X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב הראשי לישראל דוד לאו אמר כי ביקורו של השר בבית ספר קונסרבטיבי בארצות הברית אסור ויש בו הכרה בקהל המסכן את עתידו של עם ישראל בנט: "דבריו חמורים"
▪  ▪  ▪
הרב לאו ובנט. מי שומר על כלל ישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
דברים חמורים
כאשר ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) תוקפת את רב הכותל המערבי אין מה להלין עליה, בהיותה חברה במפלגה חילונית. אבל כאשר ראש של מפלגה דתית תוקף את הרבנות הראשית לישראל ומתייחס לעומד בראשה כאל עוד פקידון, הוא שומט את זכות הקיום של הבית היהודי. נפתלי בנט רואה ברבנים נטל ולא ערך וזורק מאחוריו את הצידוק המוסרי להיותו מפלגה עצמאית שאינה חלק ממפלגה אחרת (הליכוד, ישראל ביתנו וכדומה).
בחוצפתו כי רבה ובד"לותו הרעיונית הוא קם על הסמכות הדתית העליונה ביותר במדינת ישראל, קורא עליו תיגר ומכנה את דבריו "חמורים". לא לחינם אמרו חכמים כי גסות הרוח היא סימן לעניות של תורה.
"אם הראשונים כמלאכים אנו כבני אדם, ואם הראשונים כבני אדם אנו כחמורים". כך אמרו חז"ל. על השאלה לשם מה הכפילות, ניתנה התשובה: אם יודע אתה שרבותינו ה"ראשונים" הם בבחינת "מלאכים" – סימן הוא ש"בן אדם" אתה. אבל אם בעיניך ראשונים אינם אלא "בני אדם", סימן הוא שאינך אלא חמור...

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, התייחס (יום ד', 9.12.15) לביקורו של יושב-ראש הבית היהודי, השר נפתלי בנט, בבית ספר קונסרבטיבי בארה"ב, ואמר כי עליו היה להתייעץ ברב לפני שעשה זאת, אך הוא מניח שלא עשה זאת.
בראיון לרדיו קול חי, נשאל הרב לאו מה היה עונה לבנט אילו שאל אותו בעניין, והשיב שהיה אוסר זאת משום שההתנהלות הזאת אינה מקובלת על כלל ישראל. "כאשר אתה מדבר בפני ציבור כללי, אז ודאי שלא תשאל האם כל אחד בקהל הוא אורתודוכסי אבל לדבר מראש עם קהל מסומן ולהכיר בו ובדרכו, כאשר דרך זו מרחיקה את היהודים מדרכה של ישראל, זה אסור.
"אם השר בנט היה שואל לדעתי לפני הביקור הייתי אומר לו בפירוש כי 'אתה לא יכול ללכת למקום בו החינוך שם מרחיק יהודים ממסורת, לא רק מהעבר של העם היהודי אלא גם מהעתיד, ולא מכבד את כלל ישראל'".
לדבריו, בקושי רואים היום סב קונסרבטיבי או סב רפורמי משום שילדיהם או נכדיהם של אלה מתבוללים. "אנו חייבים להמשיך ולחנך יהודים ולהסביר להם על הערכים האמיתיים של המסורת היהודית ועם ישראל. בסופו של דבר כאשר אנו מדברים על העתיד, האורתודוקסיה היא הדרך".
לדעת הרב הראשי האשכנזי, הקונסרבטיבים הם בהחלט יהודים אבל לא בגלל זהותם הערכית אלא כי נולדו כאלה.
בתגובה לדברים, אמר בנט כי הוא סבור שמנהיגי ציבור בישראל צריכים לקרב יהודים ולא לנדות אותם, ורואה בחומרה אמירות שבאות להרחיק לבבות במקום לקרבם. בנט: "אנו נמצאים היום במצב חרום ליהודי התפוצות, כאשר תופעת ההתבוללות מגיעה למיליוני יהודים. כמי שאחראי בממשלת ישראל לנושא התפוצות, השר בנט גאה בכך שהוא דואג לכל יהודי באשר הוא יהודי, וימשיך לפגוש כל יהודי, מכל זרם שהוא".
מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, אורי רגב, אמר בתגובה ש"שוב התברר שהרבנות הראשית היא גורם מסוכן למדינת ישראל ולעם היהודי. הרבנות הראשית מפלגת את העם היהודי, מרחיקה את ישראל מהתפוצות ומשניאה את היהדות על שכבות הציבור הרחב". הוא קרא לבטל את מוסד הרבנות הראשית אותו הגדיר "מיותר ומסוכן".

תאריך:  09/12/2015   |   עודכן:  09/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט נגד הרב לאו: "מרחיק לבבות במקום לקרב"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חשבתי שהרב לאו הרבה יותר פתוח
ב  |  9/12/15 18:22
 
- העלטה טובה לקיצונים
מעורבת  |  10/12/15 21:49
 
- כל הדתות?אךהיהדות לא מיסיונרית
ע_הראל  |  11/12/15 01:33
 
- השאלה=האםנכדיך בסכנת התבוללות?
ע_הראל  |  10/12/15 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
התנועה טוענת בתלונתה ליועמ"ש כי יש סבירות רבה לכך שחקירה מעין זו תחשוף פרשות נוספות במערך החקירות וכן נסיבות של מינויים מאולצים וכשלים של קציני משטרה נוספים
מירב ארד
בישראל חיו ב-2014 444,900 משפחות, 1,709,300 נפשות מתחת לקו העוני    ממצאי הדוח קובעים: העניים הפכו לעניים יותר, ויותר משפחות עובדות חיות בעוני
עידן יוסף
מחבל דקר חייל ואזרח באורח בינוני-קשה וקל    חיילים שהיו בסמוך ירו במחבל והרגו אותו    הפיגוע בסמוך למקום הפיגוע שהיה לפני יומיים
גלית יצחק-אוגנוב
מסקר שערך מכון וולקני עולה, כי 80% מהציבור הישראלי אוכלים פירות וירקות מדי יום    פרופ' יורם קפולניק: "הציבור בישראל מפוקח וצורך בצורה נבונה את פירות וירקות העונה"
מירב ארד
אחד הרבנים ציין כי לא ידע שצריך להוציא קבלות עבור תשלום ושניים אחרים ציינו כי את מעטפות הכסף הם מעבירים ישירות לתרומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il