X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמרו לו שדמה של תאיר ראדה נמצא על כלי העבודה שלו - למרות שהיה זה שקר ביהמ"ש העליון: השימוש באמצעי חקירה זה היה גבולי, אך לא גרם להודאת שווא של זדורוב
▪  ▪  ▪
משטרת קצרין. מוקדם מדי

חוקריו של רומן זדורוב שיקרו לו בצורה פסולה - קובע (יום ד', 23.12.15) בית המשפט העליון. עם זאת נקבע, כי שקריהם לא גרמו לו לאבד את שיקול דעתו ואינם מהווים עילה לפסול את הודאותיו.
כבר ביום החקירה השני אמרו חוקרי המשטרה לזדורוב, כי דמה של תאיר ראדה נמצא על כלי העבודה שלו - דבר שלא היה ולא נברא. לדעת השופט יורם דנציגר, ראוי כיום לשנות את האבחנה הקיימת בפסיקה בין הטעיה בעל-פה (שהיא מותרת) לבין בידוי ראיות (שהוא אסור), והוא מסביר:
"לא ניתן לשלול את האפשרות שהטעיה בעל-פה תוביל במקרים מסוימים לאותה השפעה על הנחקר כגון זו של ראיה שזויפה, ותקעקע את זכות השתיקה שלו הלכה למעשה. לא כל שכן, כאשר ההטעיה מתייחסת לקיומן של ראיות מדעיות מפלילות כגון דנ"א וטביעות אצבע, שהן בעלות אופי אוביקטיבי ומדויק כביכול. דומה כי לנחקר יהיה קשה יותר 'להתווכח' עם ראיות מסוג זה ולסתור אותן בשל טיבן המוחלט. לפיכך מתעורר במקרים אלו חשש בעל עוצמה גדולה יותר לשבירת רוחו של הנחקר, להנעתו למסירת הודאה תוך פגיעה בזכותו להימנע מהפללה עצמית ובמקרים מסוימים אף לשכנע חף מפשע בדבר אשמתו בביצוע העבירה".
בעניין השקר שנאמר לזדורוב, כותב דנציגר: "לא ניתן להתעלם מהקושי הטמון בתחבולה שבה נקטו החוקרים ביום 13.12.2006. קושי זה מתבטא בשניים: ראשית, העיתוי המוקדם שבו בחרו החוקרים להשתמש בתרגיל זה - רק יום אחד לאחר מעצרו של המערער... לא ניתן לקבוע כי בשלב זה מוצו דרכי החקירה האחרות והמשיבה אף לא טענה שכך היה. לשיטתי, לא ראוי היה לנקוט בהטעיה מרחיקת לכת מעין זו בשלב כה מוקדם".
דנציגר שב ומדגיש את משמעותה של הטעיה מעין זו כאשר היא מתיימרת להציג בפני החשוד ממצא מדעי, ומסכם: "אני סבור אפוא כי העיתוי המוקדם בשילוב סוג הראיות שאליהן התייחסה התחבולה, הופכים את השימוש באמצעי זה לגבולי, בפרט בהתחשב בתקווה שתלה המערער בתוצאות הבדיקות להוכחת חפותו (תקווה שהביע לא אחת לפני החוקרים)". עם זאת, כאמור, נקבע שהטעיה זו לא הביאה את זדורוב למסור הודאת שווא.
דנציגר מתייחס להתבטאויות נוספות של החוקרים, אשר אמרו לזדורוב, כי הרשעה ברצח גוררת אוטומטית מאסר עולם (טענה כוזבת, משום שייתכנו נסיבות מקלות), וכי אין סיכוי שתתקבל טענת הגנה שלו כאילו ראדה הכעיסה אותו. דנציגר מגיב:
"אין להשלים עם התנהלות שבמסגרתה מציגים החוקרים לנאשם מצג מטעה שלפיו ביכולתם 'לעזור' לו או שבית המשפט יתחשב בשיתוף הפעולה מצידו. מעבר להטעיה הטמונה באמירות אלה, הרי שיש בהן משום חדירה של החוקרים לתחום לא להם. איני שולל כי להתנהלות זו הייתה השפעה מסוימת על בחירתו של המערער להודות במיוחס לו. עם זאת, לא שוכנעתי כי אמרותיהם של החוקרים בענייננו מחייבות את הצעד הדרמטי של פסילת קבילות ההודאות, אלא שיינתן להן ביטוי במישור משקל [ההודאות]".

תאריך:  23/12/2015   |   עודכן:  23/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקרי המשטרה שיקרו לזדורוב בצורה פסולה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בושה לשופטי העליון.בושה לנו
חתול רחוב  |  23/12/15 14:08
 
- צודק. דמו בראשם. ל"ת
אדמונד ד.  |  23/12/15 14:48
2
רומן זאדורוב - הרשעה חסרת שחר1
צפריר  |  23/12/15 18:49
3
רומן זדורוב - הרשעה חסרת שחר2
צפריר  |  23/12/15 19:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
יצחק דנון
מבקש מבית המשפט להורות למשטרה למסור לו נתונים על מספר הפעמים בהם הוגשו בקשות לקבלת נתוני תקשורת של עיתונאים
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי מרכז קבע השבוע, כי הקצינה נטלה חלק בחקירה גסה ובלתי חוקית של עדה. לפני שש שנים נאמרו עליה דברים קשים עוד יותר בידי בית המשפט העליון. מאז היא זכתה בפרס הצטיינות ובקידום. לתפארת משטרת ישראל
איתמר לוין
רפ"ק ענת קצב, רס"ב אבי מונקר והחוקר גיא רוזיליו פגעו בזכויות חוקיות של עדה, איימו עליה בשנות מאסר ארוכות ולא תיעדו קטעים משמעותיים מחקירתה
יצחק דנון
מח"ש: ידידיה סבג, שהיה ראש מפלג סמים בימ"ר תל אביב, הטריד מינית תקופה ממושכת את אחותו של שוטר במפלג שנהרג
איתמר לוין
קצין וחוקר ממשטרת דימונה מסרו לבית המשפט, כי החשוד צולם כאשר הוא משתתף בתגרה - בעוד שהוא כלל לא נראה בסרטון    המשטרה תפצה את האיש ב-1,500 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il