X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלף. "מקומות מוזרים" [צילום: איציק וולף]
וינשטיין. "לא קרא" [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
המנהלת לשעבר של המחלקה הכלכלית, אביה אלף:

וינשטיין מנע במתכוון העמדת ליברמן לדין

טוענת שווינשטיין הסתכל על התיק בצורה סניגוריאלית, דרש בצורה חסרת תקדים להבטיח לו הרשעה, הוציא את הראיות מהקשרן והאדים מכעס כאשר מישהו חלק על דעתו
▪  ▪  ▪
אביה אלף: שי ניצן ביקש ממני לשקר
איתמר לוין
המנהלת לשעבר של המחלקה הכלכלית טוענת שפרקליט המדינה ביקש ממנה למסור שסגירת תיק ליברמן היא סבירה * טוענת גם שניצן "שיפר" את הודעת הסגירה בתשובה לבג"ץ
לרשימה המלאה

משרד המשפטים: אלף צריכה להישאר צנועה
איתמר לוין
דוחה בחריפות את טענותיה של אלף בנוגע לסגירת תיק ליברמן: הצוות שהיה כפוף לה תמך בסגירת התיק; בג"ץ המליץ למחוק את העתירה נגד ההחלטה
לרשימה המלאה

חזות סלאבית קשוחה
בנובמבר 2010 יצאה אביה אלף לארוחת צהריים עם ידיד ותיק, במסעדה ליד משרד המשפטים. "לא עברו חמש דקות ומולנו התיישב, בגבו אל הקיר ובפניו אלינו, גבר עם פנים סלאביות וארשת קשוחה... הוא הסתכל בתפריט שעל השולחן, אבל היה ברור שמבטו מכוון אלינו, משדר איום... כשיצאנו מהמסעדה התעכבנו לרגע וראינו שגם ידידנו מהשולחן השלישי קם ויצא". לדברי אלף, "תחושת המעקב לא הייתה סתם הרגשה, וגם לא רק הרגשה שלי – זו הייתה מציאות היום-יום של הפרקליטים והשוטרים שטיפלו בפרשה".

השמטה שאינה מקרית
אביה אלף מוסרת בקפדנות את רשימת כל המקורות בהם השתמשה לכתיבת ספרה, כולל עשרות ידיעות עיתונאיות. היא מצטטת את ynet, הארץ, nrg, וואלה, כלכליסט ואפילו את הבלוג "פוסטה". רק מקור אחד כמעט איננו: News1. לא נלאה אתכם ברשימת הפרסומים באתר זה בפרשת ליברמן; היא הייתה אחד הנושאים המרכזיים בהם טיפלנו. האזכור המוגבל לא יכול להיות מקרי.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מנע במתכוון ובאמצעות שורה ארוכה של פעולות תמוהות את העמדתו לדין של השר לשעבר אביגדור ליברמן בפרשת חברות הקש. זוהי טענתה העיקרית של אביה אלף, שהייתה מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ועמדה בראש הצוות שטיפל בתיק ליברמן, בספרה "תיק ליברמן: כתב האישום שלא הוגש".
החשדות בתיק זה נגעו לשורה של חברות זרות שהקים ליברמן, בתקופות בהן לא שימש בתפקידים ציבוריים, ואשר המשיכו לפעול גם כאשר כיהן כחבר כנסת וכשר התחבורה, שר התשתיות ושר החוץ. פורמלית הועברה השליטה בחברות למקורבים שונים לליברמן, אך המשטרה והפרקליטות חשדו שהוא המשיך לשלוט בהן. לחברות אלו הוזרמו מיליוני דולרים, רובם מידידים ותיקים של ליברמן, וההמלצה הייתה לייחס לו לכל הפחות מרמה והפרת אמונים, אם לא קבלת שוחד. וינשטיין סגר את התיק מחוסר ראיות בדצמבר 2012.
אלף מתארת בספרה בהרחבה את החקירה ואת הראיות שנאספו, תוך שהיא טוענת שלמרות שמדובר היה במארג של ראיות נסיבתיות - היה די בהן כדי להשיג סיכוי סביר להרשעה. את העובדה שבסופו של דבר לא הוגש כתב אישום היא מייחסת לשני גורמים: התמשכות החקירה ומדיניותו של וינשטיין. לדברי אלף, הגורם השני הוא העיקרי, שכן מנהיגות נמרצת מצידו של וינשטיין הייתה גם חוסכת חלק משמעותי מן הזמן שהוקדש לטיפול בתיק בפרקליטות.
נהנה מהכיבודים, מחובר למילייה
לטענת אלף, וינשטיין לא הצליח להתנתק מההרגלים והידידים שרכש בשנותיו הרבות כסניגור: "הוא לא נהג כמי שעומד בראש מערכת התביעה הציבורית, האמור להילחם בשחיתות. הוא לא בחן את התיק גם לא בעיני בית המשפט, שיקשה על טענות התביעה, ישמע את הסברי הנאשם, ויחליט בהתאם לכך. הוא בחן את התיק בעיניים של סניגור פרטי.
"...היה ברור שהוא נהנה מהכיבודים הרבים הכרוכים בתפקיד הבכיר, אבל לא רצה להיות ממודר משורות המילייה היוקרתי שממנו בא. הוא המשיך לדבר בשפתם ולחלוק איתם את הנרטיב המקצועי המנחה. מבחינה זו, התואר 'ראש התביעה הכללית' נשאר אצל וינשטיין רק בחזקת תואר". אלף מסיימת בשאלה רטורית, האם מי שמינה את וינשטיין ציפה שזה מה שיקרה.
לדברי אלף, הקו המוביל של וינשטיין היה זהירות-יתר אשר הגיע לדרישה חסרת תקדים ולפיה על הפרקליטות להבטיח לו הרשעה ודאית - ולא רק סיכוי סביר להרשעה, כמקובל. לטענתה, במקום לבחון את רשת הראיות בכללותה, בדק וינשטיין כל חברה בנפרד, וזאת בניגוד להיגיון ואף בניגוד לדברים שאמר בהקשר אחר השופט העליון יורם דנציגר. וינשטיין פירק את הראיות מתוך הקשרן, "ואז הסביר לגבי כל ראיה בנפרד מדוע צריך להאמין לטענותיו של ליברמן כי אינו קשור לחברה.
"בבואו לחפש חורים גם במקומות בהם קשרי החוטים היו עבים וברורים לעין, הגיע היועץ למקומות מוזרים שכמותם לא פגשתי בשום תיק אחר. כך למשל, לצורך הצדקת גרסת הנאשם העלה היועץ טיעונים כל כך תמוהים, שאפילו הסניגורים היצירתיים של ליברמן לא העלו על דעתם".
שכח 650,000 דולר
עוד טוענת אלף, כי בהחלטת הסגירה דילג וינשטיין על כמה מהמורות, כגון העברת 650,000 דולר ממיכאל צ'רנוי לאחת החברות. "הייתכן שסכום של מיליוני שקלים שהיה במרכז החשדות נגד ליברמן, לגמרי נשתכח מזכרונו של היועץ? או שמא אפילו יצירתו הסניגוריאלית התקשתה לספק לו הסבר? קשה לדעת. בפועל הסוגיה המרכזית הזו לא זכתה לכל התייחסות או ניתוח בהחלטת היועץ על סגירת התיק".
לאורך הספר מביאה אלף שורה ארוכה של אירועים שהתרחשו, לגירסתה, בנוגע לטיפולו של וינשטיין בתיק - אשר הגיע לשולחנו עם דוח מסכם של הפרקליטות ובו המלצה חד-משמעית להעמיד לדין את ליברמן. הנה כמה מהם:
  • וינשטיין הורה לצרף לצוות הפרקליטות שטיפל בתיק את עו"ד יוסי קורצברג, על תקן "בוחן סניגוריאלי של הראיות", בנימוק שכך פעל כאשר היה סניגור פרטי.
  • בישיבות עם וינשטיין נוצר הרושם שהוא כלל לא קרא את חוות הדעת של הפרקליטות ואפילו לא את התקציר שלה, והישיבות עימו בנושא נשאו מראשיתן אופי של סחבת.
"עוד ניסיון לסגור את התיק"
  • בניגוד למקובל בשימועים, הורה וינשטיין לצוות הפרקליטות שלא לומר מילה וחצי מילה בתגובה לדברי סניגוריו של ליברמן.
  • וינשטיין הוביל קו של הססנות בנוגע לאפשרות להשיג הרשעה על סמך ראיות נסיבתיות, שעליהן התבסס תיק ליברמן. הוא בחר במבחן מקל עם ליברמן במקומות בהם ההיגיון התייצב מול טענות הסניגורים.
  • בצורה חסרת תקדים הורה וינשטיין לפרקליטות להגיש לסניגורים "רשימת מכולת" של הטענות עליהן לא השיבו בשימוע, וכך נחשפו בפניהם הקשיים הקיימים בתיק לדעת הפרקליטות.
  • "היועץ, שבתחילת כהונתו הפגין חוש הומור ונימוסים טובים, שינה עם הזמן את נוהגו. במהלך הישיבות המשותפות נוכחתי בכעסו הגובר כאשר מישהו הביע עמדה שונה, בניגוד לדעתו. וכזה התעקש ועמד על דעתו, היה היועץ מאדים ולא פעם מרים את קולו, כאילו פגעו בכבודו. בעיקר בלט עכשיו הלחץ הגובר מכיוונו לסמן את הקשיים, את החורים ברשת, את הראיות הבעייתיות שעלולות לצוץ".
  • וינשטיין אימץ את הגישה לפיה אם לא ניתן להוכיח שליברמן היה הבעלים של החברות ונהנה במישרין מהכספים שהוזרמו להן - לא נעברה עבירה. [זהו אותו קו של אהוד אולמרט, לקוח לשעבר של וינשטיין, בפרשת טלנסקי, א.ל].
  • וינשטיין הורה לגבות עדות נוספת מרואת החשבון הקפריסאית דניאל מורצי, עדת מפתח נגד ליברמן שהעידה על קשריו ההדוקים עם החברות. לדברי אלף, לצוות הפרקליטות היה ברור שהיא לא תחזור על העדות המפלילה שמסרה ארבע שנים קודם לכן, ודבריה רק ירעו את מצב הראיות בתיק. היא אמרה לווינשטיין, שהראיון הנוסף יכול לסתום את הגולל על מה שנותר, "אלא אם כן, זה בדיוק מה שרוצים לעשות". לדבריה, אנשי הצוות הבינו שזהו "עוד ניסיון של היועץ לסגור את התיק".
  • וינשטיין הביא ללשכתו את עו"ד דנה נאמן, אשר כתבה את חוות הדעת שאפשרה לסגור את התיק נגד השופט יורם דנציגר בנימוק של העדר אשמה, והטיל עליה למעשה להכין את ההחלטה על סגירת תיק ליברמן - למרות שכלל לא התמצאה בתיק.

תאריך:  17/12/2015   |   עודכן:  17/12/2015
+משרד המשפטים: אלף צריכה להישאר צנועה
08:21 17/12/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דוחה בחריפות את טענותיה של אלף בנוגע לסגירת תיק ליברמן: הצוות שהיה כפוף לה תמך בסגירת התיק; בג"ץ המליץ למחוק את העתירה נגד ההחלטה

ליברמן. הראיות נבדקו [צילום: פלאש 90]
+אביה אלף: שי ניצן ביקש ממני לשקר
08:20 17/12/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המנהלת לשעבר של המחלקה הכלכלית טוענת שפרקליט המדינה ביקש ממנה למסור שסגירת תיק ליברמן היא סבירה  ▪  טוענת גם שניצן "שיפר" את הודעת הסגירה בתשובה לבג"ץ

ניצן. פתק לנזרי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וינשטיין מנע במתכוון העמדת ליברמן לדין
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
{{{לפני הכל ישראל מדינת שחיתות ל"ת
ולאיש לא איכפת  |  17/12/15 09:12
2
היא בעצם אומרת את מה שידענו
אזרח פשוט  |  17/12/15 10:18
3
זה הדיל הקטן.
בבון זה קוף.  |  17/12/15 10:25
4
יישר כח גדול לאביה על אומץ
פלא יועץ  |  17/12/15 10:36
5
וינשטיין פעל לרצות את ממניו.
פועה  |  17/12/15 11:03
6
שלטון רקוב ומושחת
שבץ חלובה  |  17/12/15 11:15
7
לא חדש, מייאש, ומסוכן
פרצלה  |  17/12/15 11:28
8
קצת גרפומניה לא תזיק
אהרון שחר  |  17/12/15 11:34
9
ומהחומר הזה עושים אצלנו שופטים
תחתוני פולישוק   |  17/12/15 12:00
10
הכל מסטיק
חסר הבנה  |  17/12/15 12:27
11
אפשר לסגור את המדינה המושחתת
מודאג  |  17/12/15 13:06
12
מיום שמונה ויינשטיין לתפקיד זה
לא דין ולא דיין  |  17/12/15 13:16
13
מה מפתיע כאן? הסתאבות
משרד המשפטים?  |  17/12/15 15:15
14
לחקור האם רונאל פישר עומד מאחו
קורןנאוה טבריה  |  17/12/15 15:38
15
מה חדש בזה? הטיפוס מוכר ל"ת
ברכה ברח ממעצר  |  17/12/15 16:01
16
וינשטיין מסוכן לא פחות מליברמן
ש.ב  |  17/12/15 17:54
17
האלף הזו אמינה כמו א' של קצב. ל"ת
הפסיכיאטר המחוזי  |  17/12/15 18:42
18
ספר - פצצה
א.ל. רמת-גן  |  17/12/15 23:48
19
וינשטיין מנע במתכוון העמדת וינ
גדעון אמיר  |  18/12/15 00:58
20
זו כנראה הסיבה להשתלחות הנבזית
קורןנאוה טבריה  |  18/12/15 04:14
21
וינשטיין ייזכר לדיראון עולם !!
צדק  |  19/12/15 19:37
22
מי שגונב כסף נהנה ממנו
נטע אורי  |  20/12/15 07:57
23
פרשות נוספות - אנרגיה
ד"ר משה דן הירש  |  20/12/15 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ליברמן
אריה אבנרי
כמי שעוסק לאורך שנים בחשיפת מעשי שחיתות שלטוניים במישור הממלכתי והמוניציפלי, בסיועה הפעיל של תנועת אומ"ץ, אני מבקש לערוך במסגרת זו חשבון עם כמה מ"לקוחותיי" הוותיקים והחדשים
איתמר לוין
ביקש מהמדינה 978,000 שקל למימון הגנתו בחקירה שהסתיימה בלא כתב אישום ובמשפט בו זוכה    שטייניץ, ישי ואהרונוביץ קיבלו 50,000 שקל כל אחד באסון הכרמל    כץ קיבל 50,500 שקל בעקבות החקירה נגדו
עידן יוסף
לפחות שישה עדים שעשויים היו לשפוך אור על פרשות בהן נקשר שמו של אביגדור ליברמן "התאיידו" - מתו, נעלמו או שכחו פרטים. מיכאל פלקוב אינו הראשון
אריה אבנרי
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שכיהן בעבר לאורך שנים כסניגור פלילי מוערך, ממשיך לסנגר גם בתפקידו הנוכחי על עבריינים פוליטיים כבדים שהשחיתו כמעט את כל החלקות הטובות במדינה
איציק וולף
שרת המשפטים ציינה כי היא מכבדת את החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא לערער על זיכוי שר המשפטים    טענה כי אסור לשר משפטים להתייחס לנושא שעל שולחן היועמ"ש, אך גם נמנעה מלברך את ליברמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il