X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גם ב-2015 חברות התקשורת "זכו" להכי הרבה תלונות מצד הצרכנים גם תחום מוצרי החשמל הביתיים ותחום הרהיטים שמרו השנה על מיקומם הגבוה
▪  ▪  ▪
חברות התקשורת מובילות בתלונות הצרכנים [צילום: יח"צ]

גם בשנה החולפת, בדומה ל-2014, חברות התקשורת "זכו" להכי הרבה תלונות מצד הצרכנים הישראלים - כך עולה (יום ד', 30.12.15) מדוח רשות ההתסדרות לצרכנות המבוסס על התפלגות מדגם של 3,000 תלונות שהתקבלו בשנת 2015.
הנתח של התלונות כנגד חברות התקשורת (חברות כבלים ולווין, חברות סלולר ואינטרנט) עמד השנה על 18%. עיקר התלונות מתייחסות למבצעים שונים אשר הובטחו לצרכנים ולא קוימו במלואם, הוספת שירותים ותשלומים ללא הסכמת הצרכן, אי-מתן חוזים מפורטים, זמני המתנה ממושכים למענה טלפוני, אי-הגעת טכנאים בזמן, תלונות על חיובים מופרזים בארץ ובחו"ל, חברות שהציעו "מתנות חינם" כטאבלטים (ולבסוף התברר כי "המתנה" עולה כסף רב) ועוד.
מוצרי החשמל הביתיים ותחום הרהיטים - במקום גבוה
גם תחום מוצרי החשמל הביתיים שומר השנה על מיקומו הגבוה, עם 12% מהתלונות, כמו בשנים עברו במצעד התלונות. התלונות מתייחסות בעיקר לאי אספקה במועד, פגמים שונים במוצרים, תקלות חוזרות ונשנות, אחריות לא מספקת, אי-גילוי נאות של תכונות המוצר, שירות גרוע ואיכות חומרים ירודה, אי-עמידה בזמני תיקוני המוצרים, מחלוקות בעניין ביטולי העסקות בהתאם לתקנות ביטולי עסקות וכיוצ"ב.
גם תחום הרהיטים "זוכה" כמו כל שנה בדירוג גבוה יחסית במצעד התלונות השנתי והתמקם במקום השלישי עם 11% מהתלונות. בענף זה התלונות היו בעיקר על מוצרים פגומים, אי-אספקה במועד, אי-התאמה בין ההזמנה לבין מה שסופק בפועל, חנויות שהפסיקו לפעול, אי-קיום תקנות ביטול עסקה, דרישה לקנס גבוה ממה שהחוק מתיר בעת ביטול עסקה, מחלוקת בשאלת "ההזמנה המיוחדת", מחלוקת בעניין דמי ההובלה ועוד.
עוד תחום מוביל במצעד התלונות היה הלבשה והנעלה (כ-8% מהתלונות). התלונות נסובו בעיקר סביב מוצרים בעלי פגמים שלא תמיד מתגלים בשעת הקנייה, אי-קיום התקנות המאפשרות החזרת בגדים ונעליים תוך יומיים מיום הרכישה, ומחלוקת בשאלת הפרשנות של תקנות אלו, פרסומים לא מדויקים ומטעים של מבצעים וכיוצ"ב.
במקום החמישי, עסקות שיווק מרחוק (כ-8%), כאשר הכוונה היא בעיקר לתלונות כנגד חברות העוסקות בשיווק אגרסיבי של מוצרים שונים דרך הטלפון, והפנייה הראשונית ללקוח היא עם הכרזות כגון "זכית", "הגרלת" או "מגיע לך", כדי לפתות את הצרכן. בנוסף לכך מתברר לעתים כי יש פער גדול בין "ההזמנה" כפי שהצרכן הבין לבין מה שסופק בפועל, הן בסכומי החייבים הן בסוגי המוצרים, או שמתברר כי ה"מתנה" וה"זכייה" עולות ממון רב. כמו-כן תלונות רבות בתחום זה עוסקות באי קיום החוק המאפשר ביטול עסקות אלו תוך שבועיים והתחמקויות שונות של חברות אלו מקיום חובתן לבטל את העסקות.
במקום השישי, בעלי מלאכה שונים ונותני שירותים (כ-6%). תלונות אלו הינן כנגד בעלי מקצועות חופשיים כגון חשמלאים, אינסטלטורים, ובעלי מלאכה אחרים אשר מבצעים עבודות בביתם של הצרכנים, והמחלוקות מתעוררות בשאלה של המחיר הסופי, איכות העבודה והאחריות בגין העבודה שבוצעה. כמו-כן בדרך כלל אין חוזה מסודר בין הצדדים, ולכן המחלוקות הינן על הבטחות והסכמים אשר ברוב המקרים נאמרו רק בעל פה, איחורים בסיום העבודה, דרישות לתוספת מחיר תוך כדי עבודה בניגוד להסכם ועוד.
במקום השביעי נמצא תחום תיירות, נסיעות ונופשים (כ-4%) עם תלונות כדוגמת פערים בין ההבטחות בעניין החופשה לפני קיומה לבין ביצועה בפועל, ויכוח בשאלת האחריות בעניין הנזקים שנגרמו לצרכן, תפוסת יתר בבתי המלון שאליהם בוצעה ההזמנה, אי-גילוי נאות באשר לאיכות המלון ו/או מיקומו, תלונות בעניין טיסות שיצאו באיחור רב, מזוודות שלא הגיעו בזמן או אבדו. אי-התייחסות לתלונות מצד החברות שאליהן הוגשו התלונות ועוד. בסוף הודעה זו מצורפת לנוחותכם טבלה מפורטת עם התפלגות כל התלונות שהגיעו לרשות.
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר בעקבות הדוח כי "בשנים האחרונות תחומי התקשורת, מוצרי החשמל והרהיטים הם התחומים שבהן מתקבלות התלונות הרבות ביותר. תחום 'השיווק מרחוק' של חברות שונות שומר גם הוא על מיקום גבוה והגיע הזמן שהרגולטור יפעל נחרצות בתחום בעייתי זה. על גורמי האכיפה הרלוונטיים להגביר את האכיפה וההרתעה כנגד עסקים מפרי חוק כאשר במקביל יש להגביר את ההסברה ומתן המידע לצרכנים אשר אינם מודעים תמיד לזכויותיהם".

תאריך:  30/12/2015   |   עודכן:  30/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חברות סלולר  סלולר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה הכי הרגיז את הצרכן הישראלי ב-2015?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הערכות חברת חשמל לקראת הסערה הקרובה: תגבור צוותי עבודה וקידום גנרטורים לאזור צפת ורמת הגולן
איתמר לוין
חברת אשכולות טוענת שחברת הוט הקטינה בצורה חד-צדדית את התמלוגים תמורת שידורים חוזרים של סדרות ישראליות    מדווחת על תשלומים אפסיים לשחקנים תמורת שידורים אלו
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ להורות לוועדת גרוניס להציע לממשלה שני מועמדים לתפקיד, בנוסף לאביחי מנדלבליט
איתמר לוין
המשנה ליועץ המשפטי ביקר במתקן השב"כ בו מוחזקים החשודים בהצתה בכפר דומא    "יש פער משמעותי בין טענות ששמענו ישירות מפיהם ובין חלק ממה שנטען בשמם בפומבי"
מחלקה ראשונה
כך אמר שר הבריאות, יעקב ליצמן בוועדת ביקורת המדינה בעקבות דיון בדוח החשבת הכללית בעניין חברת הרכש הרפואי 'שראל'    בדיון נחשף הנתק הקיים בנואש בין משרד האוצר לבריאות    היועץ לחשב הכללי: החברה דרשה מהמדינה לא לעשות שימוש בנתונים שתמסור מחשש להקמת חברת-רכש רפואי אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il