X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התאחדות בוני הארץ מבקשת לערער למועצה הארצית לתכנון ובנייה נגד תוכנית המתאר של תל אביב: מתעלמת מצרכי המגורים ומקבעת נורמות פסולות
▪  ▪  ▪
לדון בנקודות עקרוניות

התאחדות בוני הארץ מבקשת (20.12.15) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להתיר לה לערער במועצה הארצית לתכנון ובנייה על תוכנית המתאר של תל אביב.
בעתירה נאמר, כי התוכנית קובעת את מגמות התכנון בעיר ואופן התפתחותה עד 2025 ומתווה כללים, הוראות, והנחיות לעריכת תוכניות מפורטות עתידיות בסמכות הוועדה המקומית. זוהי הפעם הראשונה בה תכנון כולל של העיר מקבל תוקף סטטוטורי. ההתאחדות אומרת, כי היא מברכת על עצם הכנת התוכנית, אך מבקשת שהמועצה הארצית תדון בנקודות עקרוניות חשובות.
לדברי העותרת, הצורך בביקורת נוספת נובע בראש ובראשונה ממגמות שונות הקיימות בדין ובפסיקת בתי המשפט, שעניינן איסור התניית תוספת זכויות הבנייה בביצוען של מטלות ציבוריות והקצאות לצורכי ציבור, ואשר עומדות בסתירה רבתי להוראות התוכנית. במסגרת התוכנית נעשה ניסיון להטמיע פרקטיקות הנהוגות בהקשר זה בעיריית תל אביב, אשר בתי המשפט חיוו דעתם ביחס אליהן וקבעו, כי לא ניתן להסדירן בתוכנית ללא הסמכה מפורשת.
לדברי ההתאחדות, הוראות התוכנית הותקנו תוך חריגה ברורה מעקרון חוקיות המינהל. ישנן מספר נקודות עקרוניות נוספות בעלות חשיבות עליונה, שבהן מחטיאה התוכנית את ההזדמנות ההיסטורית לפרוץ דרך ולהתוות כיון לעתיד, אשר יהיה תואם לצרכים העדכניים של העיר, המטרופולין והמדינה.
לטענת ההתאחדות, התוכנית מהווה למעשה קיבוע הקיים בתחום הבנייה למגורים, והצבת מכשולים ומתרסים בפני מגמות לניצול יעיל יותר של משאבי הקרקע של העיר ליצירת מלאי מגורים חיוני. דברים אלה ניכרים במיוחד בהוראות שעניינן הגבלות הגובה ושטחי הבנייה בתוכנית, שאינן עולות בקנה אחד עם משבר עתודות הקרקע למגורים בפניו ניצבת ישראל, או עם מעמדה של תל אביב כמטרופולין של המדינה.
בהיבט זה נטען בעתירה, כי עיריית תל אביב מובילה באימוץ מדיניות של התעלמות מצורכי הדיור של האוכלוסייה, וניהול מדיניות העולה כדי משטר לטיפונדיות עירוניות, וכי עלותה של מדיניות זו במחירי הדירות היא בלתי נסבלת. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד שמואל לכנר ועדי בן-אנוש, וטרם הוגשה תגובת מוסדות התכנון.

תאריך:  24/12/2015   |   עודכן:  24/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
למרבה הפלא לא הילדים הם שתורמים להידרדרות בהנאה מחיי המין לאחר שנה של קשר
איתמר לוין
השופט משה סובל קבע: התיק יישמע שלושה ימים בשבוע    סניגורו של ביטון: כתב האישום אינו מגלה אשמה בעניינו    הושגה הסכמה על מימון התמלולים
גלית יצחק-אוגנוב
ספיריבה מוכרת וידועה למעלה מעשור כטיפול יעיל בקרב חולי COPD וכעת היא נרשמה בישראל גם לטיפול בחולי אסתמה קשה ומתמדת
אלעזר לוין
המארגנת, קבוצת איווייב, תרכוש מפרטיים מגרש ל-180 דירות להשקעה    יבנו מגדל בן 17 קומות ליד המכללות המקומיות       הדירות מיועדות רק להשכרה לסטודנטים    הערכה: תשואה של 5.5% ברוטו למשקיעים    אין התחייבות למחיר סופי או לתשואה
אלעזר לוין
בכירים בקופה ביקשו מיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לאשר את תוכניתה לבנות 68 דירות יוקרה, למרות התנגדות עיריית ת"א    מ"מ ראש העיר: לא נאשר את הפרויקט, אם לא יכלול דירות להשכרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il