X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית

29 מ"ש על מכירת הוט לדרהי

הוט ודרהי יפצו את בעלי המניות מן הציבור על המחיר בו נרכשו מניותיהם כבוב: הוועדה העצמאית שבחנה את העסקה לא הייתה לגמרי עצמאית ויכלה להגיע לתוצאות טובות יותר
▪  ▪  ▪
דרהי. "נפלו פגמים" [צילום: שמואל נחמני]

חברת הוט והחברות באמצעותן שולט בה פטריק דרהי ישלמו 29 מיליון שקל במסגרת הסכם פשרה, בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה על-רקע מכירת השליטה לדרהי. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, אישר (8.12.15) את הסכם הפשרה.
ברוך פרילוק ועו"ד בועז וילנסקי טענו, כי המחיר בו נרכשו מניות הציבור בחברת הוט בעת מכירת השליטה לדרהי (אוגוסט 2012) היה נמוך מהותית משוויין האמיתי. המבקשים הציגו שלושה תחשיבים לפיצוי שלדעתם הגיע למחזיקי המניות מן הציבור: 234 מיליון שקל, 83 מיליון שקל ו-54 מיליון שקל.
על-פי הסכם הפשרה, ישולמו שני שקלים נוספים תמורת כל מניה שנרכשה מן הציבור במסגרת אותו מהלך, ובסך-הכל - 29 מיליון שקל. אולם מסכום זה יופחתו 1.3 מיליון שקל שיינתנו כגמול למבקשים ו-6.8 מיליון שקל שישולמו כשכר טירחה לבאי כולם, כך שהפיצוי נטו לבעלי המניות לשעבר יהיה 21.2 מיליון שקל.
כבוב מציין, שסכום זה מהווה 9% מהסכום המירבי לו עתרו המבקשים, 25.5% מהחלופה השנייה ו-39% מהחלופה השלישית. עם זאת הוא אומר, כי ניתוח חוות הדעת עליה התבססה החלופה הראשונה מעלה, כי הסיכוי לקבלת הסכום המירבי לא היה גדול. לכן, ביחס לחלופות האחרות מדובר על סכום סביר.
עוד אומר כבוב, כי הוט ודרהי אכן פעלו ברצינות כדי למנוע ניגוד עניינים בעסקה, אך עדיין נפלו פגמים - בעיקר בנוגע לוועדה הבלתי-תלויה של הדירקטורים שבחנה אותה. לדבריו, תמוהה העובדה שיו"ר הוט, סטלה הנדלר, מונתה לוועדה - למרות שמיהרה להתפטר ממנה. גם חברותו של ישראל צ'צ'יק בוועדה הייתה בעייתית, לנוכח העובדה שהוא היה גם יו"ר חברת נקסטקום - שהוט היא לקוח מרכזי שלה. בפיו של כבוב ביקורת גם על כך שהוועדה לא הייתה עצמאית לחלוטין מן הדירקטוריון כנדרש.
"הוועדה המיוחדת אכן קיימה ישיבות, דנה בנושא ואף הובילה לעלייה קלה במחיר אותו הציעה בעלת השליטה, אולם עולה השאלה האם לא יכלה אותה ועדה מיוחדת לנהל מו"מ אקטיבי ואינטנסיבי יותר אשר היה מוביל לתוצאות טובות יותר מבחינת החברה ובעלי המניות מקרב הציבור", מוסיף כבוב. והוא מסכם בנקודה זו:
"לו במסגרת הדיון בבקשה לאישור גופה היה בית המשפט נדרש לבחון את נאותות הליך אישור עסקת המיזוג, ואת נאותות ההליך בלבד, הרי שנוכח הליכי ההוכחות שכבר התקיימו והראיות אשר הוצגו בפני, יש להניח כי היה בידי המבקשים להוכיח כי נפלו פגמים בהליכי אישור עסקת המיזוג על-ידי הוועדה המיוחדת. מכתבי הטענות ודיוני ההוכחות עולה, מבלי לקבוע מסמרות בדבר, כי לו היה מתנהל ההליך גופו, סיכוי הבקשה לאישור להתקבל היו גבוהים יחסית".

תאריך:  13/12/2015   |   עודכן:  13/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אחיקם ביתן טוען שזהו הסכום המגיע לו מחברת מארשז שבשליטת שאול רחמים מתוך מכירת המתחם, לאחר שהיה שותף לרכישתו בשנת 2000
יצחק דנון
חברת הבנייה תובעת 8.5 מיליון שקל בגין עבודות שביצעה עבור השתיים ביפו    טוענת שנפלה קורבן לסכסוכים הפנימיים בחלמיש
איתמר לוין
מועצת אירופה מותחת ביקורת על כך שכללי איסור ההלבנות טרם הוחלו על נותני שירותי נאמנויות, סוחרים במתכות יקרות, מתווכי נדל"ן והעוסקים בהקמת חברות ובניהולן
עידן יוסף
מאבטחי יחידת האבטחה לתחבורה ציבורית הוסמכו לבצע חיפוש ולעכב חשודים    היחידה תמנה 300 מאבטחים
איתמר לוין
המדינה תשלם 26.2 מיליון שקל    כלל ביטוח תקבל 29.6 מיליון שקל על הנזקים שכיסתה    6 מיליון שקל לתושבי עין הוד, 1.6 מיליון שקל ל-61 בעלי עסקים שנפגעו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il