X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת בדימוס טוענת שהחוק נוסח בתנאי מעבדה וניתן יהיה לעקוף אותו; תוהה מדוע אין בו התייחסות לתרומת הבעלים בזמני משבר הכנ"ר: נקודת הכובד בחדלות פרעון תעבור לחברות תפעוליות
▪  ▪  ▪
אלשיך. רמזה לעצמה [צילום: פלאש 90]

כונס הנכסים הרשמי, פרופ' דוד האן, צופה מעבר של נקודת הכובד בהליכי חדלות פרעון מחברות אחזקה לחברות תפעוליות. האן צופה זאת לאור חוק הריכוזיות - שצמצם את מספר הקומות בפירמידות של חברות - ואשר לדבריו פגע במידה מסוימת ביכולת גיוס ההון בקומות הגבוהות.
האן דיבר (9.12.15) בשולחן עגול של פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC Israel לבכירים בבנקים, נותני אשראי מחברות הביטוח, בתי ההשקעות ובכירים בעולם המשפט. בהתייחסו לתזכיר הצעת החוק לחדלות פרעון ושיקום כלכלי אמר האן: "האינטרס המשותף של כולם, כפי שהוא בא לידי ביטוי גם בתזכיר החוק, הוא להקדים ככל שניתן את ההכרה בכך שהחברה נמצאת בבעיה. ככל שהחברות, בעידוד הנושים, ישכילו להקדים לבצע את פעולות המנע, כך סיכויי החוב של החזרי הנושים יגדלו".
השופטת בדימוס ורדה אלשיך, שהייתה המובילה בתחום חדלות הפרעון, תקפה את ההצעה: "מדובר במקרה של 'תפסת מרובה לא תפסת'. התזכיר מטפל בכל הנושאים - פירוק, הבראה ופשיטת רגל - ולכן יש סתירות פנימיות בין סעיפים אחדים בו. לא יכול להיות שבוועדה שתפקידה לנסח את סעיפי החוק, לא יושב לפחות אדם אחד שעסק בפרקטיקה; זה מחויב המציאות. לא ייתכן שלא דיברו עם אף שופט מכהן או שופט בדימוס שהתנסה בטיפול בכל הסוגיות שהתזכיר מנסה לפתור", אמרה ברמז ברור לעצמה. "ניתן לראות כי החוק מצמצם לגמרי את שיקול הדעת השיפוטי, אומרים לשופט לשחק 'ראש קטן'", הוסיפה.
אלשיך המשיכה בביקורתה: "אנחנו עושים חוק במעבדה ומחר יקום עו"ד עם רעיון ופרשנות חדשה ויעלה אותם בבית משפט. חוק עם ריבוי פרשנויות הוא רע ומאריך ומסרבל את ההליך המשפטי". לדבריה, הסעיף בהצעה המאפשר מו"מ סודי לחברות בקשיים מנותק מהמציאות: "בארץ יודעים כל מה שקורה וגם מה שלא קורה. מו"מ סודי לחברה בקשיים, סופו להתפרסם תוך ניפוח המצב הרבה מעבר למצב האמיתי ולגרום נזק ממשי לחברה".
ברמה העקרונית הוסיפה אלשיך: "בעוד שבארה"ב חברות מגיעות להקפאת הליכים לפני שהן קורסות ולא אחרי, בישראל ישנה נטייה להיצמד לתרבות ה'סמוך, יהיה בסד"ר ולהיזכר מאוחר מדי שיש בעיה שצריך לטפל בה. כל הנוגעים בדבר עובדים להצלת החברה, ואם יגיע משקיע והחברה תינצל - מי שייהנה בראש ובראשונה יהיו בעלי העניין, אבל הם מצידם לא מעוניינים להפשיל שרוולים ולהכניס את ידיהם למים העכורים ולהזרים כסף חדש לחברה. מדוע זה צריך להיות כך? אני ציפיתי שתהיה התייחסות לסוגיית תרומת הבעלים בתזכיר החוק". אלשיך למעשה חייבה בזמנו בעלים של חברות בקשיים, ובראשם לב לבייב באפריקה-ישראל, להזרים להן מאות מיליוני שקלים, ומתחה ביקורת חריפה ביותר על יצחק תשובה שסירב לעשות זאת בדלק נדל"ן.
אלשיך ציינה לחיוב נקודה אחת בהצעה: "הרצון להגיע להליכים של הבראת חברות ולא לפירוק, כפי שהיא מצטיירת מתזכיר החוק, היא דבר נכון וחיובי. חברה שעוברת הקפאת הליכים יכולה בסופו של דבר להגיע לפירוק, אך לא להפך".

תאריך:  13/12/2015   |   עודכן:  13/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ורדה אלשיך נגד חוק חדלות הפרעון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
את מי זה מעניין מה זייפנית
בני בנקר  |  13/12/15 17:49
2
אשה רעה, שחררי אותנו כבר מענשך ל"ת
הועד נגד זייפנים  |  13/12/15 18:47
3
יוסי עשה כסף ולאנשים עשתה נזק
פשוש  |  14/12/15 00:06
4
איך נותנים למושחתת זו פתחון פה
הרצפלד  |  14/12/15 05:33
5
מה עם חדלות הפרעון של תשובה
שבץ חלובה  |  14/12/15 08:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
מבקשת לבטל את ההיתר שניתן להקמת 1,900 מ"ר לשירותים ותעשיה עתירת ידע מעל המרכז המסחרי בו היא מפעילה חנות
אלעזר לוין
יו"ר חברת פוסון הסינית ובעל 65% ממניותיה, גואו גואנגצ'אנג, נעצר על-ידי משטרת סין    היה אמור לחתום מחר על קבלת היתר השליטה בחברת הפניקס    ספק אם יגיע - סלינגר מקפיאה את מתן ההיתר    עסקה בכ-1.85 מיליארד שקל בסכנה    גם עסקת אהבה בספק
יצחק דנון
קובי שוץ, שצילם את התמונות המתעדות את הרצח שביצע ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים, תובע 900,000 שקל בטענה להפרת זכויותיו
יצחק דנון
מועצת האופטומטריסטים טוענת שעובד שאינו אופטומטריסט מורשה ביצע בדיקות עיניים בסניף אופטיקה הלפרין בבני ברק ותובעת 200,000 שקל
יצחק דנון
נחום גמליאלי, שהיה דירקטור מטעם הציבור בחברת ארזן, מבקש להורות לחברת הפניקס להחזיר לו את הוצאותיו בתביעת מפרק החברה נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il