X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשרות אלפי מתנדבי השירות הלאומי והאזרחי יהיו זכאים לנסיעה חינם בתחבורה הציבורית כמו חיילי צה"ל נשקלת הרחבת היתר שעות העבודה של המתנדבים
▪  ▪  ▪
השר כ"ץ עם ראש השירות האזרחי-לאחומי שר שלום ג'רבי [צילום: יח"צ]
הוסרה מגבלת תשלום הנסיעה למשרתות באילת
עידן יוסף
בוטל חיוב התשלום עבור נסיעת מתנדבות השירות הלאומי-אזרחי על נסיעות בקטע הדרך שמדרום לצומת הערבה * החיסכון: 58 שקלים לכל כיוון
לרשימה המלאה

לאחר שלוש שנות מו"מ בין משרדי האוצר והתחבורה סביב סוגיית הכללת מתנדבי השירות הלאומי ומתנדבי השירות האזרחי במסגרת הרחבת הסדרי הזכאות לזכאי הנחות, הוחלט כי החל ב-1 בינואר 2016 ייהנו אלפי המתנדבים מנסיעה חינם בתחבורה הציבורית בכל הקווים בארץ.
הפטור מדמי נסיעה בתחבורה הציבורית יחול על כל קווי האוטובוסים ורכבת ישראל, למעט בקווי אילת והערבה (חוזה 35). הגבלה זאת לא תחול על מתנדבים שמקום שירותם או מקום מגוריהם באילת או בערבה (חוזה 7).
בכך יושוו התנאים של כ-17,000 מתנדבי השירות הלאומי והאזרחי בתחבורה הציבורית לתנאיהם של חיילי צה"ל. שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי מתן הפטור מתשלום דמי נסיעה בתחבורה הציבורית מהווה הוקרה והערכה לפעילותם החשובה והמבורכת של המתנדבים עבור הקהילה.
ועוד בנושא השירות הלאומי-אזרחי, השר אורי אריאל האחראי לנושא זה מטעם הממשלה מודה כי מספר השעות בהן יכולים המתנדבים לעבוד (12 שעות שבועיות) נמוך מאוד ואינו מאפשר להתפרנס כראוי. לבקשת ח"כ מירב בן-ארי (כולנו), הורה השר לצוות משרדו לבדוק אפשרות לאשר עבודה של 20 שעות באופן גורף, והתחייב להעביר תשובה מסודרת עד חודש מהיום.
בן-ארי, שהגישה את השאילתה לאחר סיור במסגרות התנדבותיות, אמרה כי "במציאות הכלכלית של היום מן הראוי שגם בני ובנות השירות הלאומי אזרחי יוכלו ללכת לעבוד בזמנם הפנוי אם הם מעוניינים בכך, כפי שחיילים בשירות סדיר יכולים לעשות". לדבריה, לא יכול להיות שחיילים יכולים לעבוד ללא הגבלת שעות ובני השירות הלאומי סובלים מאפליה בעניין, בעיקר לנוכח העובדה שחלקם עוזרים באופן קבוע לכלכלת הבית.

בת שי"ל: איננו מורשים להישאר בדירות בשבת
ח"כ עודה עזב בזעם הדיון בחוק שירות אזרחי; היו"ר אלאלוף: נגיע להבנות; ח"כ מועלם: לא נעצור את החוק
▪  ▪  ▪

דיון סוער בהצעת החוק הממשלתית, המבקשת להגדיר ולהסדיר את השירות האזרחי, התקיים היום בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.
ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת), אמר בדיון: "האוכלוסייה הערבית אינה מפנה עורף להתנדבות, זה ערך עליון. אבל הפוליטיזציה של ההתנדבות גורמת לרגישות אצל האוכלוסייה הערבית. צריך להפסיק להתריס, ולעשות דיון משותף, פתוח ואמיתי, בלי להכניע. בואו נעצור לחודש ונקיים הידברות דמוקרטית".
ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) אמרה בתגובה: "כבר 8 שנים אנחנו בדיונים על החוק הזה, פתאום עכשיו יש דרישה לקיים שיח? עם כל הכבוד להנהגה הערבית, זה ניסיון נואל. הדיון צריך להתקיים במסגרת הוועדה, תוך כדי התקדמות בחוק. פתאום עכשיו רוצים לעצור הכל? אני מוחה בתוקף".
ח"כ מאיר כהן (יש עתיד): "אני מסכים שאסור שיבוא בכפייה או בפטרונות. יחד עם זה, האזרחים הערבים אומרים לנו כל הזמן שהם מעוניינים להתנדב, אבל ההנהגה מתנגדת".
יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו): "החוק הזה הוא הזדמנות שלנו לשרת את כלל הציבור הישראלי, בואו לא נאבד אותה. נהיה קשובים, נקיים דיונים בינינו במקביל ולא נאפשר פגיעה, אבל אני נרתע מהצבת אולטימטום".
ח"כ עודה קם ויצא מהדיון: "אני חש מאוים. שולי מועלם וסופה לנדבר לא יקבעו לציבור הערבי. אם לא תהיה הסכמה, זה ייכשל בשטח". ח"כ מירב בן ארי (כולנו) קראה לו שלא לצאת: "זה פאתטי. זה לא מכבד לא אותך ולא את יו"ר הוועדה".
קודם לכן אמר מנכ"ל קרן אברהם, תאבת אבו ראס: "לא נוח לנו שהמשרד הממונה על השירות האזרחי הוא משרד החקלאות, זה צריך להיות משרד הרווחה".
ח"כ מועלם-רפאלי אמרה בתגובה: " עם כל הכבוד לשינויים המתבקשים, הם ייעשו בהתאם להיותה של המדינה יהודית ודמוקרטית. המטרה פה היא לא שיהיה נוח לחלק מהאנשים, אלא לעשות שירות משמעותי".
יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף: "משרד החקלאות איננו המתאים ביותר ליפול בשירות הלאומי. הטלטול בין המשרדים השונים אינו בריא לשירות ולמנגנון".
בת השירות הלאומי, רות טוויטו, סיפרה בדיון כי היא וחבריה אינם מורשים להישאר ולהשתמש בדירות המתנדבים בימים שישי ושבת. יו"ר הוועדה אלאלוף: "זה מזעזע. דורש הבהרות בדיון הבא". ראש רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי: "זאת פעם ראשונה שאני שומע על המקרה הזה. אבדוק את הנושא".

תאריך:  21/12/2015   |   עודכן:  21/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתנדבים? סעו חינם בתחבורה הציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים וחוזים יומיים ושבועיים שיאפשרו נסיעה משולבת באוטובוסים וברכבות ללא הגבלה    המהפכה מתחילה ב-1 בינואר
עידן יוסף
הרשות הארצית לתחבורה אינה מפעילה את הסמכויות המוקנות לה בחוק כדי לבוא חשבון עם מפעילי תחבורה ציבורית שפגעו בנוסעים
עידן יוסף
פגישת הידברות שנועדה להתקיים עם מנכ"ל משרד התחבורה והממונה על יחסי העבודה בוטלה    שני הצדדים אינם מוכנים לפנות לבית הדין    הנוסעים נפגעים ומשרד התחבורה שותק
עידן יוסף
השביתה תימשך עד יום ראשון לפנות בוקר ותכלול את קווי העמקים אך לא את קווי בית שמש
עידן יוסף
האם בקרוב יהיה מהר יותר לנוע בגוש-דן ברגל?    החודש יוצבו מצלמות בנת"צים בתל אביב וברמת גן    3,500 דוחות נרשמו בחודש האחרון לנוסעים בנת"צים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il