X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האגודה לזכויות האזרח מבקשת לבטל את זכייתה של החברה במכרז בעקבות הקמפיין העדתי בו שיווקה אותו ולקנוס אותה ב-15% מגובה הזכייה
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

האגודה לזכויות האזרח מבקשת (2.12.15) מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את זכייתה של חברת באמונה במכרז של רשות מקרקעי ישראל להקמת השכונה "כרמי גת", בעקבות הקמפיין העדתי בו שיווקה את הפרויקט. האגודה גם מבקשת לקנוס את החברה ב-15% מגובה זכייתה בנימוק של הפליה פסולה בשיווק הדירות, בניגוד לתנאי המכרז.
בעתירה נאמר, כי למרות שההפליה גלויה ומוצהרת ולמרות שהיא נאסרה במפורש בתנאי המכרז, ממאנת רמ"י להפעיל את הסנקציות הקבועות במכרז והיא מגלה אוזלת יד מול החברה. לדברי האגודה, ככל הידוע לה, רמ"י לא מקיימת מנגנון בדיקה כלשהו לכך שיזמים עומדים בתנאי האוסר עליהם להפלות בשיווק יחידות הדיור, תנאי המופיע כיום בכל מכרזי הבנייה הרווייה של הרשות, והיא פועלת רק בתגובה לתלונות המגיעות אליה, ומכאן העתירה.
לדברי האגודה, היא מייצגת את האינטרס הציבורי שבהקפדה על הקצאת מקרקעי הציבור בצורה שוויונית לכל המעוניין, בלי הפרדה במגורים על בסיס לאום ודת, ובלי הפליה מטעמי דת, מידת דתיות ולאום, ותוך הקפדה על מתן הזדמנות שווה לרכוש דירה בשכונה המיועדת לכלל הציבור.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד גיל גן-מור, נטען, כי ככל הידוע באמונה מחתימה את הדיירים על חוזים הכוללים תניות פסולות, כגון איסור להשכיר או למכור דירות למי שאינו שומר שבת. בפרויקט אחר של החברה בפרדס חנה צוין במכתב שנשלח לאחרונה לדיירים, כי התחייבו בחוזה לנהל אורח חיים דתי ושלא להשכיר את הדירה למי שאינו מקיים אורח חיים דתי.
לטענת האגודה, היא התריעה שהשיווק בפרויקט כרמי גת מפלה, וכי אם יימשך יעמיד את החברה בסיכון של פסילתה מזכייה ותשלום הקנס, אך החברה החליטה לעמוד על זכותה לשווק את הדירות רק לדתיים-לאומיים תוך עטיפת ההפליה בטיעונים של הגנה תרבותית שאין להם יסוד. עוד נטען, כי פתיחת הפתח לקבוצות בחברה להתבדל ללא הצדקה מיוחדת, תוביל להדרה קשה של קבוצות מוחלשות וקבוצות מיעוט ממרחבי המגורים, ויהיו לה השלכות קשות על החברה בישראל. טרם הוגשו תגובות רמ"י ובאמונה.

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני טוען כי אם תקרוס הרשות הפלשתינית תישאר מדינת ישראל מדינה לא שוויונית בהגדרה    הרצוג: ממוקדים בהחלפת נתניהו בשלטון    ליברמן: בחירות - כבר ב-2016
איתמר לוין
ועדת הערר בבית המשפט המחוזי בחיפה קובעת: כאשר איגוד מקרקעין נמכר במיזוג אנכי, מס הרכישה ייגבה לפי שווי המניות שנמכרו ולא לפי שווי המקרקעין שבידיו
איציק וולף
בנווה אטי"ב ובחרמון נרשמו מינוס שמונה מעלות צלזיוס    השמיים ממשיכים להיות בהירים ללא ענן ובשל כך גם לא צפוי שלג
איתמר לוין
מנחם ייצג את הפרקליטות במינוי מטעם היועץ המשפטי    מסר לביהמ"ש הסבר שקרי לאי-התייצבותו לדיונים בבית המשפט השלום, הסתיר קיומו של דיון קודם וייחס לנאשמים מעשים בהם לא הואשמו
איתמר לוין
נסים אראל השתלט על חייו ורכושו של שלמה כתבי, נכה צה"ל בדרגה של למעלה מ-100%    ג'ובראן לאראל: "כמעט לא נתקלתי במקרה כזה בחיי, ואני כבר שנתיים על כס השיפוט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il