הרפורמה בבריאות הנפש: במהלך דיון סוער שהתקיים (יום ד', 2.11.15) בוועדת המשנה לעניין הרפורמה בבריאות הנפש, התברר כי כל קופת חולים קובעת לעצמה האם לציין בהפניות שלה לבדיקות ולטיפולים גופניים (כמו למשל בדיקות דם) גם אבחנות נפשיות של המטופל. הפסיכיאטר הראשי של קופת חולים לאומית, ד"ר ארי לאודן: "במסמכים שיוצאים מצוינות האבחנות, אך יש אפשרות לרופא לסמן שלא יצוינו". מנהל מערך בריאות הנפש במחוז מרכז בקופת חולים מאוחדת, דני שניידרמן: "אצלנו האבחנות מוסתרות". יעל נרדי ממערך בריאות הנפש במכבי שירותי בריאות: "במכבי ברירת המחדל היא לא לציין, אך הרופא יכול לבחור לציין".
יושב-ראש ועדת המשנה, ח"כ
נורית קורן, וח"כ
מיכל בירן נזעקו: "ברירת המחדל צריכה להיות שלא מתפרסם שום פרט על טיפולי בריאות הנפש". ח"כ עאידה תומא-סולימאן: "לא ייתכן שתהיה גישה שונה לכל אחת מקופות החולים. על משרד הבריאות, שהוא הרגולטור, לחייב סטנדרט אחיד לכולן".
בתגובה אמרה ראש אגף בריאות הנפש במשרד הבריאות, ד"ר טל ברגמן-לוי: "משרד הבריאות מוציא הנחיות, ועדיין כל קופה יכולה להחליט על שינוי, כל עוד עומדת בהנחיות שלנו. לא נגיד "לא" לקופה שמגדילה ראש ורוצה לספק פרטים נוספים לרופא המשפחה. כך גוברת בטיחותו הרפואית של המטופל והוא לא מקבל טיפולים או תרופות שמתנגשים ועלולים להזיק לו. מערכי ההחרגה ושמירת הסודיות פוגעים בו".
בהתייחס לתחקיר על עמותת "בית חם", אמר ד"ר לאודן מקופ"ח לאומית: "הדרישה של עמותת בית חם היא שהמטופל לא יתבקש לגשת למזכירות הסניף של קופת החולים שלו על-מנת לקבל התחייבות למימון הטיפול בעמותה. זאת על-מנת שעובדי קופת החולים לא יהיו חשופים למידע. במקום זאת, לאחר המפגש הטיפולי הראשון בעמותה, יועבר המידע ישירות מהעמותה לקופה בצורה מוגנת עם כל הפרטים, ועל בסיס זה תופק התחייבות".
יעל נרדי ממערך בריאות הנפש בקופת חולים מכבי: "העמותות האלה נותנות שירות למגזרים מאוד מסוימים, צריך להתייחס אליהם באופן רגיש תרבותית ואין להתעלם מצרכים מיוחדים שלהם. יש להנגיש את השירות עם התאמות מסוימות, אך כמובן לפי החוק. אחרת האוכלוסייה הזאת לא תקבל שירות".
ח"כ מיכל בירן: "כל האוכלוסיות רגישות וכולם צריכים לקבל את אותו השירות. יש פה אפליה ומשרד הבריאות לא מטפל בה". ד"ר לוי-ברגמן: "אדם שבוחר להגיע בלי התחייבות מקופת החולים לוקח סיכון שהקופה לא תאשר את הטיפול בו. משרד הבריאות לא מתערב בהסכמים הכלכליים בין הקופות לספקים". ח"כ
דב חנין בתגובה: "זאת בדיוק הבעיה".
ח"כ קורן סיכמה את הדיון ואמרה: "יש לאפשר לכולם הגעה לטיפול ראשוני ללא טופס 17 וללא פנייה לרופא המשפחה. הסטיגמות, הביורוקרטיה והטופסולוגיה מרתיעים רבים מלגשת ולקבל טיפול".