X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שקד: המעבר מתפקיד מזכיר הממשלה לתפקיד היועץ המשפטי מעניק למנדלבליט "נקודת מבט חיונית לצורך חיזוק מערכת היחסים שבין הדרג המשפטי לבין הדרג המדיני" תנועת אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון עתרו לבג"ץ נגד המינוי
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. "באופן מלא" [צילום: אמיל סלמן, פלאש 90]

הממשלה אישרה פה אחד (יום א', 3.1.16) את מינויו של אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה. שעה קלה לאחר המינוי הוגשו לבג"ץ שתי עתירות נגד המינוי, במסגרתו אמור מנדלבליט להחליף ב-1.1.16 את יהודה וינשטיין המסיים שבע שנות כהונה. העתירות הוגשו על-ידי תנועת אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון.
מנדלבליט, בן 52, היה הפרקליט הצבאי הראשי בשנים 2011-2004 וסיים את שירותו בדרגת אלוף. הוא משמש מאז מאי 2013 כמזכיר הממשלה, תפקיד לו מונה בידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מנדלבליט היה המועמד היחיד עליו המליצה ועדת האיתור בראשות הנשיא בדימוס אשר גרוניס, שכן הוא היחיד שזכה כנדרש בנהלים לתמיכת ארבעה מבין חמשת חבריה.
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ דקות אחדות לאחר אישור מינויו של מנדלבליט, בטענה שעל ועדת גרוניס לחזור ולדון במועמדים השונים ולהציע לממשלה שלושה מועמדים, כפי שהנחתה אותה במקור שרת המשפטים, איילת שקד. התנועה טוענת, כי החלטתה של הוועדה להסתפק במועמד אחד התקבלה בחוסר סמכות, וכי החלטתה של שקד לוותר על שני מועמדים נוספים גם היא פגומה. התנועה מעלה את האפשרות, כי שוב - כמו בפרשת מינויו של רוני בר-און ליועץ המשפטי - משפיעים שיקולים פוליטיים על ההחלטה.
אומ"ץ טוענת, כי מינויו של מנדלבליט בשל חלקו בפרשת הרפז, בה החליט וינשטיין שלא להעמידו לדין, וכי הוא מחויב בצינון במעבר מתפקידו הנוכחי לתפקיד היועץ המשפטי. בתגובתה של המדינה לעתירה הקודמת נאמר, כי וינשטיין סמך את ידיו על הבחירה במנדלבליט, וכי אם תתעורר סוגיית ניגוד עניינים - ניתן יהיה לפתור אותה בהסדר מתאים. גם אומ"ץ טוענת נגד העובדה שהוועדה המליצה על מועמד אחד בלבד. שתי התנועות עתרו לבג"ץ נגד ההמלצה, אך נדחו על הסף בנימוק שיש להמתין להחלטת הממשלה.
בהביאה את מינויו של מנדלבליט לאישור הממשלה אמרה שקד, כי ניסיונו המקצועי העשיר של מנדלבליט ותכונותיו האישיות - מסירותו, מחויבותו העמוקה לשלטון החוק ולאינטרס הציבורי, יושרו ונאמנותו לערכי המדינה - מלמדים, כי הוא מקיים באופן מלא את מכלול התכונות הנדרשות מהיועץ המשפטי.
שקד התייחסה גם לטענות שעלו בעתירות וחזרה על עמדת המדינה. לדבריה, העובדה שכל חברי ועדת גרוניס סברו שהוא מועמד ראוי - גם אם גרוניס עצמו לא הצביע בעדו - מלמדת שהם סברו שפרשת הרפז אינה מהווה מניעה למנותו לתפקיד. על הצינון אמרה שקד, כי בהעדר מקור נורמטיבי לכך אין מקום לדרישה זו, וציינה שארבעת תומכיו של מנדלבליט סברו שאינו חייב בצינון. לדעת שקד, תפקידו הנוכחי של מנדלבליט דווקא מכשיר אותו במיוחד לתפקיד הבא, שכן ברשותו "נקודת המבט החיונית לצורך חיזוק מערכת היחסים שבין הדרג המשפטי לבין הדרג המדיני".

תאריך:  03/01/2016   |   עודכן:  03/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה את מינוי מנדלבליט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נאמנות כפולה? זאת השאלה,
אורח  |  3/01/16 23:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירת יועמ''ש
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ להורות לוועדת גרוניס להציע לממשלה שני מועמדים לתפקיד, בנוסף לאביחי מנדלבליט
איתמר לוין
בג"ץ: עתירתה של אומ"ץ מוקדמת מדי - יש להמתין לאישור המינוי בממשלה    השופטים לא התייחסו בשלב זה לטענות לגופן
אריה אבנרי
בעבודתה של ועדת גרוניס נפלו פגמים קשים המצדיקים ביטול החלטתה ודבק כתם במנדלבליט נוכח ממצאיו של היועמ"ש בעניינו ב"פרשת הרפז"    פרשת זדורוב חשפה מחדש את דמותו של שי ניצן שנכנס לתפקידו עמוס תקוות ונתגלה כעסקן משפטי שבחש מאחורי הקלעים    התיק של גב' נתניהו מונח על שולחנו של וינשטיין מזה כמה שבועות הוא נקט כדרכו בסחבת
איתמר לוין
המדינה לבג"ץ: וינשטיין תומך בחוות הדעת שהוגשה לשרים ולפיה אין מניעה למנות את מנדלבליט    שקד הודיעה לוועדת גרוניס שהיא מסתפקת במועמד אחד
איתמר לוין
אומ"ץ מבקשת מבג"ץ לפסול את מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בטענה שהיה על ועדת גרוניס להמליץ על שלושה מועמדים, ושלא ניתן למנותו ללא צינון
רשימות נוספות
ועדת גרוניס לא הכריעה בהשלכות פרשת הרפז  /  איתמר לוין
אומ"ץ תעתור נגד מינוי מנדלבליט  /  איתמר לוין
חוו"ד: מנדלבליט פטור מצינון  /  איתמר לוין
טעם לפגם בבחירת היועץ  /  ראובן לייב
ללמוד מהעבר כפצ"ר  /  פרופ' עמיחי כהן
היועץ לראש הממשלה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il