X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
100 דיירים בפרויקט "בנה דירתך" תבעו 6.8 מיליון שקל מכל המעורבים בפרויקט - אך יקבלו רק 1.2 מיליון שקל חלק מהדיירים ייצאו מופסדים בשל חיובם בהוצאות
▪  ▪  ▪
צפת 80 פ"ת. אחד הבניינים [צילום: סטריט וויו]

האדריכל והקבלן של חמישה בניינים בשכונת עמישב בפתח תקוה יפצו כ-100 דיירים בסכום כולל של 1.2 מיליון שקל, בעוד תביעותיהם של הדיירים עמדו על 6.8 מיליון שקל.
התביעות הוגשו בידי דיירים שרכשו בשנות ה-90 דירות בפרויקט "בנה דירתך" ברחוב צפת בשכונה. הדיירים טענו לשורה ארוכה של נזקים: איחור במסירת הדירות, ליקויי בנייה ותכנון, שטחי דירות קטנים מהמובטח, איחור ברישום זכויותיהם בטאבו, קנסות בשל אי-תשלום מס רכישה במועד, עוגמת נפש ועוד. לטענת הדיירים, הנזקים הסתכמו במאות אלפי שקלים לדירה, אך מטעמי אגרה הם תבעו 100,000 שקל כל אחד.
שופט בית משפט השלום בראשון לציון, רפי ארניה, הטיל את האחריות החלקית רק על חברת הבנייה ח.מיתר ועל משרד האדריכלים אלעזר מליחי. הוא דחה את התביעות נגד משרד הבינוי ומינהל מקרקעי ישראל (ששיווקו את הקרקעות לפרויקט), נגד עיריית פתח תקוה והחברה העירונית חלד (שניהלו אותו), נגד בנק מזרחי-טפחות והבנק הבינלאומי (שהעניקו את הליווי הפיננסי) ונגד חברות הביטוח הפניקס ומנורה.
ארניה אימץ כמעט במלואה את חוות דעתה של השמאית דברת אולפינר-שלף, אשר בדקה הן את הליקויים הכלליים הנטענים ואת הנזקים בכל דירה באופן פרטני. הפיצוי הגבוה ביותר שפסק ארניה הוא כ-40,000 שקל, בעוד דיירים אחרים יקבלו אלפי שקלים בודדים. רוב הפיצויים נפסקו בגין ליקויי בנייה, אך גם כאן מדובר בסכומים נמוכים בהרבה מאלו שלהם טענו הדיירים.
בסך-הכל תשלם מיתר 623,000 שקל כפיצוי ישיר ועוד 120,000 שקל כפיצוי על עוגמת הנפש. מליחי ישלם פיצוי של 205,000 שקל ועוד 20,000 שקל על עוגמת הנפש. מיתר גם תשלם 60,000 שקל לנציגויות הבתים המשותפים בשל האיחור בסיום הפיתוח הסביבתי. שתי החברות גם ישלמו הוצאות בסך 200,000 שקל. במקביל, ישלם כל דייר הוצאות של 3,500 שקל לשבעת התובעים שהתביעות נגדם נדחו, כך שחלק מהדיירים יקבלו בפועל סכומים קטנים מאוד וחלקם אף ייצאו מופסדים בסופו של יום.
בשולי פסק הדין מציין ארניה, שההליך כולו נמשך 13 שנים, משום שלאחר קבלת חוות הדעת של אולפינר-שלף החל תהליך מייגע של שאלות ותשובות הבהרה. הצדדים גם ניהלו הליך גישור ארוך בפני עו"ד שלמה כהן וקיבלו מארניה עצמו שתי הצעות פשרה מפורטות, אך לא הגיעו להסכמות. עוד מציין ארניה, כי התיק כולל 35 קרגלים של חומר ראיות, עשרות קלסרים ו-20,000 עמודי ראיות ותצהירים.

תאריך:  07/12/2015   |   עודכן:  07/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיירים בפ"ת יקבלו 20% מהסכום שתבעו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דנציגר קובע שאין לאפשר לנאשם בפדופיליה לקבל חלונות נרחבים בשל העובדה שהאיזוק האלקטרוני אינו יכול לפקח עליו בחלקים מן הישיבה בה הוא שוהה
איתמר לוין
ברק-ארז על המבחנים להכרה ביהודי מכוח חוק השבות: הבה לא נמיר את השאלה "מיהו יהודי" בשאלה "מהי קהילה יהודית"
איציק וולף
הנשיא האמריקני טען שדאעש יושמד ללא התערבות קרקעית והצהיר שאין לאמריקה עימות נגד האיסלאם    "אידיאולוגיה קיצונית התפשטה בכמה קהילות מוסלמיות, זו בעיה אמיתית שהמוסלמים צריכים להתמודד איתה"
יואב יצחק
על-פי החשד, דנינו ניהל יחסים אסורים עם קצינה בכירה ביאחב"ל בעת שפיקד על היחידה    פרשה זו נודעה גם לבעלה של הקצינה, דבר שגרר מהומה גדולה במשטרה, שהושתקה    דנינו מצדד בעדותו בגרסת המתלוננת נגד ניצב רוני ריטמן    השאלות: מדוע לא כתב זכ"ד; מדוע לא דיווח ומדוע קידם את ריטמן לראש להב 433
עידן יוסף
עדי סופר-תאני: "כל יום שישי צוקרברג מקיים מפגש של שאלות ותשובות עם העובדים למשך שעה, כי הוא מקווה שמישהו ישאל שאלה קשה שאין לו תשובה עליה"    מנהלת חדשנות ומו"פ בטבע: "בעתיד יהיה שתל בגוף שישלט על-ידי מכשיר הסמארטפון ושיפריש את התרופה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il