X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ מירב בן-ארי: כשצריך להודיע על עליית מחירים או סיום עסקה עושים את זה באותיות הקטנות שבעמוד השלישי ח"כ חסון: ההצעה היא עוד שלב חשוב בהצלחה של המחאה החברתית
▪  ▪  ▪
התייחסות לזכויות צרכנים [צילום: AP]

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל אישרה (יום ב', 21.12.15)לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ מירב בן ארי (כולנו), וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב בעלי עסקים לשלוח לצרכן מסרון (SMS) 21 יום לפני סיום המועד של עסקה לתקופה קצובה.
ח"כ בן ארי הוסיפה כי בסופו של דבר החברות מתקשרות אתנו במסרונים כל הזמן. "שולחים לנו הודעות הקשורות למכירות כל הזמן, אבל כשצריך להודיע על עליית מחירים או סיום עסקה עושים את זה באותיות הקטנות שבעמוד השלישי בחשבונית. לכן המינימום הוא להודיע לצרכן על סיום העסקה", אמרה.
לפי החוק כיום העוסק חייב לעדכן את הצרכן על מועד סיום העסקה בהודעה בחשבונית או בהודעת התשלום הנשלחת אליו, החל משלושה חודשים לפני מועד הסיום. כעת אמרה ח"כ בן ארי כי היא מציעה שהחברות יודיעו על מועד הסיום ללקוחות גם במסרון 14 יום לפני מועד סיום העסקה.
ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הוסיף: "החברות יודעות לחבק את הצרכנים כדי שיקנו ממנה שירות או עסקה אבל נעלמות כשהלקוח צריך אותן. הצעת החוק תשפר גם את התחרות והחברות תידרשנה גם לתת הצעות אטרקטיביות לחידוש העסקה. אני מאלה שחושבים שהמחאה החברתית הצליחה כי ההתייחסות לזכויות צרכנים וליוקר מחייה עלתה בצורה משמעותית על סדר היום של הכנסת והממשלה, וההצעה הזו היא עוד שלב חשוב בכך".
היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה טירי, אמרה כי הממשלה תומכת בהצעה. היא הוסיפה כי החוק מחייב כיום להודיע על סיום עסקה בחשבונית 3 חודשים לפני מועד הסיום, אלה שבפועל צרכנים לא תמיד מסתכלים בחשבונית ובעלי העסקים לא תמיד מודיעים על מועד הסיום במקום בולט.
היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות, עו"ד זאב פרידמן, הוסיף כי המועצה מברכת על התיקון מאותן סיבות, אך הזכיר כי צריך לטפל גם בקבוצות האוכלוסייה שלא תקבלנה הודעה כי אין ברשותה מכשירים תומכי מסרונים, כמו קומות כשרות.
מנהל מחלקת קשרי ממשל בסלקום, ניר יוגב, אמר כי סלקום לא מתנגדת להצעה, אך טען כי אנשים רואים במסרונים מטרד. הוא הוסיף וביקש לשלוח את המסרון בטווח זמן מוקדם יותר ולא 14 יום לפני סיום העסקה, כדי שלא לייצר עומס על מוקדי השירות.
יוגב הוסיף כי חברות הסלולר לא יודעות אם מספר הנייד הוא של הלקוח או שהוא מכר או העביר אותו לאחר, ולכן הציע לשלוח מסרון רק למי שיבקש וימסור את מספרו. היו"ר כבל דחה גם את הבקשה הזו ואמר כי הטיעון הזה חלש והוא בעצמו לא החליף מספר מאז רכש סלולרי בשנות ה-90 של המאה הקודמת. "אתה גם צרכן וגם אתה היית רוצה לדעת מתי מסתיימת העסקה שלך ואם המחיר שאתה משלם עומד לעלות", אמר היו"ר כבל ליוגב. עם זאת ח"כ בן ארי הסכימה להאריך את זמן המשלוח ולקבוע כי המסרון יישלח 21 יום לפני מועד סיום העסקה ולא כפי שהציעה בתחילה.
היו"ר כבל התייחס לצרכנים שלא יכולים לקבל מסרון והציע לתת להם מענה בכך שהוועדה תבצע תיקון נוסף לחוק, ותקבעי כי ההודעה בחשבונית שהעוסקים מחויבים לשלוח כבר כיום תהייה בהבלטה מיוחדת ובאותיות ברורות וקריאות. ח"כ בן ארי הצטרפה להצעה והוועדה אישרה אותה. עוד אושר כי ההצעה תיכנס לתוקף 3 חודשים לאחר פרסום החוק ותחול גם על עסקות קיימות.

תאריך:  21/12/2015   |   עודכן:  21/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמס לצרכן 21 יום לפני מועד סיום עסקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אחרי שתי הרשעות בבית המשפט המחוזי: בית המשפט העליון יכריע האם רומן זדורוב רצח את תאיר ראדה בקצרין בשנת 2006
איציק וולף
"הכלי של הריבית משמש בעיקר לעידוד הצמיחה ולמניעת אינפלציה ועל-כן ייתכן שנצטרך להמשיך במדיניות כלכלית מרחיבה ולהישאר בסביבת ריבית נמוכה"    לא נשללת אפשרות הורדת הריבית
איציק וולף
משרד הביטחון וחברת רפאל סיימו בהצלחה ניסוי יירוט למערכת ההגנה המתקדמת מפני טילים    בניסוי נבחנו תרחישים רבים ושונים והמערכת עמדה בהם בהצלחה
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי ומשטרת ירושלים עצרו קבוצת ערבים ישראלים מראס אל עמוד בחשד לביצוע מספר רב של פיגועי בקבוקי תבערה, יידוי אבנים, ירי זיקוקים ועוד    חמישה כתבי אישום הוגשו לבית המשפט
מירב ארד
טיסות לניו-יורק ולבריסל בוטלו    הנהלת אל-על טוענת כי העיצומים ננקטים למרות הסכם העבודה שנחתם עם העובדים    ועד טייסי אל-על: העובדה שההנהלה החליטה לחכור מטוסים זרים על חשבון הטייסים והנוסעים מעיקה כבר חודש שלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il