X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי הבדל משמעותי בגובה בין הגבר לאישה - לטובת הגבר - העלה את רמת השמחה של האישה במסגרת חיי הנישואים - לא לנצח
▪  ▪  ▪
לפחות בהתחלה [צילום: משה שי/פלאש 90]
   עופר וולפסון
מחקר מלמד: הגובה כן קובע

נושאים משותפים, חוש הומור וחיי מין מספקים, כולם יכולים לתרום לחיי הנישואים, אך כדי לגרום לאישה להיות באמת שמחה, נראה שהאחריות המלאה היא על הבעל.
מחקר חדש, שממצאיו פורסמו בכתב העת Personality and Individual Differences, גילה כי ככל שההבדל בגובה בין בני הזוג גדול יותר, כך גם גבוהה יותר מידת השמחה של האישה. אולם אי-אפשר שלא לציין כי ההשפעה הלכה ודעכה ככל שהשנים חלפו.
למרות שידוע כי נשים מעדיפות גברים גבוהים מסיבות אבולוציוניות, אף מחקר לא בדק אם גבר גבוה גורם לאשתו להיות מאושרת יותר. כך לדברי החוקרים מאוניברסיטת קונקוק שבסאול, קוריאה הדרומית. עוד ציינו כי הקשר בין הגובה לרמת האושר נחלש בהדרגה לאורך הזמן ונעלם בסופו של דבר לגמרי אחרי 18 שנה של חיים יחד.
למרות זאת, משך הזמן הממושך של ההנאה מהקשר מצביע על כך שלגובהו של הגבר יש השפעה משמעותית על הפסיכולוגיה של האישה, אולי גם כן מסיבות אבולוציוניות.
לא יודעות מדוע
החוקרים, שניתחו נתונים שנאספו מ-7,850 נשים במסגרת סקר ארוך טווח, חושדים כי תיתכנה סיבות רבות לכך שגבר גבוה קשור לתחושה גבוהה יותר של שמחה אצל האישה.
אחת הסיבות לכך היא ערכו המהותי של הגובה, כלומר, נשים פשוט אוהבות גברים גבוהים, גם אם אינן יכולות להסביר מדוע. זאת בדומה לאנשים שמעדיפים מזונות שומניים, מלוחים ומתוקים מבלי שהם יודעים בעצם מדוע. מזונות כאלו חיוניים להישרדות אומנם אך היו נדירים במהלך התפתחות האנושות ולכן התשוקה למזונות כאלו העלתה את כושר הפריון בעבר.
באופן דומה, ההעדפות של האישה בנוגע לגובהו של הגבר מעלות, אולי, את כושר הפריון שלה.
ולסיבה שהגובה מאבד את השפעתות לאורך זמן מציעים החוקרים מספר הסברים, האחד מהם, לדוגמה, הוא שייתכן שהאישה התרגלה לגובהו של הגבר ולאטרקטיביות הפיסית והכוח שהוא משדר.
החוקרים מאמינים כי נשים התפתחו בצורה כזו שיעדיפו גברים גבוהים משום שהם נתפשים כחזקים יותר. אך נראה שעם השנים ההנאה מהידיעה הזו נעלמת. העובדה המפתיעה הייתה שהיא נעלמה רק אחרי 18 שנה.

תאריך:  24/12/2015   |   עודכן:  24/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הדרומית
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
שיעור המס המופחת ישמר עד 2017    הפחתת מס הקנייה נובעת בין היתר מחסמי כניסה לרכב חשמלי, כמו חסמים טכנולוגיים וחסמים הקשורים למודעות הצרכנים
עידן יוסף
באישור הפרקליטות נחקרות הסתה ועבירות אחרות    גינויים מקיר לקיר במערכת הפוליטית    סמוטריץ': "מי שהוציא את הסרטון - חסר אחריות לחלוטין"
יצחק דנון
התאחדות בוני הארץ מבקשת לערער למועצה הארצית לתכנון ובנייה נגד תוכנית המתאר של תל אביב: מתעלמת מצרכי המגורים ומקבעת נורמות פסולות
יפעת גדות
למרבה הפלא לא הילדים הם שתורמים להידרדרות בהנאה מחיי המין לאחר שנה של קשר
איתמר לוין
השופט משה סובל קבע: התיק יישמע שלושה ימים בשבוע    סניגורו של ביטון: כתב האישום אינו מגלה אשמה בעניינו    הושגה הסכמה על מימון התמלולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il