X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל בנק הפועלים קורא לשר האוצר להתיר לבנקים בישראל למכור מוצרי ביטוח "כשם שחברות הביטוח מתחרות בבנקים במתן אשראי ובמוצרי חיסכון שונים, כך צריך לאפשר לבנקים לשווק מוצרי ביטוח"
▪  ▪  ▪
קינן. כך מקובל בעולם [צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס]

מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, קורא לאפשר לבנקים בישראל למכור מוצרי ביטוח. "אני קורא לשר האוצר, כמי שחרט על דיגלו להוביל רפורמות לטובת אזרחי ישראל, לפעול בנחישות ולאפשר מיידית את פתיחת שוק הביטוח לתחרות, וזאת לטובת כל אזרחי המדינה שייהנו מתעריפים מוזלים בעשרות אחוזים", אמר (יום ד', 30.12.15) בוועידת כלכליסט.
לדבריו, לא ברור לו מדוע לא מאפשרים למערכת הבנקאית למכור מוצרי ביטוח כפי שנהוג כמעט בכל המדינות בעולם. "בדיוק כשם שחברות הביטוח מתחרות בבנקים במתן אשראי ובמוצרי חיסכון שונים, כך צריך לאפשר לבנקים לשווק מוצרי ביטוח לכלל הלקוחות. הפצת ביטוח על-ידי הבנקים תביא לשיפור התחרות, תגביר את השקיפות והאוביקטיביות, ובעיקר תוזיל בעשרות אחוזים את מחירי מוצרי הביטוח לציבור הרחב", טען. עוד הוסיף כי זו הסיבה שכ-90% מהבנקים בעולם משווקים ומוכרים מוצרי ביטוח. "ישראל אינה יכולה להיות חריגה. לצערי, על-אף תמיכת בנק ישראל בנושא, ועדת שטרום ומשרד האוצר החליטו שלא לדון בנושא התחרות במכירת ביטוח, ומי שייפגע מכך זה ציבור הלקוחות", טען.
קינן העריך כי לא ניתן להעריך מתי תסתיים הצניחה התלולה במחירי הנפט בעולם. זאת, בדומה לחוסר היכולת לשער מתי יסתיים משבר ההגירה באירופה ומתי יסתיים גל הטרור האיסלאמי. "המכנה המשותף לכל התופעות האלה הוא שאיש לא יודע מתי הן יסתיימו ומה תהיה מידת השפעתן - ואף יותר מכך, איש לא חזה אותן, בוודאי לא בעוצמה שכזו. זה רק ממחיש עד כמה העולם שלנו הוא דינמי ומשתנה בצורה מהירה. בסביבה כזאת, על כולנו להפנים את הצורך בצניעות בבניית תחזיות", אמר.
לדבריו, הסיכון העיקרי המאיים על הכלכלה הישראלית הוא לא גלישה למיתון, אלא צמיחה חיוורת ומדשדשת למשך שנים רבות.
"דווקא בסביבה כזו, אחד ממוקדי האיתנות הבולטים של המשק הישראלי היה ונשאר מערכת הבנקאות. בזמן שמדינות רבות עדיין עסוקות בשיקום מערכת הבנקאות, וזאת לאחר משברים ונפילות של בנקים מערביים, הבנקאות הישראלית שמרה על איתנות ויציבות. עלינו להודות על כך, שמשלם המיסים בישראל לא נדרש להשתתף בנטל השיקום של המערכת הפיננסית, כפי שקרה במדינות רבות", אמר והוסיף כי אחרי הבנקים והגופים הפיננסיים מנהלים הכנסות, חסכונות, פנסיות והשקעות של כלל הציבור. "יש לנהוג בהם במלוא הזהירות, על-מנת שלא נמצא את עצמנו במשבר שיסכן את המשק כולו. פגיעה ביציבות הפיננסית מזיקה בראש ובראשונה לציבור החוסכים והמפקידים", ציין.

תאריך:  30/12/2015   |   עודכן:  30/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קינן: לאפשר לבנקים למכור מוצרי ביטוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה נבלה והשני טרפה בנק מסוכן
קישקוש בגרוש  |  30/12/15 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ניסוי מערכת הטילים נעשה פעמיים מעל סיפונה של ספינה של חיל הים ההודי    מנכ"ל התעשיה האוירית: הניסויים נותנים משנה תוקף ליכולת המבצעית המרשימה של המערכת
שירות גלובס
"האישה הזו מסוכנת, צריך לעצור את הרודנות הזו"    "כל הזמן היו שם צעקות, מריבות. אנחנו העובדים רעדנו מפחד, שלא נרגיז אותה, שלא נביא אותה לעצבים"    גורם מטעם משפחת נתניהו: "עובדת ממורמרת"
יצחק דנון
הרשת מבקשת לבטל עיצום כספי של 400,000 שקל שהטילה עליה תמר פינקוס בעקבות מודעה שפרסמה    טוענת: פרשנות הממונה למודעה - בלתי אפשרית
יצחק דנון
חברת הנדל"ן טוענת שחברת הבנייה אחראית לאיחורים ניכרים ולכשלים משמעותיים בבניית 140 יחידות דיור בפתח תקוה
יצחק דנון
שיכון ובינוי תובעת 27 מיליון שקל בעקבות הקמת תחנת הכוח ברמת חובב, בטענה שחברת החשמל גרמה לשיבושים ועיכובים ניכרים בבנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il