X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
11 נאשמים בעבירות שוחד, הלבנת הון, מיסים ועוד בפרשת המרמה במסגרתה שולמו עשרות מיליוני שקלים שלא כחוק תמורת גיוס מבוטחים לקופת חולים מאוחדת
▪  ▪  ▪
סוכנים בניגוד לחוק [צילום: פלאש 90]

11 נאשמים ועשר חברות מואשמים בשורה של עבירות בפרשת המרמה שהתגלתה בקופת חולים מאוחדת. כתב האישום הוגש (יום ה', 31.12.15) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, והוא כולל עבירות של קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, עבירות מיסים ורבות נוספות.
בבסיס כתב האישום עומד האיסור המוטל על קופות החולים להשתמש בסוכנים לשם גיוס חברים חדשים מבין מבוטחי הקופות האחרות או לשם שיווק ביטוחים משלימים למי שאינם חברי הקופה. כל הוצאות הקופה לשיווק עצמי, לרבות פעולות שיווק המופנות למבוטחי קופות אחרות, כפופות לתקרת ההוצאה השנתית הקבועה בתקנות השיווק ולאיסור להשתמש בסוכני מכירות ותועמלנים. הפרת כללים אלו מעמידה את הקופה בפני סנקציות אפשריות של משרד הבריאות, כולל פגיעה בתקציבה.
לטענת המדינה, יהודה עליאש - שהיה ראש אגף פרסום ושיווק במאוחדת בשנים 2007-1991 - התקשר שלא כחוק עם סוכנים ותועמלנים לשם צירוף מבוטחים חדשים לקופה. הללו קיבלו בדרך כלל 500-350 שקל תמורת כל מבוטח, ולעיתים נוספה תקורה של 15% לסכומים אלו.
במטרה להסתיר את הפעילות האסורה, הנהיג עליאש, בשיתוף עם סוכני השיווק, שיטה לרישומים חשבונאיים כוזבים, לפיה הוצגו הכספים האסורים ששולמו מתקציב הקופה לחברות שיווק חיצוניות בגין צירוף מבוטחים חדשים, ככספים שהוצאו בגין שיווק ביטוחים משלימים ושירותים נוספים למבוטחי הקופה, פעילות שהיא מותרת ואינה כפופה למגבלת התקציב.
לדברי המדינה, בפעולותיהם הביאו הנאשמים במרמה לכך שמשאביה הכספיים של הקופה, המתקבלים ממשרד הבריאות ואשר נועדו לשמש לצורכי בריאות, שימשו לפעילות שיווקית אסורה ולהטעיית הקופה, מנגנוני הביקורת ומשרד הבריאות.
בשנים 2008-2003 שילמה מאוחדת לחברות השיווק, תמורת צירוף מבוטחים מבין מבוטחי הקופות האחרות, על בסיס חשבוניות כוזבות (בהן נרשם כאילו מדובר בפעילות מותרת של שיווק שירותים משלימים), למעלה מ-40 מיליון שקל. 37 מיליון שקל שולמו לחברות בבעלותו של אברהם סיבוני, שהיה המשווק הראשי של הקופה באזור ירושלים, והיתרה - לחברת שיווק בבעלות בני הזוג כנרת ויורי גיא-רון (האחרון היה ראש לשכת עורכי הדין; נגד רעייתו הוגש כתב אישום במסגרת הסדר טיעון).
עוד נטען, כי משה חברוני - שהיה בשנים 2007-2001 מנהל מחוז ירושלים בקופה - גייס את הרשת מרפאות אל-סלאם שפעלה במגזר הערבי, לה 38,000 מטופלים אשר היו חברים בקופ"ח לאומית, לשמש כמרפאות ששירתו רק את המאוחדת בלבד. לפיכך נאלצו המטופלים לעבור למאוחדת. חברוני ועליאש הבטיחו לבעלי רשת המרפאות, בניגוד לדין וללא תיעוד בהסכם בכתב, 275 שקל תמורת כל מטופל שיעבור מלאומית למאוחדת.
על-פי כתב האישום, את התשלומים האסורים, בהיקף של למעלה מ-10 מיליון שקל, העביר עליאש לבעלי רשת המרפאות באמצעות החברות של סיבוני וגיא-רון. בגין פעולות אלה זכו חברות השיווק לעמלות של 7 מיליון שקל, בהיותן משמשות כצינור בלבד להעברת הכסף מקופ"ח מאוחדת לרשת המרפאות, וכן בעבור הפקת חשבוניות מס כוזבות.
כתב האישום מייחס לעליאש בקשת שוחד מעו"ד יוסי ארנון, שייצג את רשת המרפאות. כמו-כן מואשם עליאש, כי במשך שנים העביר עשרות מיליוני שקלים לחברות השיווק של סיבוני וגיא-רון תוך ניגוד עניינים, מאחר שאלה העסיקו בחברות שבבעלותם את קרוביו של עליאש.
עוד נטען, כי סיבוני הפיק חשבוניות כוזבות בהיקף של למעלה מ-50 מיליון שקל. לאור ההכנסות הגבוהות שהניבה הפעילות מול קופ"ח מאוחדת ובמטרה להתחמק מתשלומי מס בגינן, ניהל סיבוני מערך חשבוניות פיקטיביות, באמצעותן הגדיל בכזב את הוצאות החברות. סיבוני גם הפעיל מספר מרפאות שהעניקו שירותים למאוחדת, בין היתר בשותפות עם הרופאים חאלד תמימי וראיד חאג' יחיא, המואשמים גם הם בפרשה.
יוסי סניור, קרובו של עליאש, פעל לצד סיבוני על-מנת להונות את רשויות המס באמצעות הפצת החשבוניות פיקטיביות בסכומים גבוהים דרך חברות על שמו של סניור. חשבוניות כוזבות אלו יצרו מצג לפיו חברות בבעלות סניור סיפקו שירותים שונים לסיבוני ולחברות, נטען עוד.
כתב האישום מייחס לנאשמים נוספים שורת עבירות בקשר לחשבוניות הפיקטיביות ולהלבנת ההון. כמו-כן מייחס כתב האישום עבירות בגין ניכוי חשבוניות פיקטיביות, אותן הפיק סניור, וכן עבירות מס לרופאים ומרפאות במגזר הערבי והחרדי.
כתב האישום הוגש באמצעות עוה"ד נעם עוזיאל, עדי אפלבוים-גרוזמן וטל תבור מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

תאריך:  31/12/2015   |   עודכן:  31/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוגש כתב אישום בפרשת המאוחדת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאוחדת רחובות גייסה מאות חרדים
מבוטחת ברחובות  |  31/12/15 14:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת משפחה מאוחדת
עידן יוסף
מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו הורה לא להגביל את סמכויות פרופ' אלחיאני ולדחות השימוע עד לאחר חג הפסח
אלעזר לוין
גובשו ראיות נגד מנכ"לי הקופה בעבר עוזי שלנט ושמואל מועלם, הרוקח הראשי ג'ורג' שריקי ומנהל מחוז ירושלים משה חברוני    "שריקי קיבל הטבות במליוני שקלים"
שני מזרחי
היחידה הארצית לחקירות הונאה המליצה להעמיד לדין את יורי גיא-רון בעבירות שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע ומרמה בנסיבות מחמירות בעקבות פרשת "המשפחה המאוחדת"
אבשלום חלוץ
בויאר בן ה-72 מכהן בשלל תפקידים בתחומים שונים שעבורם הוא כבר מקבל שכר, בהם יו"ר חברת יאלון המנהלת את מוסדות הקופה    ארי שמיס עובר מבית החולים הכללי שיבא לבית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר    בעלי הבלוג בייגלה מגייסים תרמות בעזרת השפים המובילים בארץ
אלעזר לוין
התנועה לאיכות השלטון דורשת מבג"ץ לפעול גם להדחתו מתפקיד המנכ"ל הזמני של הקופה, בעקבות הדוח החמור של מבקר המדינה    העתירה - נגד ראש הממשלה נתניהו בתפקידו כשר הבריאות, סגן השר וראשי המשרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il