X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פנו לחברת "דלק" הישראלית, כדי להאיץ אספקת גז ישראלי לארצם השר להגנת הסביבה אבי גבאי: "ידעתי שמה שרציתי לומר לא נעים לחלק מהמעורבים לשמוע"
▪  ▪  ▪
גז כחול-לבן [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
משרד החוץ: ירדן עלולה לפנות לגז האירני
עידן יוסף
מנכ"ל משרד החוץ: מצרים היא רק חלק מהתמונה האזורית, יציבות ירדן אולי תיפגע * השגריר לשעבר מזאל: אדיסון הולכת להודיע על מציאת שדה גז נוסף במצרים * ליאל: משרד החוץ הציג הזדמנות למזה"ת אנרגטי חדש אבל לא התייחס לסיכונים * ביטן: האופוזיציה עם אטמי אוזניים * שטרום: מילים כמו אפשרות, הזדמנות, סיכוי לשיפור - לא מספקות סיבה טובה להפעיל את סעיף 52
לרשימה המלאה

בטורקיה מתעניינים ביבוא גז מישראל, בעקבות המשבר עם רוסיה. בערוץ הראשון נחשף (יום ה', 3.12.15) כי כמה חברות גז טורקיות פנו ביממה האחרונה לחברת "דלק" הישראלית, כדי להאיץ וליזום פרויקטים של אספקת גז ישראלי לטורקיה.
התרחשות זו קורה על-רקע המתח בין רוסיה לטורקיה. חברות הגז המקומיות לוחצות לסגור עסקה. בכיר בחברת "טורקס" הטורקית אמר לכתב יאיר וינרב: "אני רואה הזדמנות לישראל לנצל את המתח הרוסי-טורקי ולטבוע חותם בשוק הגז הטורקי. תגובת רוסיה להגנה על המרחב האווירי שלה, ולמעשה של נאטו, זעזעה את התפישה כאן בטורקיה באשר לאמינות של רוסיה.
כל עוד נמשך המשבר מול רוסיה קיימת התעניינות טורקית בגז כחול-לבן, כדי לא להיות תלויים ברוסים. עסקה כאמור דורשת את אישור הממשלות.
בתוך כך, השר להגנת הסביבה אבי גבאי, אמר היום: "בעיני, טיפול בבעיית זיהום האוויר זו המשימה מספר אחת שלי באופן אישי ושל המשרד שלי. הגז הטבעי הוא הפתרון שלנו לבעיה הזאת. כ-2,500 איש מתים בישראל מוות מוקדם בכל שנה כתוצאה מזיהום האוויר, אלפי ילדים חולים באסטמה ומחלות אחרות שנוגעות לכך. היום יש לי הזדמנות להעביר את זה לציבור". הוא דיבר ביום עיון של בית הספר לקיימות ובית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה בנושא "תקשורת וסביבה", שנערך לרגל כנס 21COP והסכם האקלים החדש בפריז.
על השתתפותו בדיון בוועדת הכלכלה אתמול אמר השר גבאי: "לא הרגשתי שמנסים לסתום לי את הפה, אבל ידעתי שמה שרציתי לומר לא נעים לחלק מהמעורבים לשמוע. בסופו של דבר אמרתי את מה שהיה לי להגיד".
בנוסף, התייחס גבאי לקשר שבין התקשורת לקידום נושאים סביבתיים ואמר: "זה עולם מאוד תקשורתי, אנשים חיים את מה שכתוב ומדווח וידווח וכו'. אין שר שהיה אומר לך שהוא קובע מה יעשה או לא יעשה בגלל התקשורת, כולנו קוראים ויודעים מה כותבים עלינו ועל מה שאנחנו עושים, אבל אני מאמין בלעשות את הדבר הנכון. בסוף יש אמת ואי-אפשר להתעלם ממנה".

תאריך:  03/12/2015   |   עודכן:  03/12/2015
+משרד החוץ: ירדן עלולה לפנות לגז האירני
21:14 03/12/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד החוץ: מצרים היא רק חלק מהתמונה האזורית, יציבות ירדן אולי תיפגע  ▪  השגריר לשעבר מזאל: אדיסון הולכת להודיע על מציאת שדה גז נוסף במצרים  ▪  ליאל: משרד החוץ הציג הזדמנות למזה"ת אנרגטי חדש אבל לא התייחס לסיכונים  ▪  ביטן: האופוזיציה עם אטמי אוזניים  ▪  שטרום: מילים כמו אפשרות, הזדמנות, סיכוי לשיפור - לא מספקות סיבה טובה להפעיל את סעיף 52

ועדת הכלכלה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות טורקיות מבקשות לרכוש גז מישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל תמכור לארדואן קדחת וגם
הגוי..  |  3/12/15 23:35
2
נקמת המרמרה!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  4/12/15 07:16
3
גבאי היקר
כבש 44  |  4/12/15 07:42
4
עוד ספין מבית שודדי הגז
זאב12345  |  4/12/15 09:36
 
- צודק לחלוטין, גייסו עוד "כתב" ל"ת
האדיש  |  6/12/15 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
אפרים הלפרין
השר אבי גבאי שאף להציג בפני ועדת הכלכלה של הכנסת עמדה עצמאית הנוגדת את עמדת הממשלה, וזאת אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה, באמצעות עוזרו אבי ליכט אסר על מינוי של אבי גבאי כמחליפו של שר אוצר לעניין הגז, חבריא, זה הגז הזה מריח לי לא טוב, הגז הזה מריח לי לא טוב.
מירב ארד
השר להגנת הסביבה והמתנגד היחיד בממשלה למתווה הגז השתתף בוועדת הכלכלה ואמר: לא מדובר בעניין של איכות חיים - זה עניין של חיים. הגז הטבעי יכול לצמצם זיהום אוויר
מנחם רהט
על בנימין נתניהו כמועמד לתפקיד הבלפור של הפלשתינים, על ברכת הגז הטבעי ועל השְׁמָנִים לנר חנוכה
דרור אידר
המתנגדים למתווה הגז נעלבים    האסטרטג הגדול קובע: "בריתות עם תאגידי אנרגיה בינלאומיים הן תעודת ביטוח עבור ממשלת הימין"    יצחק הרצוג חוזר לסורו ומפיל על היהודים את צרות העולם
עידן יוסף
פלוג בוועדת הכלכלה: אם לוויתן לא יפותח והמתווה לא יניב תחרות אז צריך הסדרה אחרת כולל פיקוח מחירים    כבל: הזמנו לא פעם את שותפויות הגז והנציגים שהם ביקשו לשלוח מעידים על זחיחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il