גבו מכם יותר מדי מס הכנסה? - אל תצפו שמס הכנסה יגלה זאת לכם מיוזמתו, לפחות בינתיים. בוועדה לביקורת המדינה, נחשף (יום ב', 21.12.15) כי בשנים הקרובות, תקים רשות המיסים מרכז מידע טלפוני וממוחשב, ע"י מאות עובדים חדשים, ולפי ראש הרשות
משה אשר, יתן מענה מהיר, טכנולוגי וידידותי הרבה יותר מאשר בהווה.
יושב-ראש הוועדה, ח"כ
קארין אלהרר, הדגישה כי "כשם שיש להתאמץ לגבות ממי שחייב - כך יש להתאמץ להשיב ממנו שנגנבה ממנו מס-יתר. מצער לגלות שלרשות המיסים אין מידע מפורט, מעודכן וברור על מיצוי הזכויות בידי האזרחים, כלומר עד כמה אזרחי ישראל ניצלו את זכויותיהם, ועל רשות המיסים לעשות יותר - הרבה יותר - כדי להחזיר את גביית-היתר למי שנלקח ממנו שלא כדין. מי שנפגע הוא בעיקר האוכלוסיות המוחלשות, שאין בידן להעסיק סוללת עורכי-דין ולדרוש החזרת מס עד השקל האחרון. על רשות המיסים ללמוד מהביטוח הלאומי בכברת-הדרך שעשה לקראת האזרח ולסיוע - ביוזמתם - לאזרחים למות זכויותיהם". ע"פ בקשת אלהרר תשקול רשות המיסים להסתפק בזכאות ילד-נכה של הביטוח הלאומי, לצורך הטבות מס של הוריו - ולא תדרוש בדיקה נוספת.
לדברי חנן פוגל, נציג
מבקר המדינה, על רשות המיסים לפנות לאזרחים הזכאים, להדריך אותם כיצד להגיש את הטפסים להחזרת המס, לפשט את כל התהליך ולעשות אותו ידידותי, ברור ונוח להפעלה בצורה מקוונת.
משה אשר, ראש רשות המיסים השיב כי "נעשתה ביקורת מקצועית, ותוך כדי העבודה עם נציגי המבקר, החילונו להשתפר לאור הערותיהם. כוח האדם שלנו מוגבל והיינו שמחים לעשות הרבה יותר, גם באכיפה וגם במיצוי הזכויות, ולכן הקושי במתן מענה טלפוני ובשעות המתנה ארוכות". לדבריו, בשנים הקרובות יוקם מרכז מידע טלפוני וממוחשב, ע"י מאות עובדים חדשים, שייתן מענה מהיר, טכנולוגי וידידותי. בשנה הקרובה הוכפל מכ-400 אלף לכמעט מיליון זכאי-המס, והבטיח לצרף לאנשי הביטוח הלאומי המסיירים במחלקות האונקולוגיות - ומסבירים לחולים על זכויותיהם, גם נציגי רשות המיסים. אשר הוסיף כי באתר הרשות פורסם פירוט "דע את זכויותיך", וחוברות הדרכה נוספות, וכן מחשבון לחישוב שומה והחזרי מס ע"פ הכנסות, הפרשות לביטוח-חיים ותרומות, "אך בסופו של דבר, האזרח הוא שצריך להגיש את הבקשה בעצמו - לחתום ולהתחייב על נכונות ואמיתות הנתונים. כמעט חצי מיליון איש מגיעים מדי שנה למשרדי הרשות לתיאומי מס, ובעיקר בחודשי דצמבר-ינואר, ולכן נפתחו לשכות-מס חדשות בכרמיאל ואשדוד ובקרוב תיפתח גם בראשון-לציון. שעות קבלת הקהל הורחבו, כולל אחה"צ, והוכנסה מערכת דיגיטלית לניהול תורים".