X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד אמי פלמור, השרה איילת שקד, היועמ"ש יהודה וינשטיין [צילום: דודי ועקנין / פלאש 90]
משרד המשפטים - חממה לטיפוח מנהיגות נשית
כך עולה מדוח מצב בנושא "העסקה שוויונית ורב גונית במשרד המשפטים" 67% מעובדי המשרד הינן נשים וכ-60% מהדרגות הבכירות מאוישות ע"י נשים

המשרד המשפטים הינו המשרד מוביל בתעסוקת נשים, ומהווה חממה לטיפוח מנהיגות נשית מקצועית כאשר 67% מעובדי משרד המשפטים הן נשים, וכ-60% מהדרגות הבכירות במשרד מאוישות בידי נשים - כך עולה בדוח "העסקה שוויונית ורב גונית במשרד המשפטים" המפורסם (יום ג', 22.12.15) לראשונה. הדוח מציג נתונים על-אודות העסקת נשים, בני החברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית, יוצאי אתיופיה ובעלי מוגבלות, ביחידות המשרד השונות, בהתאם לעקרונות השקיפות והנגישות למידע ממשלתי, ומתוך כוונה כנה להציף את הנושא ולעורר שיח ציבורי לגביו.
מהנתונים עולה כי במשרד המשפטים מועסקים 3,965 עובדים פעילים. מתוכם 2,667 (67%) הינן נשים, 363 (9%) מהעובדים הינם בני החברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית, 30 עובדים הינם יוצאי אתיופיה (0.75%); וכ-60 עובדים (1.5%) הינם אנשים עם מוגבלות.
פער השכר הכלל משרדי: 12%
פער השכר בדירוגים המרכזיים במשרד עומד על 4% בלבד. היינו, על כל שקל אחד שמרוויח עובד ממין זכר, מרוויחה עובדת 96 אג'. בקרב דירוגי הפרקליטים, המוקבלים לשופטים, חוקרי מח"ש ועובדים חיוניים - משפטנים, פער השכר הינו לטובת הנשים.
פער השכר הכלל משרדי, בין עובדות ועובדים, עומד על 12% בלבד. היינו, על כל שקל אחד שמרוויח עובד ממין זכר, משתכרת עובדת ב-88 אג'. מדובר בנתון הנמוך באופן משמעותי ממצב פערי השכר בכלל המשק הישראלי (העומד על פער של 44% לפי נתוני שנת 2014 של מרכז אדוה).
מגמות של שיפור
"הדוח מעיד על מגמות של שיפור ביחס להעסקה רב גונית מחד-גיסא, אך גם מחייב אותנו להמשיך ולפעול על-מנת לעמוד ביעדי הממשלה להעסקת אוכלוסיות ייצוג הולם, ולהוות דוגמה של ממש עבור מעסיקים נוספים. אני רואה חשיבות רבה בפרסום דוח זה וקוראת למנהלים נוספים במגזר הציבורי להרים את הכפפה", ציינה מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור.
שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, כתבה בדברי הפתיחה לדוח: "צדק הוא יותר מפסק דין כזה או אחר או מן החוק היבש. העסקה של אוכלוסיות מגוונות, למשל, היא התגלמות ערך שוויון ההזדמנויות בחברה הישראלית. כחברה הטרוגנית ורב תרבותית, עלינו לחתור לשקף את פניה הרבות של החברה הישראלית בתוך המגזר הציבורי. משרד המשפטים מחויב לכך ופועל רבות בשנים האחרונות על-מנת להוות דוגמה להעסקה רב גונית בקרב משרדי הממשלה."

תאריך:  22/12/2015   |   עודכן:  22/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איילת שקד / Ayelet Shaked
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד המשפטים - חממה לטיפוח מנהיגות נשית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משרד המשפטים ובמיוחד הפרקליטות
היא חממה  |  23/12/15 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמירם ברקת
התנאי: תוספת דיפרנציאלית; אחרת, האוצר מוכן לתוספת של 3.5 מיליארד שקל    בהסתדרות דורשים 11 מיליארד שקל    אם לא יהיו הסכמות - מחר ב-6:00 יושבת המשק    המדינה לביה"ד: למנוע השביתה בבתיה"ס
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לדחות עד סוף 2016 את החובה על רשות הרישוי למסור מידע על נקודות תעבורה בחידוש רישיון רכב    משרד התחבורה: בשל מורכבות המידע אנשים קיבלו נתונים שגויים    ח"כ פרי דרש שתיקון התקלה יבוצע עוד לפני סוף 2016    יו"ר מתונה: "במקום לציית לחוק מבקשים אותו למחוק"
עידן יוסף
אמר לניצולת שואה: "אני עמדתי בתור במרוקו עם סיר לקבל אוכל"    מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד הרווחה התחייבו: בתי תמחוי לניצולי שואה לא ייסגרו
מחלקה ראשונה
מחאה מקיר לקיר בוועדת הכספים בעקבות היעדרות משרד הכלכלה מדיון על אי-אכיפת הורדת המע"מ    היו"ר: "מוחה בתוקף על היעדרות נציגי משרד הכלכלה. ועדת הכספים תקיים דיון מקיף לקידום מדיניות מיסים שתיטיב עם האזרחים"
איתמר לוין
התנועה דורשת משרת המשפטים להשעות מיידית את פרקליט המדינה בעקבות הביקורת חסרת התקדים שמתחה עליו נציבת הביקורת, הילה גרסטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il