X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתוך 4,806 התאבדויות שהתרחשו בישראל בין השנים 2000 ל-2013 היו 1,658 התאבדויות של עולים חדשים "משרד הבריאות מוליך שולל... המשפחות לא יודעות להתמודד עם המצוקה הנפשית"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP, למצולמים אין קשר לידיעה]

שליש מכל ההתאבדויות שהתרחשו בישראל בשנים האחרונות היו של עולים חדשים. נתונים על התופעה הוצגו (יום ד', 9.12.15) בפני וועדת העלייה והקליטה של הכנסת.
בין השנים 2013-2000 נרשמו 4,806 התאבדויות בישראל מתוכם 1,658 התאבדויות בקרב עולים בגיל 15 ומעלה המהווים 34.5% מכלל ההתאבדויות בשנים הללו. 77.9% מההתאבדויות בקרב עולים היו של ילידי ברית המועצות לשעבר שעלו משנת 1990, ו-16.6% של ילידי אתיופיה שעלו משנת 1980. במהלך שנת 2013 היו 117 התאבדויות של עולים, שהם כ-32% מתוך כלל ההתאבדויות בשנה זו, 100 של ילידי ברית המועצות לשעבר, ו-15 של עולי אתיופיה.
עוד עלה בדיון כי שיעור העולים החדשים מתוך כלל המאושפזים הפסיכיאטריים עמד בשנת 2010 על 8.81% ואילו בשנת 2014 שיעורם עמד על 5.12% מסך כל המאושפזים. שיעור העולות שאושפזו במוסדות פסיכיאטריים עמד בשנת 2010 על 9.85% ובשנת 2014 5.68% מסך כל המאושפזות.
דני בודובסקי, מנהל אמבולטורי לבריאות הנפש במשרד הבריאות, טען בדיון כי קופות החולים מחויבות להציע טיפול חינמי במרפאה, וכי מאז הרפורמה בבריאות הנפש ניכר גידול משמעותי במספר הפונים, צמצום ניכר בזמן ההמתנה, זרימת מידע בין רופאי, מרפאות חדשות ושיטות חדשות לטיפול.
אולם מנגד טענה חנה שטרום כהן, יו"ר הפורום הפסיכולוגי, כי מדובר בהולכת האנשים שולל. "לא יהיו כאן פסיכולוגים בעוד כמה שנים", ציינה. אשר רחמים, מהמרכז הישראלי לטראומה, הוסיף כי בני הקהילה האתיופית לא מוצאים מענה לבעיותיהם. "גם השירותים הקיימים כיום אינם נגישים לנו. אסור לנו להתעלם מכך שבכל בית יש אדם אחד לפחות שנמצא במצב נפשי לא פשוט. המשפחות לא יודעות כיצד להתמודד עם זה, ומי שלא רואה את הקשר בין מצב נפשי לבין מצב העוני, מפספס עניין משמעותי", אמר.

גורם הסיכון - דחק ההגירה

ד"ר יוסי לוי- בלז, ראש המחלקה למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי רופין, פסיכולוג קליני וחבר הנהלת עמותת "בשביל החיים", מסביר כי עולים חדשים ומהגרים בכלל, נמצאים בארץ ובעולם בקבוצת סיכון להתנהגות אובדנית והתאבדות בשל מגוון סיבות שבראשן דחק ההגירה.
"המעבר לארץ חדשה, התמודדות עם תרבות חדשה, שינוי בכל מאפייני החברה והתרבות, יחד עם גורמי לחץ והצורך להתאקלם בסביבה חדשה, מהווים יחד גורם סיכון שמגביר את רמת המצוקה, ובעיתות משבר- את הסיכון האובדני", הסביר. לדבריו, העובדה שבארץ הקולטת אין מסגרות מותאמות חברתית תרבותית - למשל טיפול בשפת המקור, היכרות עם מאפייני התרבות הספציפית - גורמים לנתק בין העולים הנמצאים במצוקה לבין מסגרות הסיוע.
"בישראל נעשים מאמצים להנגיש את הטיפול לאוכלוסיית העולים, אך יש להגביר זאת על-ידי קווים חמים ברוסית ובאמהרית, הנגשת התוכנית הלאומית והנגשת שומרי הסף, עבודה עם הקייסים וראשי הקהילה של עולי אתיופיה והיכרות עם דרכי הביטוי של דיכאון ומצוקה בתרבויות הנקלטות. קיים בארץ מחקר ונאסף ידע על הדרכים להנגיש טיפול לאוכלוסיות אלו והתוכנית הלאומית למניעת התאבדויות עושה את מירב המאמצים לטפל גם באוכלוסייה זו, אך נדרשים עוד משאבים מכיוון שאלה אוכלוסיות שלעיתים נדחקות הצידה", ציין.

תאריך:  09/12/2015   |   עודכן:  09/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שליש מהמתאבדים - עולים חדשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בכל אשימה הממשלה שהפקירה את
שבץ חלובה  |  10/12/15 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בג"ץ דחה את העתירות שביקשו להורות לווינשטיין להעמיד לדין באשמת הסתה לגזענות ולאלימות את שני מחברי הספר ואת הרבנים שנתנו לו הסכמות
איציק וולף
המפקד המושעה של להב 433 שוחח עם מפכ"ל המשטרה והשניים סיכמו כי יאריך את חופשתו עד לתחילת השבוע הבא על-מנת שבמח"ש יוכלו לסיים את החקירה נגדו
מחלקה ראשונה
יו"ר ועדת הכספים גפני: "דרוש מנגנון הצמדה אחיד, אף שהשכר צריך להיות שונה"    "לא ניתן להמשיך בשיטת הפרטאץ', שבה לכל בעל תפקיד מנגנון שכר נפרד"
עידן יוסף
כך יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בעקבות דיון על תחנות טיפות חלב    משרד הבריאות: בניגוד לקופות חולים שתקציבן גדל בהתאם לגידול הדמוגרפי, למשרד הבריאות אין גידול תקציבי
עידן יוסף
נחקר באזהרה בגין הפרסום ב'צינור' של הסרטון ההיתולי שהפיץ עו"ד ברק כהן נגד שוטר    לרר: החקירה הייתה אדיבה, אך נראה שנועדה להפחיד או להלחיץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il