X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורנשטיין דחה את בקשתם של 270 מנושיו של ברמלי שלא לגלות את שמותיהם בהליך הפירוק: עקרון פומביות הדיון גובר על הזכות לפרטיות
▪  ▪  ▪
אורנשטיין. טענות כוללניות [צילום: יוסי זליגר]

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, דחה (יום ד', 23.12.15) בקשה להטיל איסור פרסום על שמותיהם של מבקשים להצטרף לבקשת פירוק, תוך שהוא מנתח את עקרון פומביות הדיון ואת האיזון בינו לבין זכויות אחרות.
מדובר בכ-270 משקיעים בחברת קלע שבשליטת אמיר ברמלי, הטוענים שאיבדו 147 מיליון שקל שהשקיעו - מתוך חובות מוערכים של 300 מיליון שקל אליהם נקלעו קלע וחברת-האחות רוביקון. המשקיעים ביקשו לאסור על פרסום שמותיהם, בטענה שהדבר יפגע בפרטיותם, כפי שמתאר זאת אורנשטיין:
"החיסיון על פרטיהם נדרש בין היתר מהטעמים הבאים: על-מנת להסיר חשש מלחצים נפשיים של בני המשפחה שאינם מעורבים בהשקעות המשפחה; חשש שהפרסום יגרום לקשיים בהמשך ההתנהלות של המבקשים מול גורמים שונים כגון בנקים, מלווים, קונים וספקים; הטרדה על-ידי גורמים שונים בעלי אינטרסים בנוגע לקבלת ההחלטות בקשר להשקעה או של גורמים שונים בתקשורת, המחפשים "סיפורים" ביחס להשקעות אלה".
אורנשטיין פותח את הדיון בקביעה: "עקרון פומביות ההליך השיפוטי הוא מנשמת אפו של הדין הישראלי והוא זכה להכרה גם בפסיקת בית המשפט העליון". הוא מזכיר, שביסודו עומדים שלושה רציונלים: זכות הציבור לדעת, המבוסס גם על חופש המידע וחופש העיתונות; שיפור איכות ההחלטה; והגברת אמון הציבור בבתי המשפט.
לדברי אורנשטיין, הבקשה "עומדת בסתירה מוחלטת לעקרון פומביות הדיון והרציונליים שעליהם עמדה הפסיקה". הפסיקה קבעה, הוא מוסיף, שעקרון פומביות הדיון גובר ככלל על הזכות לפרטיות. "משקלו של האינטרס הציבורי בפרסום מתחזק ככל שמדובר בנושא שיש לו עניין ציבורי, כאשר עניין ציבורי הוא לא רק כל מה שמעניין את הציבור אלא פרסום שיש לציבור תועלת בידיעתו, למשל לצורך גיבוש דעה או שיפור אורח חיים", מוסיף אורנשטיין.
אורנשטיין קובע: "אין עסקינן בפגיעה חמורה בזכות לפרטיות, למצער פגיעה שאינה מידתית, או שהיא חריגה בנוף ההליכים המשפטים; העניין הציבורי שלו זכתה הפרשה כנטען על-ידי המבקשים עצמם דווקא תומך בפרסום פרטי המבקשים; כך גם מיהות הנפגעים במקרה דנן שעה שמדובר במשקיעים שבוחרים להיות צד פעיל בהליך משפטי, מיוזמתם ובחירתם".
הוא אומר כי טענותיהם של המבקשים על הפגיעה שעלול להיגרם להם, הועלו בצורה כוללנית, ללא כל ראיה ובצורה גורפת ללא אבחנה בין המבקשים. אורנשטיין מזכיר, כי גם שמותיהם של נאשמים בעבירות חמורות מתפרסמים, וברור שהפגיעה בהם ובמשפחותיהם גבוהה בהרבה מאשר בהליך האזרחי שלפניו.
את המשקיעים ייצג משרד ליפא מאיר, את היועץ המשפטי לממשלה ייצג עו"ד ליאב וינבאום, את הכנ"ר ייצג עו"ד אביעד בללתי, והמפרק הזמני עו"ד ארז חבר הופיע בעצמו.

תאריך:  25/12/2015   |   עודכן:  25/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפורסמו שמות נושי ברמלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השופט אורנשטיין, שופט מעולה,
מקס פאואר   |  26/12/15 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נמצא בסמוך לכנסיה קדומה    האילים מייצגים בנצרות את המאמינים, או את ישו עצמו
איתמר לוין
השחקנית תקבל מהתיאטרון 334,000 שקל לאחר שנקבע שהיו ביניהם יחסי עובד-מעביד, למרות שהיא חתמה על חוזה לפיו תועסק בו כקבלנית עצמאית    טפרסון תקבל מחצית מהסכום שתבעה
איתמר לוין
ואיל סבית, לשעבר איש מג"ב, ישלם 175,000 שקל למפגין נגד גדר ההפרדה, לאחר שירה בו ללא הצדקה וכדי לחפות על עצמו דיווח בצורה שקרית כאילו האיש יידה אבנים
עידן יוסף
מנמקת זאת בהחלטתה של יו"ר איגוד עובדי המעבדות להשבית בגסות את כל המעבדות ברחבי הארץ, בניגוד להוראתו הישירה של יו"ר ההסתדרות
איתמר לוין
פרקליט המדינה טוען ששופטי בית המשפט העליון הביעו "עמדות שונות" בנוגע לחוות דעתה במשפט זדורוב    האמת: דנציגר, עמית וזילברטל קבעו פה אחד שיש לקבל את חוות הדעת שמסרה למחוזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il