X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך רואה החברה את החיים בזנות - לטענת עידית הראל שמש, ראש הארגון "מיתוס ליום שאחרי הזנות", בכנס בנושא במרכז האקדמי כרמל
▪  ▪  ▪
האנתרופולוגית עידית הראל שמש בכנס בנושא הזנות והסחר בנשים במרכז האקדמי כרמל [צילום: המרכז האקדמי כרמל]
המשתתפות הכנס, מימין לשמאל: עו"ד מירית קרוגליאק, דיאנה קנטיני ויסמן, עו"ד רחל גרשוני ויעלה להב- רז [צילום: המרכז האקדמי כרמל]

התייחסות החברה לתופעת הזנות מושפעת ממיתוסים וסטריאוטיפים, היוצרים תמונה מעוותת של החיים בזנות כמקום של בחירה וכתופעה עתיקה שאין צורך להיאבק בה" כך טענה עידית הראל שמש - מי שניהלה בשבע השנים האחרונות את מכון "תודעה" שנוסד בשנת 2002, ועומדת בראש הארגון "מיתוס ליום שאחרי הזנות".
דבריה נאמרו בכנס "הזנות והסר בנשים בעידן המודרני" שנערך במרכז האקדמי כרמל ביוזמת "אישה לאישה" והקליניקות לשינוי חברתי באמצעות משפט במרכז האקדמי כרמל, בהנחיית עורכות הדין שרית גולן-שטיינברג וליאת פרנקו. הראל שמש הוסיפה כי המציאות הינה הפוכה וקשה ופורסת תופעה עגומה של אלפי נשים, גברים, נערים ונערות הנתונים לחיי ניצול ואלימות. "כניסתם לעולם הזנות מקורה מדפוסי חיים של ניצול על-רקע מיני, להם היו חשופים בילדותם. עשרות אלפי אנשים אלו חיים במצוקה יומיומית. הם מסביבנו, בדירות, במועדונים וברחובות" הדגישה הראל שמש.
יעלה להב רז, אנתרופולגית מאוני' בן-גוריון המתמקדת בעבודת הדוקטורט שלה בלקוחות תעשיית המין הישראלית הנפגשים כקהילה וירטואלית באמצעות פורומים מקוונים בהם הם משתפים זה את זה בחוויותיהם מזירות הזנות השונות, ציינה בדבריה בכנס כי צריכת מין מסחרי לא מוגדרת בישראל כהתנהגות עבריינית. עד כה, המחקר הציבורי והאקדמי אודות זנות וסחר בנשים התמקד בעיקרו ב"היצע"-בקורבנות הניצול המיני ובסרסורים בעוד שמייצרי הביקוש נותרו מוגנים ונעלמים מהעין.
האינטרנט הגדיל הנגישות לשירותי מין
לדבריה, "התפתחות האינטרנט, שהגדילה את הנגישות לכלל שירותי המין המוצעים בזירה המקוונת, פיתחה וקידמה גם את היכולת לבחון את אופן פעילותם של צרכני זנות שלא רק צורכים מין אלא מייצרים לעצמם קהילות ווירטואליות בהן הם משתפים זה את זה בחוויותיהם מזירות הזנות השונות, תוך שהם נהנים ממעטה האנונימיות שהפלטפורמה המקוונת מאפשרת. הטכנולוגיה החדשה יצרה את צרכן המין כלקוח שביכולתו להרחיב את האפשרויות בתחום ואת הרשת לא רק כגרפיטי המעודד עוברים ושבים להותיר בו את רישומם, אלא גם כ"תא הווידויים המודרני" המאפשר לייצר קבוצת השתייכות ליחידים בעלי העדפות מיניות לא סטנדרטיות שיכולים למצוא לעצמם קהילות של פרטים הדומים להם. בדרך הזו לפורומים יש תפקיד מכריע בהבחנת הקבוצה הזו כאוכלוסייה ייחודית ולא זו בלבד, אלא הם משמשים פעמים רבות כבית גידול לאותה אוכלוסייה".
עו"ד רחל גרשוני, לשעבר מתאמת בין משרדית בנושא המאבק בסחר בבני אדם, במשרד המשפטים אמרה בכנס: "למרות פסיקה מפורשת בישראל ובמדינות אחרות לעניין חוסר הרלוונטיות של ההסכמה לגיבוש העבירות הללו, הלכה למעשה משפטים מתמקדים סביב הסכמת הנפגע, וזאת בשל מרכזיות עדות הנפגע בתיקים אלה. בתי משפט מצאו דרכים שונות להתייחס לסוגיה זו. יש שזיכו נאשמים כשהייתה הסכמה לכאורית של הנפגע, אך יש שהרשיעו אותו תוך העזרות בארגז כלים שסייע בידם להבין את התמונה השלמה ולאמוד את הנסיבות כמכלול."
בכנס השתתפו גם עו"ד מירית קרוגליאק - מנהלת פרויקט מאבק בזנות וסחר בנשים ומנהלת עמותת "אישה לאישה" וכן העיתונאית ורד לוי מעיתון הארץ.

תאריך:  14/12/2015   |   עודכן:  14/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הזנות - בחירה שאין מקום להאבק בה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חייבים להילחם בזנות ככל שניתן
עו"ד רחל בן אורי  |  15/12/15 09:41
2
זנות היא תוצאה ולא רצון
ד"ר אנה שטרייכמן  |  15/12/15 10:09
3
זנות זה לא רק רוסיות
אלכסיי מישקין  |  15/12/15 10:10
 
- ממתי אתה עלית בארץ
לא רק רוסיות  |  15/12/15 22:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כך עולה מדוח ועדת שטרום שהציגה את המלמצותיה בתחום ריכוזיות הבנקים    כחלון: אני לא מתחייב לקבל את כל המסקנות
איציק וולף
עו"ד איל ינון קבע נהלים להצבעת חברי כנסת הסובלים ממוגבלויות פיזיות קשות    אם לא ניתן יהיה להנגיש את מסכי ההצבעה, יצביעו סדרני הכנסת עבור חברי הכנסת המוגבלים, על-פי הנחיותיהם    "בכל מקרה, אין להצביע עבור חבר כנסת אחר"
איציק וולף
אחד עשר בני אדם נפצעו כשמחבל פלשתיני נסע במהירות רבה עם מכוניתו על תחנת אוטובוס בשדרות הרצל, סמוך לגשר המיתרים    מצבם של חלק מהפצועים, בהם תינוקת, בינוני וקשה
מחלקה ראשונה
אחת הקרנות שבניהולו סווגה באופן שגוי לצורכי מיסוי מה שגרם לשיבוש בחישוב המס שעל חבר הבורסה לנכות. מנהל הקרן מנהל הקרן לא דיווח על כך לציבור אלא לאחר 41 ימים
יפעת גדות
בלילה החל שלג ראשון וקל לרדת מגובה 1600-1400 מ', המפלס התחתון של האתר נעטף בשכבת שלג דקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il