X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עורכי הדין ממשרד "אפשטיין קנולר..." מייצגים את הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ירושלים בתביעה נגד יזמי פרויקט הולילנד בסך 130 מיליון ש"ח כתוספת להיטלי השבחה ששילמו דורשים מיליונים כשכר טירחה
▪  ▪  ▪
פרויקט הולילנד [צילום: פלאש 90]

עורכי הדין המייצגים את הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ירושלים - משרד אפשטיין קנולר חומסקי אסנת גילת טננבוים ושות', דורשים לעצמם שכר טירחה בהיקף כולל של מיליונים, בגין ייצוגה בתביעה בסך 130 מיליון ש"ח נגד יזמי פרויקט הולילנד בירושלים.
התביעה הוגשה באוקטובר 2013 נגד החברות: הולילנד תיירות (1992) בע"מ, הולילנד פארק בע"מ, קלדש בניה בע"מ, ונגד: הלל צ'רני (היזם המרכזי ובעל השליטה בפרויקט), ופנינה אבן חן (השמאית שליוותה את היזמים).
עניינה של התביעה הוא בטענת הוועדה המקומית כי היא רומתה בקשר לתשלום היטל ההשבחה שנדרש היה לשלם לקופתה בגין תוכנית מתאר מקומית 3507ג' שיזמה חברת הולילנד תיירות במקרקעין בירושלים שהיו בבעלותה. על-פי כתב התביעה, יזמי הולילנד, יחד עם פקידים בכירים בעיריית ירושלים, רימו את העירייה ומוסדותיה ובפועל שילמו היטלי השבחה בסכום מצרפי הנמוך בעשרות מיליוני ש"ח מזה שהיו חייבים בו.
כתב התביעה נשען, רובו ככולו, על תוצאות כתב האישום בפרשת הולילנד - פרשה שנחשפה מראשיתה על-ידי News1, מכוחו הועמדו לדין והורשעו שורה של גורמים, ובראשם: ראשי העיר לשעבר של ירושלים אהוד אולמרט ואחריו אורי לופוליאנסקי, היזם הלל צ'רני, אביגדור קלנר, מבעלי השליטה בקלדש בניה בע"מ ועוד.
במכתב ששוגר אל הוועדה לאישור העסקת עורכי דין חיצוניים, עליו חתום עו"ד אביתר קנולר (24.08.15), הוא מציין כי משרדם קיבל עד כה שכר שעתי נמוך יחסית לפי תעריף של 400 ש"ח פלוס מע"מ. מכסת השעות לטיפול בתביעה הוקצתה כל פעם במשורה, נאמר במכתב, "כאשר כל פעם קיבלנו תוספת שעות קצובה קטנה ומוגדרת. נאמר, כי קיים קושי לנהל תביעה בהיקף כאמור...". בשל זאת, מציע משרד עורכי הדין לזכות את משרדם בתשלום שעתי נמוך עוד יותר, ובנוסף בדמי הצלחה כדלקמן (המכתב דלעיל שוגר כאמור באוגוסט 2015 ויתכן שההסכם הסופי שונה):
  • תעריף שנתי בסך 225 ש"ח בגין כל שעת עבודה;
  • 12.5% מהסכום שייפסק עדלסך של 20 מיליון ש"ח;
  • 15% מהסכום שייפסק בין 20 מיליון ש"ח לבין 40 מיליון ש"ח;
  • 10% מהסכום שייפסק מעל לסך של 40 מיליון ש"ח.
"העוקץ" טמון דווקא בעמוד השלישי של המכתב-ההצעה. נאמר בו: "למען הסר ספק, מדובר בסכום שייפסק ולא בסכום שייגבה בפועל...". משמעות הדבר: גם אם לא תצליח התובעת (עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ולבניה) לגבות את הכספים אם וכאשר תזכה בתביעה - קשיי הגביה ברורים בשל היקלעותם של חלק מהנתבעים לקשיים כלכליים גדולים עקב המשפט הפלילי שהתנהל נגדם - היא תידרש לשלם לעורכי הדין את הסכומים האמורים לעיל.

תאריך:  05/12/2015   |   עודכן:  08/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עורכי הדין המייצגים מבקשים כשכ"ט חלק מתביעת ההשבחה מיזמי הולילנד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל פרויקט הולילנד בלתי חוקי
שבץ חלובה  |  5/12/15 11:11
2
ההולילנד תשובה בשלמה המלך 32 נ
חווה  |  5/12/15 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
השר יעלון התריע בפני פורום סבן בוושינגטון: בשל מדיניותה של ארה"ב, מדינות ערב, כמו מצרים וירדן, פונות לעברה של רוסיה    מגלה: ישראל יכולה לסייע מאחורי הקלעים במאבק נגד דאעש, כפי שעשינו בעבר וכפי שאנחנו עושים כיום    מעריך: "דאעש יובס, אך אירן היא מעצמה אזורית עם אידיאולוגיה משיחית ותהיה חזקה יותר"
יואב יצחק
בן 75 היה במותו    נודע כאחד הפוליטיקאים השנונים והמוכשרים    היה חבר כנסת במשך תשע קדנציות    כיהן בממשלה כשר החינוך ושר לאיכות הסביבה
איתמר לוין
באופן יוצא דופן קודמו למחוזי בירושלים שופט משפחה ולמחוזי בחיפה שופטת עבודה    היועץ המשפטי של השב"כ מונה לשופט מחוזי בחיפה
עידן יוסף
הנער אסף שטיירמן נרצח בידי "בני טובים"
עידן יוסף
עשרות מוקדנים במוקדי המידע של אגד ומשרד התחבורה לא יכלו לתת מידע למאות אלפי הנוסעים    השירות שאמור היה להתחדש בשישי בבוקר צפוי להתחדש רק ביום ראשון בבוקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il