X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגידת בנק ישראל קוראת לממשלה למקד את מדיניותה הכלכלית ביישום צעדים לעידוד הפיריון במשק ובצמצום אי-השוויון והעוני בחברה הישראלית "האינפלציה תישאר נמוכה גם ב-2016"
▪  ▪  ▪
פלוג. [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, מעריכה כי הצמיחה במשק תרד וקוראת לממשלה למקד את מדיניותה הכלכלית בעידוד הפיריון במשק ובצמצום אי-השוויון והעוני בחברה הישראלית.
"הגידול הצפוי בתוצר בהיעדר שינוי במדיניות, ישקף האטה ניכרת בקצב הצמיחה החזוי קדימה. אם נוסיף לזה את ההערכות הרווחות שבשנים הבאות גם צמיחה הסחר העולמי תהיה מתונה, הרי שללא מדיניות ממוקדת בהעלאת הפיריון, רמת החיים שהמשק הישראלי יוכל לספק לאזרחים צפויה להתרחק מזו שבחזית המדינות המפותחות", אמרה (יום ד', 30.12.15) בוועידת כלכליסט.
לדבריה, אי-השוויון אינו גזרת גורל. באותו אופן, גם ממדי העוני בהכנסה הכללית אינם חריגים, אך מדיניות הממשלה להפחתת העוני, הצנועה יחסית, באה לידי ביטוי בשיעור עוני גבוה במיוחד בהשוואה בינלאומית בהכנסה הפנויה".
לדברי פלוג, אי-השוויון בהכנסה הכלכלית—כלומר לפני מיסים ותשלומי העברה, אינו חריג בהשוואה בינלאומית. אלא שמדיניות המיסים ותשלומי ההעברה פועלת מעט יחסית לפעולתה במדינות אחרות להפחתת אי-השוויון. "המגמות שתיארתי, של קצב נמוך של עליית הפיריון, תהליכים שצפויים להאט עוד יותר את הצמיחה העתידית, יחד עם רמות גבוהות של עוני ואי שוויון בהכנסה הפנויה מחדדים את הצורך למקד את מדיניות הממשלה בעידוד הפיריון וצמצום אי-השוויון והעוני", אמרה.
פלוג הוסיפה כי על הממשלה להמשיך, ביתר שאת ביישום מדיניות לשילוב אוכלוסיות בתעסוקה. "התוכנית שאמורה הייתה להידון בממשלה לצמצום פערים של האוכלוסייה הערבית כללה הרבה מרכיבים חיוביים בתחום זה", העירה. עוד ציינה כי יש לפעול להעלאת ההון האנושי - הן במסגרת מערכת החינוך, והן בהכשרות מקצועיות וטכנולוגיות—כדי להעלות את הפיריון ואת כושר ההשתכרות, לפעול להסרת חסמים לצמיחה, כולל השקעות בתשתית, לשפר את הסביבה העסקית, להגביר את התחרות בענפים בהם היא אינה מספקת, לקדם רפורמות בתשתיות חיוניות, ולתמוך במחקר ופיתוח - כולל בענפים מסורתיים.
נגידת בנק ישראל מעריכה עוד כי האינפלציה צפויה להישאר נמוכה גם במהלך שנת 2016. לדבריה, האינפלציה הנמוכה נובעת במידה רבה מירידת מחירי הסחורות, האנרגיה, ומהפחתות מחירים שיזמה הממשלה.

תאריך:  30/12/2015   |   עודכן:  30/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קרנית פלוג
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דין שיווק וקלייה תשלם להסתדרות 200,000 שקל    ביה"ד האיזורי קבע: בכיר בחברה, דוד נבטיאן, מסר עדות שקר בניסיון להכשיר את מעשיה הפסולים של החברה
יוסי הטוני
מהפריצה לאתר הבגידות אשלי מדיסון ועד למתקפות של האירנים - ושל ישראל, לפי מקורות זרים - מערכת 'אנשים ומחשבים' מסכמת את המתקפות הבולטות של 2015    וגם: למה ג'ניפר לורנס יכולה לישון בשקט?
יפעת גדות
החווה החקלאית המרשימה והמנזר העתיק שבו פסיפסים צבעוניים וכתובות, נחשפו לאחרונה בחפירות של רשות העתיקות ובני נוער, לפני הקמת שכונות חדשות בעיר, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ועיריית ראש העין
איתמר לוין
בני עובדיה, שהציע למכירה את בתו התינוקת תמורת 100,000 שקל, מואשם בקבלת דבר במרמה לאחר שקיבל מקדמה של 5,000 שקל    המדינה: מדובר בעבריין מרמה סדרתי
איציק וולף
מנכ"ל בנק הפועלים קורא לשר האוצר להתיר לבנקים בישראל למכור מוצרי ביטוח    "כשם שחברות הביטוח מתחרות בבנקים במתן אשראי ובמוצרי חיסכון שונים, כך צריך לאפשר לבנקים לשווק מוצרי ביטוח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il