X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
4% מערביי ישראל הם כ-60 אלף בני אדם שירותי הביטחון שלנו עוקבים אחרי תומכי דאעש 24 שעות ביממה, ועושים עבודה טובה מאוד ממליצה להסביר לצעירים ולצעירות הערביים את משמעות החיים תחת שלטון דאעש
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

"ארבעה אחוזים מערביי ישראל הם תומכי דאעש, ושירותי הביטחון שלנו עוקבים אחריהם 24 שעות ביממה, ועושים תוצאות טובות מאוד". כך אמרה (יום ו', 4.12.15) ד"ר ענת הוכברג-מרום, מומחית לטרור. היא דיברה במועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב.
מדברי הוכברג-מרום עולה, כי כ-60,000 מערביי ישראל, ואולי יותר, הם תומכי דאעש. היא אמרה עוד, כי ייתכן שראוי לפגוע בהם על-ידי שלילת קצבאות ביטוח לאומי וקצבאות אחרות, "אבל זה ענין פוליטי, ואינני רוצה לדבר עליו".
הדוברת אמרה כי יש להלחם בדאעש לא רק על-ידי פעולות פוליטיות וצבאיות, שאינן מביאות לתוצאות הרצויות, אלא על-ידי שיווק והסברה לצעירים. "יש להסביר ולהראות בסרטונים לנערות בנות 25-12, שאם יצטרפו לדאעש, הן צפויות להיאנס ולהרצח. יש להסביר לצעירים עד גיל 18, שאם יצטרפו לדאעש, הם יחליפו את הרווחה והתרבות של העולם המערבי בחיי תופת. יש לעשות זאת על-ידי סרטונים קצרים מאוד וממוקדים, אולי 6 שניות כל אחד, שיטה שהצליחה יפה במאבק נגד העישון".
"אין להם אלוהים"
בדברה על תקיפות האויר נגד דאעש אמרה, שהן רק הביאו לכך שמספר המתגייסים לארגון גדל ב-30%. זאת, מכיון שמטרתו העיקרית של דאעש היא לפעול ולנצח לפי תורת האיסלאם הקיצוני של המאה השביעית, להשליט את הרוח שלהם על החומר, ולכן פעולה צבאית כשלעצמה רק מתאגרת אותם, ולא פוגעת בהם. הוכברג-רמום: "הם רוצחים אלפי אנשים ביום, אין להם שום מעצורים. ובכל זאת הם נושא להערצה של רבים, כי הם נושאים את דגל האיסלאם הקיצוני והשמרני. הם לא מכירים בשום חוקים חוץ מחוקי האיסלאם הקיצוני. אין להם אלוהים".
"רוצים להשתלט על העולם"
הוכברג-מרום אמרה, כי מהותו של דאעש איננה פוליטית בעיקרה, אלא דתית קיצונית. לדבריה, יש בעולם 1.6 מיליארד מוסלמים, ותוכניתה של דאעש היא שהאיסלאם יגבר על הנצרות וישתלט על העולם. "הם משתמשים באמצעי השיווק המודרניים ביותר, כמו סרטים ואינטרנט, כדי להחדיר לציבור את העקרונות הדתיים של המאה השביעית. הם יודעים לדבר על כל אומה בשפתה שלה. ומתאימים את המסרים הדתיים-הקיצוניים שלהם לכל מדינה. בסוריה, הם מכוונים את התעמולה נגד אבד, בעיקר הם מכוונים את התעמולה נגד בני דתות אחרות, כי המוסלמים הם רק 35% מהאזרחים".
"שולטים על שטח בגודל בריטניה"
דאעש שולט על 30% משטח עירק ועל 70% משטח סוריה. בסך-הכל הם שולטים על שטח שגודלו כגודל בריטניה. יש להם שם 8 מיליון איש, מהם 50 עד 100 אלך לוחמים. הכנסותיהם מנפט מגיעות ל-2 מיליון דולר ביום. יש להם עוד הכנסות של מיליונים משוד, סחיטה ותמיכה של גורמים שונים. דאעש פעיל ב-90 מדינות בעולם. 80 מיליון איש גולשים באתרים החברתיים שלהם. הם מעסיקים מומחים, היודעים להפיק ולשווק סרטים וחומר תעמולה אחר"

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכה: 4% מערביי ישראל תומכים בדאעש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה לא להתחיל לחסל אותם?...
קובי בבבב  |  7/12/15 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עידן יוסף
אחרי שדאעש נשא באחריות לפיגוע בקליפורניה מודה הנשיא האמריקני שמדובר בטרור, אך לא קשר בינו למוסלמים
איציק וולף
ארבעה מטוסי קרב מסוג טורנדו תקפו שש מטרות בשדה נפט שבשליטת המדינה האיסלאמית במזרח סוריה
עמוס ידלין
לישראל אינטרסים מנוגדים בעימות הטורקי-רוסי. אולם דווקא הם מלמדים על היעד החשוב ביותר כעת, גם עבור ארה"ב ואירופה: עיצוב וגיבוש אסטרטגיה, המובילה, להחלשתם ואף לסילוקם של שני הכוחות השליליים, הפועלים בסוריה: משטר אסד מזה ו'המדינה האיסלאמית' מזה
יורם שוייצר
במערכה כזו המתנהלת נגד אויב מסוג המדינה האיסלאמית יש חשיבות לתחכום ולחדשנות. כדי שהמבצעים יהיו יעילים וממוקדים, וכדי להימנע ככל האפשר מפגיעה באזרחים, אשר תנוצל ע"י המדינה האיסלאמית לגיוס תומכים ופעילים, יש להסתייע בכוחות מקומיים בתכנון, בפעילות, בסיוע אווירי, בסיכול ממוקד ובהפעלת כוחות מיוחדים, שיתבססו על מודיעין איכותי
רפי לאופרט
כאשר קיים יסוד אמוני-אידיאולוגי חזק המחבר מיעוט מובדל מרוב עויין או מפוחד שסביבו, תיווצר אצל המיעוט נטייה להזדהות עם בעלי הברית הטבעיים שלו – המוסלמים. ככל שבעל הברית הזה מספק סיבות טובות יותר או מצביע בהתמדה על פתרונות מובטחים ולכאורה מוחשיים יותר, גובר משקלו ומתחזקת הנטייה להצטרף אליו. משבר התמוטטות של האמון ההדדי בין שתי אוכלוסיות שמשני צידי המתרס של האינטרסים הקיומיים ביותר, הוא מרשם לאלימות ולהתדרדרות
רשימות נוספות
הרמטכ"ל ביקר בחשאי בבריסל  /  עידן יוסף
נתניהו: נשלול אזרחות ממצטרפים לדאעש  /  איציק וולף
טלגרם הורידה 78 חשבונות של דאעש  /  יניב הלפרין
מצרים מתקשה בהתמודדות מול דאעש בסיני  /  יוני בן-מנחם
סייעניו של האויב  /  אריאל י. לוין
מלחמת הדמוקרטיה  /  דביר מור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il