חיל-הים האמריקני ירכוש פחות ספינות להגנת חופים, ורק מדגם אחד. כך קבע ביום שני ד"ר אשטון קרטר, שר ההגנה, במזכר, ששלח לריי מאבוס, שר חיל-הים. לדעת השר קרטר, הגזים חיל-הים בבניית ספינות חדשות על חשבון צרכים אחרים של החיל. לכן, הוא הורה לצמצם את רכש הספינות החדישות להגנת חופים מ-52 ל-40, עד שנת 2021, והנחה את החיל להחליט באיזה משני הדגמים של הספינות הוא בוחר.
לחיל-הים יש ספינות להגנת חופים מדגם פרידום, שמייצרת חברת לוקהיד-מארטיןו, ומדגם אינדפנדנס, שמייצרת חברת אוסטאל. הוא עומד להגדיל את סדר-כוחותיו ל-308 ספינות (282 כיום). בתחילת השנה הורה הפנטגון לחיל-הים להעדיף את כושר ההריגה של הספינות על פני כמותן, והשר קרטר טוען, שחיל-הים לא נערך לבצע את ההוראה. לפי ספר התקציב, נערך חיל-הים להוציא 29 מיליארדי דולר על תוכנית הספינות להגנת חופים, שמשמעותם רכש 32 ספינות - למרות שצ'אק הייגל, שר ההגנה הקודם, אישר רכש של 52 ספינות כאלו. יש כוונה, שהתקציב שייחסך מהקטנת מספר הספינות יועבר לרכש מטוסים ותחמושת למלאי החיל.
לפי תוכנית קרטר, כדי להיות מוכן לבאות, צריך חיל-הים להתמקד בפיתוח צוללות מתקדמות; מערכות מתקדמות של טורפדו קל; מערכות ללוחמה אלקטרונית; מערכות נגד טורפדו; שיפור בטילי השיוט טומהוק; ושיפורים במטוס הסיור פוסידון.