X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיטת הטלאי על טלאי בתכנון קווי התחבורה הציבורית צפויה להיעלם בהדרגה עם יישומה של תורת תכנון חדשה אותה מכינה במשך כשנה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
▪  ▪  ▪
חן. המסלול יותאם לנוסע ולא הנוסע למסלול

איך מתכננים מסלול של קו בתחבורה הציבורית, האם כתוצאה מראש עירייה או חבר כנסת שפונה? האם כתוצאה מסקרים? מפרסומים תקשורתיים? אם התשובה לכך בשנים האחרונות הייתה חיובית, הרי שבקרוב לא עוד. במשרד התחבורה מסתיימת בימים אלה הכנת תורה שלמה ואחידה לתכנון קווים.
עם כניסתו בסוף 2014 לתפקיד ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, הורה מאיר חן על הקמת צוות מקצועי ברשות שיגבש הנחיות לתכנון קווים. ההנחיות עליהן עמל הצוות כשנה יכללו שיקולים לפי אזורים, מיקום, ביקוש, צפיפות וסקרים.
"לא נראה יותר קווים שנוסעים ריקים, כי מישהו צעק וביקש או קווי סרדין שבהם נוסעים בצפיפות במקום אחר", אמר בכיר ברשות ל-News1. "ההנחיות הללו ינטרלו שיקולים פוליטיים ולא יהיו תלויים בלחצים מצד רשויות וכדומה". הגורם הבהיר כי "גם אחרי שנתכנן את הקווים עדיין נהיה קשובים לפניות מצד הציבור לשינויים".
סקר ענק
לנוכח העובדה שתכנון הקווים היום הוא טלאי על טלאי, פועלת הרשות לתחבורה ציבורית לביצוע סקר גדול שממנו תוכל ללמוד על היקף השימוש של כלל המשתמשים, דבר שיאפשר לה לראות את התמונה השלמה ברמה המערכתית.
בדצמבר 2014 הכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת מסמך מקיף על תופעת הקווים המדלגים, ונכתב בו כי תכנון קווים אלה מנוגד לעמדת הממשלה, וגורם להמשך הסדר ההפרדה בין המינים בקווים המשרתים את המגזר החרדי. לאחר שתושלם הכנת ההנחיות יהיה ניתן לראות האם הן בעקבותיהן יתוכננו מחדש גם קווים אלה.
"הקווים המדלגים" מהווים מעין שעטנז תחבורתי - הכלאה לא-טבעית בין קו מאסף שעוצר בתחנות רבות בתוך העיר, לבין קו ישיר/מהיר שנוסע ללא עצירות בין שתי ערים. מצד אחד, יש להם תחנות רבות בעיר המוצא ותחנות רבות בעיר היעד; ומצד שני הם אינם עוצרים בתחנות בין עיר המוצא לעיר היעד, או עוצרים בתחנות ספורות בלבד. בחלק מ"הקווים המדלגים" יש עצירות בין עיר המוצא לעיר היעד, שנעשות ליד ערים או ריכוזי אוכלוסייה חרדיים.
עלייה בנפח השירות
בחמש השנים 2014-2010 חלה עלייה בנפח התחבורה הציבורית. המכרזים גדולים יותר ומקיפים אזורים גדולים יותר ("אשכולות"). ההיקף של האוטובוסים גדול יותר וגם מספר הקילומטרים גדל ב-20%. קיימת עלייה של 8% בנוסעים מ-2010. מספר הנוסעים ברכבת 48 מיליון (ויעלה למעל 50 מיליון). ברכבת הקלה מגיע מספר הנוסעים ל-30 מיליון ובאוטובוסים יש 643 נסיעות פר נוסע (חלק כפולות וחוזרות). מדובר בעלייה של 1.3% לעומת 2013, ובסך-הכל 90 מיליון נסיעות. עם זאת, ככל הידוע אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית לא גדל משמעותית ומעטים הם אלה העוזבים את הרכב הפרטי.
היעד שהציבה לעצמה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הוא להגדיל את מספר הנוסעים באחוזים ניכרים. בעבר התבטא בנושא ראש הרשות מאיר חן, שאמר: "אני רוצה שקצב הגידול באוטובוסים לא יהיה 1.3%, אלא לפחות 3% בכל שנה, וברכבות לשמור על מגמת הגידול של 8% ברכבת ואף להעלות אותה".

תאריך:  08/12/2015   |   עודכן:  08/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מש' התחבורה משלים תורת תכנון חדשה לקווים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הזמן מנסים להמציא את הגלגל
פילי  |  9/12/15 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אחרי מאות הנהגים שנתקעו בדרך לירושלים בסופת השלגים לפני כשנתיים, משרד התחבורה מציג בוועדה לביקורת המדינה: כיום זה לא יקרה    נציגי המפעילים והמובילים: לא מתאמים איתנו
עידן יוסף
משרד התחבורה גורר רגליים בקביעת מדיניות כלפי תחבורה שיתופית מחשש לפגיעה בתחבורה הציבורית ולהפרטת האסדרה    ועדת המדע דורשת לגבש מדיניות ולקדם כבר כעת מוניות משותפות
עידן יוסף
רכבת ישראל הכריזה על חברת SEMI הספרדית כזוכה במכרז להנחת תשתיות החשמל בהיקף של 2 מיליארד שקל
עידן יוסף
בין הערים בהן תושבת התחבורה הציבורית: בית שמש, עפולה, טבריה ונצרת    הוועד: "ההנהלה מחבלת בתהליך ההתאגדות"    ההנהלה: הבקשה להכרה בארגון היציג נבדקת
עידן יוסף
עשרות מוקדנים במוקדי המידע של אגד ומשרד התחבורה לא יכלו לתת מידע למאות אלפי הנוסעים    השירות שאמור היה להתחדש בשישי בבוקר צפוי להתחדש רק ביום ראשון בבוקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il