X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליט המדינה טוען ששופטי בית המשפט העליון הביעו "עמדות שונות" בנוגע לחוות דעתה במשפט זדורוב האמת: דנציגר, עמית וזילברטל קבעו פה אחד שיש לקבל את חוות הדעת שמסרה למחוזי
▪  ▪  ▪
ניצן. הסתבך בשקרים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ברח מהשאלות
שי ניצן זימן (יום ג', 23.12.15) עיתונאים לפתח משרד המשפטים ומסר הודעת ניצחון בתיק זדורוב. לאחר מכן, בלי מילה תודה ופרידה, סובב את הגב וחזר למשרדו. "פורמן!", צעק אחריו אחד מהעיתונאים. ניצן התעלם.
כאשר זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים את אהוד אולמרט, כינס משה לדור מסיבת עיתונאים באותו יום - הקשה ביותר בקריירה שלו. הוא פתח באומרו שאינו חוזר בו מהחלטותיו בתיק, נטל אחריות מלאה על התנהלות הפרקליטות ובמשך כשעה ענה על שאלות לא נעימות.
אם רוצים למסור הודעה לתקשורת - עושים זאת בכתב. אם מזמנים עיתונאים, שבאים במיוחד אליך - אתה עונה לשאלותיהם. מה שניצן עשה היה גם בריחה מאחריות וגם חוסר נימוס בוטה. לא מפתיע.

פרקליט המדינה, שי ניצן, שב ומשקר בנוגע לחוות דעתה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק במשפטו של רומן זדורוב. כך עולה מבדיקת News1.
ניצן טען הערב (יום ה', 24.12.15), כי שופטי בית המשפט העליון הביעו עמדות שונות בנוגע לחוות דעתה של פורמן-רזניק. "אשר לגוף חוות הדעת", כתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר-סימן-טוב, הביעו השופטים עמדות שונות בנוגע לחוות דעתה" (ההדגשה במקור). אולם שלושת השופטים הסכימו שיש לאמץ את חוות דעתה של פורמן-רזניק בנוגע לסכין בה נרצחה תאיר ראדה.
השופט יורם דנציגר, אשר ניתח את חוות הדעת על פני מספר עמודים, כתב:
  • "בחנתי בעיון רב את חוות הדעת של המומחים, את עדויותיהם בבית המשפט ואת יתר הראיות הצריכות לעניין ושוכנעתי כי לא זו בלבד שהאדנים שעליהם נשען בית המשפט המחוזי רעועים ברובם, אלא שלא היה מקום לדחות מכל וכל את חוות דעתה של ד"ר פורמן. יתר על כן, התרשמותי היא כי נפל פגם מהותי באופן שבו העריך בית המשפט את מהימנותה האישית והמקצועית של ד"ר פורמן.
    "... בדברַי עד כה הבהרתי מדוע לעמדתי, קביעותיו של בית המשפט המחוזי בנוגע למהימנותה ולמקצועיותה של ד"ר פורמן אינן יכולות לעמוד. סבורני כי חלק מן הטעמים שעל בסיסם הגיע בית המשפט למסקנה, כי חוות דעתה 'סובלת' מנחיתוּת משמעותית בהשוואה לזו של [מומחה התביעה] ד"ר [קונסטנטין] זייצב נעדרים אחיזה של ממש. כשלעצמי, שוכנעתי כי ישנם טעמים כבדי משקל המצדיקים את העדפת חוות דעתה של ד"ר פורמן על פני זו של ד"ר זייצב.
    "... סיכומו של דבר, אני סבור כי יש להעדיף את חוות דעתה של ד"ר פורמן בסוגיה זו ולקבוע כי החתך בסנטרה של המנוחה נוצר על-ידי סכין משוננת".
השופט יצחק עמית כתב בפסק הדין:
  • "למרות הביקורת הנוקבת שבית משפט קמא מתח על ד"ר פורמן ועל חוות דעתה, חברי [דנציגר] מצא להתערב במסקנות הערכאה הדיונית, ואימץ לחלוטין את חוות דעתה של ד"ר פורמן. על-אף שאין דרכה של ערכאת ערעור להתערב בקביעות הנוגעות למומחים, ועל כך ארחיב בהמשך, אקדים ואומר כי אני נכון להצטרף לחברי ולאמץ את חוות דעתה של ד"ר פורמן, אך כפי שיוסבר בהמשך, איני רואה לייחס לה חשיבות לצורך השאלה אם המערער הוא הרוצח.
    "... אני מצטרף אפוא, גם אם בדוחק, למסקנתו של חברי לפיה יש לקבל את חוות דעתה של ד"ר פורמן כי בסכין משונן עסקינן, אלא שאיני סבור כי היא כה משמעותית לתיק".
השופט צבי זילברטל כתב בקצרה:
  • "למען הסדר, אציין כי אני מצרף דעתי לאמור בפסק דינו של השופט דנציגר בעניין חוות דעתה של ד"ר פורמן ואל הביקורת כלפי האופן שבו התייחס בית המשפט המחוזי לעדותה".
ברור, אם כן, ששלושת השופטים הסכימו שיש לאמץ את חוות דעתה של פורמן-רזניק - בניגוד מוחלט לדבריו של ניצן. יצויין, כי ניצן ניסה למנוע את מינויה של פורמן-רזניק למנהלת מחלקה במכון לרפואה משפטית, בעקבות ביקורתו של בית המשפט המחוזי עליה, אך בעקבות בדיקתה של נציבת הביקורת, הילה גרסטל, נאלץ לחזור בו ולומר שרק ביקש לבחון את המינוי ולא לפסול אותו.
ניצן הוסיף והסתבך בנושא זה, כאשר העניק גיבוי למעשיהן הבלתי-חוקיים של רחל שילנסקי, אורית קורן ודינה זילבר, שדרשו ממנהל המכון, ד"ר חן קוגל, לשנות תצהיר שמסר לטובתה של פורמן-רזניק שתבעה את המדינה בעקבות מהלכיו של ניצן. מאחר שקוגל היה עד מטעם פורמן-רזניק, מעשיהן של השלוש היו לכאורה הדחה בעדות, הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט - אך ניצן טוען בתוקף שהן פעלו כשורה. גרסטל דחתה בחריפות את עמדתו והאשימה אותו באי אמירת אמת, חוסר תום לב וניסיון לטרפד את הביקורת.
השקר הנוכחי של ניצן מופיע במכתב בו הוא מבהיר שכעת, לאחר פסק דינו של בית המשפט העליון במשפט זדורוב, "הוסרה ה'עננה הכבדה' שהטיל בית המשפט המחוזי על מקצועיותה ואמינותה". פורמן-רזניק כבר מועסקת במכון ללא כל מגבלה, בהתאם לפסק דינו של בית הדין לעבודה. ככל הידוע, ניצן לא התנצל בפניה ולא שלח לה מכתב דומה.

תאריך:  24/12/2015   |   עודכן:  25/12/2015
+החוצפנים
08:28 25/12/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שי ניצן מפגין עזות מצח  ▪  לימור פלד שוברת את השיאים של עצמה  ▪  דוברות משרד המשפטים עושה דין לעצמה  ▪  תשמעו את יצחק רוכברגר ולא תאמינו  ▪  בעיני שמעון מזרחי כל האמצעים כשרים  ▪  בר רפאלי מתנהגת כאילו המדינה שייכת לה

שקרן פתולוגי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שי ניצן שוב משקר בנוגע לפורמן-רזניק
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
אמרתם דינה זילבר אמרתם הכל
aserd  |  24/12/15 23:52
2
הוא לא
רגיל  |  24/12/15 23:56
3
ומפרקליטות כאלה עושים שופטות
פיטקו 8  |  25/12/15 00:19
4
ניצן הולך ומסתבך, מסתבך והולך
אהוד פרלסמן  |  25/12/15 00:51
5
דמות של 'זיקית' המשנה הגדיו
על ניצן  |  25/12/15 02:39
6
מה מביא אותם לשקר אגו בלבד
פסיכו  |  25/12/15 03:20
7
שי ניצן! היזהר משיח כבר כאן! ל"ת
גימי-יהודי מיהדה  |  25/12/15 04:35
8
נו ?.
טולסטוי  |  25/12/15 06:14
9
המערכת מחפה עליו
כבש 44  |  25/12/15 07:25
10
מי הרוצח? ניצן והפרקליטות
חשדנית  |  25/12/15 08:04
 
- אמינות המערכת
גלעדי  |  25/12/15 13:02
11
כמו בפרשת הנשיא קצב
עוד  |  25/12/15 09:47
12
רצח תאיר ז''ל
צדק תרדוף  |  25/12/15 10:21
 
- בבקשה יותר פרטים
דניאל143   |  25/12/15 11:21
 
- בבקשה יותר פרטים
דניאל143   |  25/12/15 11:21
 
- בבקשה יותר פרטים
דניאל143   |  25/12/15 11:21
13
לא צדק ואמת אצל שי
אלנית  |  25/12/15 12:13
14
אם שי ניצן באמת מה שאומרים....
איך נצא מהפלונטר  |  26/12/15 09:58
15
עצוב מאוד .נציגי המדינה משקרים
י.צ.  |  27/12/15 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
קובע שלא היה יסוד לביקורת החריפה של בית המשפט המחוזי על פורמן-רזניק - ביקורת שהביאה למהלכים קשים של הפרקליטות נגדה    דנציגר יוצא גם נגד סגנונם הפוגעני של שופטי המחוזי
איתמר לוין
התנועה דורשת משרת המשפטים להשעות מיידית את פרקליט המדינה בעקבות הביקורת חסרת התקדים שמתחה עליו נציבת הביקורת, הילה גרסטל
איתמר לוין
בית המשפט העליון פוסק שוב ושוב חד-משמעית: אין להכשיר בדיעבד בנייה בלתי חוקית. את כל הצדדים באולמו של השופט זיאד סאלח, בבית המשפט בעכו, זה פשוט לא מעניין
איתמר לוין
כאשר שופטת בכירה בדימוס קובעת שפרקליט המדינה משקר שוב ושוב, ונותן גיבוי מתמשך לעבירות פליליות חמורות - לא מספיק לפטר אותו. צריך לפתוח נגדו בחקירת משטרה
איתמר לוין
מאשימה: ניצן מנסה בצורה שיטתית למנוע את פעילות נציבות הביקורת    אומרת שלאחר פס"ד זדורוב יהיה צורך לבדוק מי בפרקליטות הסתיר מידע מבית המשפט    שבה וקובעת: התנהגות פסולה של בכירות הפרקליטות בנוגע לתצהיר קוגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il