X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר חדש שנערך על-ידי צמד חוקרי תקשורת מאוניברסיטת אריאל, מתחקה אחר השינויים בהרגלי הצפייה של הקהל הישראלי
▪  ▪  ▪
טלפון או עיתון? [צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90]
ד"ר הילה לוינשטיין-ברקאי [צילום: יח"צ]

לתכנים חדשותיים יש רייטינג גבוה בקרב הציבור הישראלי. עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים לכך שתכנים חדשותיים נצפים ביותר מכשירים, ויותר פעילויות מתבצעות במקביל לצפיה. במחקר חדש שנערך על-ידי ד"ר הילה לוינשטיין-ברקאי וד"ר אזי לב-און מבי"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל, נבדקו לראשונה דפוסי הצפייה של הקהל הישראלי בתכנים טלוויזיוניים, תוך התייחסות לשינויים הללו.
המחקר נערך בשיטה חדשנית על-ידי שימוש באפליקציה ייחודית שפותחה במיוחד למטרות המחקר. האפליקציה, ששמה IWatch, הותקנה על-ידי 110 המשתתפים במחקר. המשתתפים במחקר נתבקשו במשך ארבעה ימים לדווח בעזרת האפליקציה על הרגלי הצפייה בתכני וידאו חדשותיים, החל מתדירות הצפייה, שעת הצפייה, משך הצפייה ופלטפורמת הצפייה. במחקר היו סה"כ 828 דיווחי צפיות על-ידי המשתתפים.
קטעים קצרים
בין הממצאים מהמחקר, עלה כי צרכני החדשות כיום לא צופים אדוקים בטלוויזיה בלבד, כפי שהיה נהוג בעבר. למעלה מ-40% מהדיווחים על תכנים חדשותיים שנצפו לא היו בטלוויזיה. בנוסף, למעלה מ-40% מבצעים פעולות תקשורתיות במקביל לצפייה, ובהן בדיקת מייל (למעלה מ-50%), וגלישה באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.
נתון בולט נוסף שעלה מהמחקר הוא כי יש הבדל בצריכת החדשות לפי השעה ביום. רבים מהצופים מעדיפים לצפות בטלוויזיה בקטעי וידאו ארוכים יותר כגון מהדורות חדשות שלמות או קטעים ארוכים מתוכם, ואילו במכשירים ניידים הצפייה היא בקטעי וידאו קצרים יותר. כמו-כן, בטלוויזיה צופים בעיקר בפריים טיים בשעות הערב, ואילו הצפייה במכשירים ניידים מתרכזת בשעות הבוקר.
ד"ר הילה לוינשטיין-ברקאי מסבירה על חשיבות מחקרה: "מדובר במחקר ייחודי שלראשונה ממפה את העדפות הקהל הישראלי בנוגע לצפייה בתכנים חדשותיים. המסקנות אשר עולות מהמחקר מצביעות על שינויים רבים בהרגלי הצריכה של הצופה ומצביעים על כך שהצופים כיום פחות מרוכזים ומשתמשים במספר מסכים במקביל, דבר המהווה אתגר רב יותר מצד ספקיות התוכן בתחרות על ליבו של הצופה. גם השימוש באפליקציה ייעודית לשם מיפוי העדפות הצופים יכול להוות פריצת דרך בפני עצמה למחקרים נוספים אשר יסייעו לספקיות תוכן ומשווקים ללמוד את העדפות הצרכן והצופה הישראלי על-מנת ליצור תכנים מותאמים יותר להעדפות הצופים".
המחקר התפרסם באתר "פנים".

תאריך:  10/12/2015   |   עודכן:  10/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר: איך אתם רגילים לצרוך את החדשות?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביקורת חריפה של השופטת דפנה אבניאלי על התנהלותו של עורך הדין הבכיר לאורך שנים בפרויקט קדמת עדן: הפר את חובת הנאמנות ללקוח, גרם לחיוב מס מיותר של 1.6 מיליון שקל ועשה ניסיון נואל להתחמק מאחריות
עידן יוסף
טיל היירוט המתקדם השמיד את טיל המטרה מחוץ לאטמוספירה    את הנשק פיתחה התעשיה האוירית, וביכולתו לפגוע בטילים בליסטיים ששוגרו מיעד מרוחק דוגמת אירן    בשנה שעברה נכשל ניסוי דומה, לאחר שטיל המטרה כלל לא שוגר
יצחק דנון
חברה המחזיקה ב-1.8% ממניות הדפוס טוענת שהוצאת הארץ ניצלה שלא כדין את שליטתה בו, ובין היתר העניקה הנחות מופרזות ובלתי מוצדקות לעיתוניה
מירב ארד
הדוח מצביע על עלייה משמעותית בשימוש במעצרים ובצווי הרחקה מנהליים, בירושלים המזרחית המשיכה המשטרה להשתמש בכוח מופרז וכך גם נמשך גם השימוש בנוזל ה"בואש"
איציק וולף
הנשיא ריבלין נפגש עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בבית הלבן    אובמה: הנשיא ריבלין הוא קול חזק למען שוויון וצדק בחברה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il