X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתחילת השנה רשם המדד ירידה של 0.9% יעד האינפלציה של הממשלה עומד על 1% עד 3% העגבניות ירדו ב-16.9% ומחיר הפירות הטריים רשם ירידה של 4.3% עלייה חדה במחיר המלפפונים
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]

מדד המחירים לצרכן רשם ירידה מפתיעה של 0.4% בחודש נובמבר לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.1%. המדד ללא דיור רשם אף הוא ירידה של 0.4%. ב-12 החודשים האחרונים רשם המדד ירידה של 0.9% והמדד ללא דיור ירד ב-1.7%. מתחילת השנה רשם המדד ירידה של 0.9%. נזכיר כי יעד האינפלציה של הממשלה עומד על 1% עד 3%.
ירידות בולטות: העגבניות ירדו ב-16.9%, דלק ושמנים לכלי רכב ירידה של 1.8%, פירות טריים ירידה של 4.3%. במחיר העופות נרשמה ירידה של 4.4%. עליות בולטות נרשמו במחירי הלבשה שרשמו עלייה של 3%, מלפפונים רשמו עלייה של 20.7%.
עידן אזולאי, מנהל השקעות באפסילון, מציין בתגובה למדד כי "המדד רק ממחיש את ההבדלים שילכו ויעמיקו בין המדיניות המוניטרית של ישראל ושל ארה"ב מה שאומר שהריבית הנמוכה תמשיך ללוות אותנו עוד זמן רב".
בועז צליח, מנכ"ל בית ההשקעות "טופ אלפא", ציין כי "אמנם סביבת האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עדיין שלילית אך אנו מעריכים כי מדובר בשינויים חד-פעמיים במחירים ובהשפעתה של הירידה במחירי הנפט בשנה האחרונה וכי בטווח הבינוני סביבת האינפלציה תחזור להיות חיובית. הביקוש לדיור ממשיך להיות גבוה במיוחד וביחד עם הצריכה הפרטית, אשר ממשיכה להוות מנוע צמיחה בעקבות הגידול בשכר הריאלי במשק, הם מהווים התנגדות להמשך הירידות במחירי הנפט אשר גוררות איתן אינפלציה נמוכה מהציפיות ברחבי העולם".
"להערכתנו אם תמשיך מגמת ויסות המחירים הנוכחית מצד אופ"ק לא מן הנמנע שנראה השפעה גם על מדדי המחירים לחודשים הקרובים, דבר שיקשה על בנק ישראל לעמוד ביעד האינפלציה. בנוסף, גם הסבירות הגבוהה להתחלת תהליך העלאת הריבית ע"י הפד מחר אינה מעלה את הסבירות להתחלת תהליך העלאות הריבית במשק הישראלי, להערכתנו ניתן להניח כי בנק ישראל לא יתחיל בתהליך העלאת ריבית כל עוד האינפלציה תמשיך להיות נמוכה עד שלילית ולא יהיה פיחות משמעותי של השקל מול סל המטבעות האפקטיבי", אומר צליח.

תאריך:  15/12/2015   |   עודכן:  15/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.4%
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אוי ואבוי לנו:: דפלציה!!!
אהוד פרלסמן  |  15/12/15 23:20
2
המדד ימשיך לרדת
אורי... .  |  16/12/15 10:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נסוג מהודעתיו הקודמות, שלפיה תשווק רמ"י בשנה הקרובה מגרשים ל-60,000 עד 70,000 דירות
איציק וולף
640 אלף תלמידים במערכת החינוך הציבורית של לוס אנג'לס המונה 900 בתי ספר הושארו בבתיהם בשל איום קונקרטי להטמנת פצצה באחד מבתי הספר בעיר    "זה איום נדיר, אבל לאור האירועים בסן ברנרדינו הסמוכה אני לא מתכוון לסכן את חיי התלמידים"
איציק וולף
אלוף משנה אילן לוי השאיר ברכבו, בניגוד לפקודות, חומרים מסווגים    הרכב נגנב יחד עם החומרים הסודיים    פעולה של שב"כ והמשטרה הביאה לאיתור המסמכים    מצ"ח פתחה בחקירה בחשד להתרשלות
עידן יוסף
מה הם משפיעני רשת? מה כוחה של הרשת החברתית? ואיך תראה המציאות התקשורתית בעוד 5 שנים? ארבעה יומנאי רשת מובילים מדברים על העולם הווירטואלי
יפעת גדות
שלא כמו איברי מין, לא ניתן לקטלג באופן מושלם את המוח כ"גברי" או נשי"    למרות שישנם מספר מאפיינים מוחיים השכיחים יותר בקרב גברים ואחרים ששכיחים יתר בקרב נשים, כולנו בסופו של דבר תערובת של כל המאפיינים הללו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il