X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה ייחסה לראש עיריית נצרת עילית לשעבר שוחד בדמות הבטחות להענקת משרות בעירייה לפעילי רשימתו ערב הבחירות בשנת 2008 ביהמ"ש: לא הוכחו יסודותיה של עבירת השוחד
▪  ▪  ▪
גפסו. הפעם זיכוי [צילום: פלאש 90]

ראש עיריית נצרת עילית לשעבר, שמעון גפסו, זוכה מעבירות שוחד והפרת אמונים. כך הודיעה (יום ב', 7.12.15) שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, דיאנה סלע.
המדינה טענה, כי ערב הבחירות המוניציפליות בנובמבר 2008, הבטיח גפסו לפעילים שלו ושל רשימתו, כי ידאג לקבלתם לעבודה בעירייה אם ייבחר. כתב האישום מתייחס לשמעון אוחיון, לו לטענת המדינה הבטיח גפסו תפקיד בשכר חודשי של 6,000 שקל תמורת גיוס מצביעים לטובתו. לאחר הבחירות אכן ניסה גפסו לקיים את הבטחתו, אך הדבר לא עלה בידו.
עוד נטען, כי גפסו הבטיח לעובד העירייה ישראל ז'נו שידאג לקדם אותו לתפקיד בכיר יותר. ז'נו פוטר לפני הבחירות, גפסו הביא להחזרתו לעבודה אך לאחר מכן הוא פוטר שוב. כמו-כן נטען באופן כללי, כי גפסו "פעל לקליטת פעילים נוספים שעבדו עבורו במערכת הבחירות כעובדי עירייה".
סלע קבעה, כי בחלק ניכר מהתקופה הרלוונטית גפסו לא היה מועמד בצורה רשמית לראשות העירייה, ולכן לא ניתן לייחס לו שוחד בחירות לגבי הבטחות שנתן - אם בכלל - באותה תקופה. עוד נקבע, כי אין לקבל את גרסתו של אוחיון לגבי יחסיו עם גפסו לפני הבחירות ואחריהן, גירסה המונעת משנאתו העזה לגפסו, וכי גפסו הפנה אותו להתמודד כדין במכרז על תפקיד פקח של העירייה ותו לא. לא נסתרה גרסתו של גפסו לפיה הפעילים עבדו עבורו ללא תנאי, בשל אמונתם בו. הם אומנם עבדו עבורו בחינם, אך לא הוכחו יתר יסודותיה של עבירת השוחד, קובעת סלע.
בהתייחסה להבטחות שלטענת המדינה ניתנו לפעילים נוספים שבה סלע ואומרת, כי גפסו לא היה מועמד באותה עת. היא מוסיפה: "לחלופין, אפילו היה הנאשם מועמד בעת מתן ההבטחות לפעילים בלתי מוגדים אלה, נוכח העדר נתונים לגבי תוכן ההבטחות, מועדן – לפני או אחרי המתת - הקשר הסיבתי בינן לבין המתת, האם ניתנו כנגד המתת אם לאו, ולגבי מודעותו של הנאשם לכל היסודות העובדתיים בעבירה, ולכך כי המתת ניתנה בעד פעולה הקשורה בהבטחה - לא הוכחו יסודותיהם של עבירות השוחד".
בנוגע לעבירת הפרת האמונים אומרת סלע, כי גפסו לא היה נתון כלל בניגוד עניינים ביחסיו עם אוחיון לאחר הבחירות, וכי ניגוד העניינים מול ז'נו לא היה חריף כאשר פעל לביטול פיטוריו מן העירייה לאחר הבחירות. סלע גם מותחת ביקורת על הדרך בה ניהלה המשטרה את החקירה, בין היתר על כך שהתעלמה מהעוינות של אוחיון וז'נו כלפי גפסו, על כך שלא זומנו עדים מהותיים ועל כך שגפסו לא עומת עם טענותיהם של השניים כלפיו. את המדינה ייצג עו"ד רז ולטר, ואת גפסו - עו"ד פנינת ינאי.
במקביל תלויים ועומדים בבית המשפט העליון ערעורים הדדיים על הרשעתו של גפסו בתיק שוחד קודם, בו נדון לשישה חודשי עבודות שירות. גפסו מערער על הרשעתו, והמדינה מבקשת להחמיר את עונשו ולהטיל עליו קלון.
פרקליטיו של גפסו, ד"ר יעקב וינרוט, עמית חדד ואושר רובינגר, טענו בעקבות הכרעת הדין כי שוב הוכיח בית המשפט את עצמאותו, את יכולתו להתנתק מרוחות קהל מנשבות ונתן פסק דין שברר את העובדות אחת לאחת וקובע את זיכויו של גפסו. "אם החקירה הייתה מתנהלת כמו שצריך כתם האישום לא היה מוגש", ציינו.

תאריך:  07/12/2015   |   עודכן:  07/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גפסו זוכה משוחד והפרת אמונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יקומו ויצאו
כבש 44  |  7/12/15 15:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איציק וולף
הגזבר של המועצה המקומית חריש, גיל סער, קיבל שכר בכירים למרות שלא ניתן לכך אישור של משרד הפנים    מסמך רשמי קבע: אם לא יתקבל אישור בדיעבד - עליו להחזיר את הכסף
איתמר לוין
דניאל טרם, שהיה מנהל מחלקת התחבורה במועצה האיזורית חוף אשקלון, ירצה תשעה חודשי מאסר על קבלת שוחד של 150,000 שקל מקבלן הסעות
איתמר לוין
המדינה: מנהל מחלקת המשק, אבשלום אשורי, ומי שהיה סגן חשב המשרד, יהושע גבאי, קיבלו שוחד מידי ספק של המשרד וגנבו מהמשרד מאות אלפי שקלים
עידן יוסף
ראש מועצת עספיא ווג'יה כיוף חשוד שביצע מעשים מגונים בעובדת מועצה לשעבר והטריד אותה מינית
איתמר לוין
מדגיש את חשיבותה למלחמה בשחיתות כ"עבירת אב" המכסה את כלל מעשי השחיתות - ומביע צער שהצעת החוק לרפורמה בעבירה זו שהכין משרד המשפטים בשנת 2009 לא התקדמה לחקיקה
רשימות נוספות
חשד לשחיתות בשירות לעיריית ראשל"צ  /  עידן יוסף
ברס התמנה וגמל לוויז'ניצר  /  איתמר לוין
בנו של אלכס ויז'ניצר נעצר  /  איתמר לוין
הכלימה והתקווה  /  אריה אבנרי
אנטומיה של שחיתות  /  עמוס אריכא
אריה שאג, מי לא יִירָא  /  עמי דור-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il