X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט: הסוכנות היהודית, קיבוץ משמר העמק והחברה להגנת הטבע התרשלו בכל שלביו של טיול במכתש רמון בשנת 2004, במהלכו לקתה מורה במכת חום ומתה למחרת
▪  ▪  ▪
מכתש רמון. יום חם [צילום: דורון ניסים]

הסוכנות היהודית, קיבוץ משמר העמק והחברה להגנת הטבע ישלמו 1.8 מיליון שקל לבני משפחתה של מורה שנספתה בטיול במכתש רמון במאי 2004. שופטת בית משפט השלום בחיפה, נסרין עדוי, קבעה (20.11.15), כי גופים אלו התרשלו בכל שלבי הטיול וכתוצאה מכך ספגה המורה מכת חום ומתה למחרת.
המורה לימדה באולפן לעולים חדשים במשמר העמק ויצאה עם תלמידיה לטיול של יומיים במכתש רמון. עדוי אומרת כי המחדלים החלו כבר בשלב מילוי טופס הטיול בחברה להגנת הטבע, כאשר לא הוזן מספרו של הבנפון (GPS ולחצן מצוקה), וכך לא ניתן היה לאתר את המטיילים כאשר ניסו להזעיק עזרה לאחר התמוטטותה של המורה.
רשלנות נוספת הייתה בכך שהמדריך החליט לצאת ליומו השני של הטיול למרות תחזית לעומס חום כבד, והתעלם מכך שהוא מכניס את המטיילים ללוח זמנים גבולי ומן האפשרות שחלקם לא יעמדו בקצב - כפי שאירע. מנהלת האולפן נושאת באחריות משום שסמכה על המדריך בעיניים עצומות ולא הפעילה שיקול דעת בנושא קריטי זה, ומשום שלא הכירה את נוהלי משרד החינוך בנוגע לטיולים במזג אוויר חם במיוחד.
עם זאת, עדוי מדגישה שהאחריות אינה אישית אלא מוסדית: "לא נטען ולא הוכח כי מנהלת האולפן והמדריך או מי מהם פעלו תוך חריגה מסמכות או תוך הפרה בוטה וקיצונית לנהלים ולהנחיות מטעם השולחים. איפכא מסתברא, בענייננו הוכח כי הסוכנות היהודית היא אשר כשלה בהעברת הנהלים וההנחיות למנהלת האולפן ולמדריך באמצעות מנהלת האולפן, וקיבוץ משמר העמק, אשר שכר את שירותי המדריך, לא פעל אף הוא להעברת נהלים כלשהם ביחס לאחריותו בטיול".
עדוי מוסיפה וקובעת, כי החברה להגנת הטבע התרשלה בכך שלא דרשה לצרף חובש למטיילים, והיא והסוכנות - בניגוד לטענותיהן בבית המשפט - לא עקבו אחרי הטיול. רשלנותה של החברה באה לידי ביטוי גם בכך שלא דרשה להזין את מספר הבנפון לטופס הטיול.
עדוי פסקה למשפחת המורה פיצוי של 1.53 מיליון שקל, בתוספת שכר טירחת עו"ד בשיעור של 20%. היא קבעה, כי הסוכנות והקיבוץ ישלמו 40% כל אחד, והחברה להגנת הטבע - 20%. את משפחתה של המורה ייצגו עוה"ד רונית ענבר-שרף ויצחק שרף.

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט אישר למדינה לחלט חלק מהכסף המזומן שהסתיר רופא שיניים בכדים מתחת לרצפת מחסן ביתו, ושעליו לא דיווח לרשות המיסים    קובע: החילוט עולה בקנה אחד עם תכלית הענישה בתחום המס
איתמר לוין
רובינשטיין קובע סופית: ההוצאות הכרוכות בקבלת תעודת כשרות למוצר מיובא הן חלק מהעלות ממנה ייגזר המכס המוטל על מוצר זה
אלעזר לוין
הקרן תהיה פתוחה גם למשקיעים קטנים ותבטיח תשואה של עד 5% בשנה    הוא מאמין שהדבר יביא ליציאת משקיעים רוכשי דירות מהשוק
איתמר לוין
עו"ד טלי דולן-גדיש, היועצת המשפטית של מינהל הכנסות המדינה, השתתפה בוועדת בוחנים לתפקיד מנהל המחלקה הפיסקלית בפרקליטות - למרות שאחד המועמדים מנהל תיק מול בעלה, עו"ד יוסי דולן
אלעזר לוין
יו"ר ועדת הרפורמות של הכנסת: דירות מחיר למשתכן יוזלו ב-25%, והדירות בתל אביב לא יוזלו, ואולי אף יתייקרו    שפיר: דירות מחיר למשתכן בראש העין תהיינה זולות ב-100 אלף שקל לעומת רגילות    פרי: הדירות יתיקרו, ולא יוזלו    הכנסות רמ"י יירדו רק ב-2 מיליארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il