X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראל ייצאה זהב בערך של כ-400 אלף דולר לקוריאה הצפונית המחורמת בניגוד לסנקציות שהוטלו באו"ם עוד ב-2006 מנהל תחום היצוא ברשות המיסים, דוד חורי: "לצערי היה יצוא של זהב ולצערי גם עלו על זה ונדרשנו לתת הסברים"
▪  ▪  ▪
קוריאה הצפונית. מוחרמת [צילום: AP]

בשנים האחרונות היה יצוא אסור של זהב מישראל לקוריאה הצפונית, בערך של כ-400 אלף דולר, בניגוד להחלטת האו"ם, וישראל נדרשה לתת הסברים.
בדיון שהתקיים (יום ד', 8.12.15) בוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לראשונה הוועדה את צו היבוא והיצוא שמסדיר את הפיקוח על ייצוא טובין לקוריאה הצפונית (הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה), ואוסר על יצוא מוצרי יוקרה למדינה, שנים לאחר שנקבע
בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, עוד בשנת 2006.
היו"ר כבל מתח ביקורת על העיכוב בהגשת הצו לאישור הוועדה, ותהה אם בסוגיה יחסית פשוטה היה עיכוב כל כך גדול מה יקרה בנושאים אחרים הרבה יותר משמעותיים. "אולי לראש הממשלה (המשמש גם כשר הכלכלה) לא היה זמן לחתום", אמר.
"עלו על זה ונדרשנו לתת הסברים"
היו"ר כבל ביקש לדעת אם היה בכלל יצוא לקוריאה הצפונית. מנהל תחום היצוא ברשות המיסים, דוד חורי, אמר: "לצערי היה יצוא של זהב ולצערי גם עלו על זה ונדרשנו לתת הסברים". חורי הוסיף עוד כי חוץ מזה כמעט ולא היה יצוא לקוריאה הצפונית מאז 2011, והוא כלל רק ספרים ושתלים דנטליים. לדבריו, הצו נועד ליישר קו עם מדינות העולם. הוא אף סיפר כי עצר ניסיונות נוספים לייצא זהב בגלל שהדבר מבזה את ישראל.
נציגת הלשכה המשפטית של משרד הכלכלה, דלית רנרט, הציגה את הצו ואמרה כי הוא נועד לאפשר פיקוח על היצוא לקוראיה הצפונית ולקבוע כי היצוא יתאפשר רק ברישיון, כמו-כן קובע הצו את רשימת מוצרי היוקרה שאותם אסור לייצא למדינה, ובכללם: יינות; משקאות חריפים מכל סוג; מוצרי טבק; קוויאר; סרטנים וכל סוגי הלובסטרים; שבלולים; רכיכות וחסרי חוליות תת ימיות; מכוניות וכל סוגי הרכבים; יאכטות וסירות תענוגות; בשמים ומי טואלט; כל מוצרי הקוסמטיקה; פרוות; מתכות יקרות כולל זהב וכסף; תכשיטים; אבנים יקרות וחצי יקרות, כולל יהלומים ופנינים; כוסות משקה (בעיקר קריסטלים); עבודות וחפצי אמנות; עטי נביעה; שעונים מכל הסוגים; שטיחים; מוצרי עור הקשורים במוצרי נסיעה, אופנה ולבוש; אלקטרוניקה צרכנית (טלוויזיות, וידאו, DVD, טאבלטים ודומיה, לפטופים, נגני MP3 וכיוצא באלה); ציוד צילום; ציוד בידור אלקטרוני ותוכנות לציוד בידור אלקטרוני וציוד ספורט.

תאריך:  09/12/2015   |   עודכן:  09/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למרות האיסור: ישראל ייצאה לקוריאה הצפונית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה לא מספרים מי הסוחר שייצא ? ל"ת
ב  |  9/12/15 18:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרב הראשי לישראל דוד לאו אמר כי ביקורו של השר בבית ספר קונסרבטיבי בארצות הברית אסור ויש בו הכרה בקהל המסכן את עתידו של עם ישראל    בנט: "דבריו חמורים"
מירב ארד
התנועה טוענת בתלונתה ליועמ"ש כי יש סבירות רבה לכך שחקירה מעין זו תחשוף פרשות נוספות במערך החקירות וכן נסיבות של מינויים מאולצים וכשלים של קציני משטרה נוספים
מירב ארד
בישראל חיו ב-2014 444,900 משפחות, 1,709,300 נפשות מתחת לקו העוני    ממצאי הדוח קובעים: העניים הפכו לעניים יותר, ויותר משפחות עובדות חיות בעוני
עידן יוסף
מחבל דקר חייל ואזרח באורח בינוני-קשה וקל    חיילים שהיו בסמוך ירו במחבל והרגו אותו    הפיגוע בסמוך למקום הפיגוע שהיה לפני יומיים
גלית יצחק-אוגנוב
מסקר שערך מכון וולקני עולה, כי 80% מהציבור הישראלי אוכלים פירות וירקות מדי יום    פרופ' יורם קפולניק: "הציבור בישראל מפוקח וצורך בצורה נבונה את פירות וירקות העונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il