חברות הגז צריכות להרוויח, צריך מחיר מפוקח פלוס בלו על הדלק וזה אומר לבטל את ששנסקי. אני לא מאמין בששינסקי כי הוא אומר שיש רווחי יתר וצריך למסות אותם – במקום זה צריך למנוע רווחי יתר. צריך להרחיב יצוא מתמר רק כנגד הנחת צינור נוסף והבטחת פיתוח לוויתן".
ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה לכך שחברת החשמל שורפת פחם בגלל המחירים הגבוהים מאוד של הגז, ושאלה את השר גבאי האם זה סביר וביקשה את התייחסותו לתהליכים שהובילו למתווה. גבאי השיב כי "אנחנו חושבים שצריך להשתמש במינימום הנחוץ לפחם. אי-אפשר לעבור רק לשימוש בגז כל עוד יש צינור אחד, אבל אפשר ליצור מצב שחברת החשמל תשתמש במינימום הנדרש לפחם והתחנות יזהמו כמה שפחות. אין ספק שיש פה מצב הזוי שמדינה עם כמויות גז עצומות משתמשת בפחם מזהם". באשר לקבלת התהליכים שהובילו למתווה אמר גבאי כי בענף התקשורת, שהוא בא ממנו, יש הרבה מאוד אנשים שמבינים, אך בנושא הגז "כנראה בגלל שזו תעשיה צעירה, התחושה שאני שומע את מה שחברות הגז אמרו בפורומים אחרים וממש לא הרגשתי בנוח עם המידע שמסתובב".
ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר כי צריך למקד את הדיון בבחינת שיקולי קיום המונופול אל מול השיקולים המדיניים ביטחוניים. "יש כאן אחריות קולקטיבית של הממשלה, שאתה חלק ממנה, נעשה שימוע ציבורי מקיף שמתמשך גם היום מעבר למה שצריך, היה אישור קבינט, זה עבר את מליאת הכנסת ואתה תומר בהרבה דברים במתווה", אמר ח"כ זוהר לגבאי, ושאל: "האם אתה סבור שצריך ליישם את המתווה בהתחשב לתרומה המדינית ליחסים עם מצרים וירדן". השר גבאי השיב כי הוא לא עוסק בנושא ביטחון ומדיניות. "כל השיקולים האלה עלו בישיבת הממשלה, ואחר ששמעתי הכל הצבעתי נגד ודעתי לא השתנתה", הבהיר. ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) ביקשה את התייחסות השר לפסקת היציבות הרגולטורית, והוא השיב כי היא לא נוגעת לענייני סביבה ולכן לא יכול להתייחס אליה. עם זאת עוד קודם לכך הוא בירך על דברי המשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד אבי ליכט, כי פסקת היציבות לא תחול על חקיקה סביבתית. ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) שאל האם האם יש הצדקה לשימוש בסעיף 52, וגבאי השיב כי הוא לא יכול לענות על השאלה.
ח"כ מיכל רוזין (מרצ) ביקשה את התייחסות השר ליתירות והיעדר צינור שני. בתשובה לשאלתה אמר השר גבאי כי איש לא יודע שהשדות הבאים יפותחו. הוא הוסיף כי למדינה כמו ישראל גם שני צינורות לא מספיקים וסיפר כי כשהיה בבזק חזיר בר אכל באחד הלילות את הסיב האופטי המוביל לירושלים. "מאחר שיש שני סיבים לעיר הפלא ופלא הלקוחות לא הרגישו כלום, אבל בבוקר בא קבלן וחתך את הציר השני של הסיב לירושלים, ביום בו התקיים הפריימריז בליכוד, וירושלים התנתקה מתקשורת לכמה שעות – וזה למי שרוצה להבין מה זו יתירות וכמה היא חשובה".

תאריך:  02/12/2015   |   עודכן:  03/12/2015
+רוורס בפוּל גז
10:24 02/12/15  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

על בנימין נתניהו כמועמד לתפקיד הבלפור של הפלשתינים, על ברכת הגז הטבעי ועל השְׁמָנִים לנר חנוכה

בלפור לפלשתינים. נתניהו [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר גבאי: "עדיין אפשר להוריד מחירי הגז"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
מנחם רהט
על בנימין נתניהו כמועמד לתפקיד הבלפור של הפלשתינים, על ברכת הגז הטבעי ועל השְׁמָנִים לנר חנוכה
דרור אידר
המתנגדים למתווה הגז נעלבים    האסטרטג הגדול קובע: "בריתות עם תאגידי אנרגיה בינלאומיים הן תעודת ביטוח עבור ממשלת הימין"    יצחק הרצוג חוזר לסורו ומפיל על היהודים את צרות העולם
עידן יוסף
פלוג בוועדת הכלכלה: אם לוויתן לא יפותח והמתווה לא יניב תחרות אז צריך הסדרה אחרת כולל פיקוח מחירים    כבל: הזמנו לא פעם את שותפויות הגז והנציגים שהם ביקשו לשלוח מעידים על זחיחות
עידן יוסף
אמיר לוי: הנזק מאי פיתוח מאגרים - 1.8 מיליארד דולר ב-3 שנים    יו"ר ועדת הכלכלה מותח ביקורת על כך שנציגי הממשלה לא ענו על כל השאלות שהפנו אליהם חברי הכנסת: אין שקיפות מלאה והיום התחלנו לראשונה לעשות משהו בעניין - אין במתווה אפילו אמירה מה תעשה המדינה אם החברות יפרו את ההסכם
איציק וולף
ועדת הכלכלה סיימה את הדיונים עם נציגי הציבור על מתווה הגז    החוקר אמנון פורטוגלי: פסקת היציבות מרסקת את הדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il