X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפי דירוג ויקיפדיה תוצאות הדירוג החדש של ויקיפדיה חופפות בכ-60 אחוזים עם דירוג 100 האוניברסיטאות בדירוג האקדמי של האוניברסיטאות בעולם, המוכר כדירוג שנגחאי
▪  ▪  ▪
האוניברסיטה העברית [צילום: איתמר לוין]

האוניברסיטה העברית בירושלים דורגה במקום ה-47 בעולם ובמקום הראשון בישראל במדד החדש של ויקיפדיה, שמדרג את האוניברסיטאות המשפיעות בעולם. הדירוג מבוסס על ניתוח ממוחשב מאמרים המקושרים למוסדות האקדמיים וכן מספר הפעמים בהן הוא מוזכר בוויקיפדיה, מיזם האנציקלופדיה השיתופית החופשית המקוונת.
הדירוג פותח על-ידי שני חוקרים מאוניברסיטאות בצרפת, חוזה לאגס ודימה שפליאנסקי. החוקרים השתמשו במספר מרכיבים לקביעת הדירוג, בהם אלגוריתמים מסוימים שבהם גוגל משתמשת לדירוג אתרים בתוצאות מנועי החיפוש שלה, מספר האזכורים של המוסדות המדורגים ב-24 המהדורות של ויקיפדיה בשפות השונות ועוד.
אלגוריתם ה-PageRank משמש לדירוג אתרים בתוצאות מנועי החיפוש של גוגל, החברה האמריקנית המציעה שירותי חיפוש מידע ופרסום באינטרנט. האלגוריתם מחשב עבור כל דף אינטרנטי את מידת החשיבות שלו על-פי כמות הדפים המקשרים אליו וחשיבותם של הדפים המקשרים. באופן זה מציג האלגוריתם את דף האינטרנט בדירוג תוצאות החיפוש בהתאם לחשיבות שקבע לו. החוקרים הפעילו את האלגוריתם הזה בבדיקת מאמרים של ויקיפדיה, כשעבור כל אוניברסיטה שהוזכרה בוויקיפדיה נבדקו מספר ואיכות הקישורים המובילים אליה, וניתוחם קבע את מיקומו של המוסד האקדמי בדירוג.
החוקרים ניתחו 24 מהדורות שפה שונות של ויקיפדיה, שכללו כ-17 מיליון מאמרים בסך-הכל.
אוביקטיבי וחשוב
המפתחים יצרו את שיטת הדירוג הזו על-מנת למנוע הטיות תרבותיות, היסטוריות וגאוגרפיות שהם מאמינים עשויות לפגום בדירוגים המסורתיים הקיימים.
הטכניקה החדשה דירגה את האוניברסיטה העברית במקום ה-47 בעולם, עם תוצאת PageRank של 483, ו-12 אזכורים ב-24 המהדורות של ויקיפדיה.
תוצאות הדירוג החדש של ויקיפדיה חופפות בכ-60 אחוזים עם דירוג 100 האוניברסיטאות בדירוג האקדמי של האוניברסיטאות בעולם, המוכר כדירוג שנגחאי. בדירוג 10 האוניברסיטאות המובילות ישנה חפיפה של כ-90 אחוזים.
דירוג שנגחאי נחשב לאוביקטיבי והחשוב מכל מדדי האוניברסיטאות בעולם. ב-2015, האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-1 בישראל, במקום ה-3 באסיה ובמקום ה-67 מבין כ-1,200 אוניברסיטאות שהושוו בדירוג שנגחאי.
בריטניה מובילה את הדירוג של ויקיפדיה עם המוסדות קיימברידג' ואוקספורד במקום הראשון והשני בהתאמה, ואחריהם המוסדות האמריקניים הרווארד, קולומביה ופרינסטון.
מוסדות השכלה גבוהה ישראלים אחרים שנימנו בדירוג הם - הטכניון (במקום ה-108), אוניברסיטת תל אביב (168), מכון ויצמן למדע (183), אוניברסיטת בר-אילן (201), אוניברסיטת בן-גוריון שבנגב (221), אוניברסיטת חיפה (211), אוניברסיטת אריאל (321) המכון הטכנולוגי חולון (670).

תאריך:  04/01/2016   |   עודכן:  04/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוניברסיטה העברית - ב-50 המובילות בעולם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה קבע כי על-אף שהדלפת מידע שהוצג לשרים בקבינט במהלך צוק איתן היא עבירה פלילית - אין עניין ציבורי בפתיחה בחקירה שהצלחתה המשוערת קלושה, ושתכלול חקירה של עשרות אנשים תוך החשדתם
אלעזר לוין
למרות הצהרתו של שר האוצר - הנתונים הרשמיים קובעים: 12% ירידה במכירת מגרשים לעומת 2014    כחלון: מכרנו מגרשים לבניית 27,690 דירות במחיר למשתכן - יותר מהתכנון    יו"ר שמאי המקרקעין: הדירות יוזלו - בעוד שנתיים-שלוש
איציק וולף
מסמך שהגישה מזכירות מאחז עדי עד במסגרת תגובתה לעתירה הדורשת לפנות את המאחז מגלה כי עשר דקות לאחר הדיווח הראשוני על השריפה בדומא היה ידוע לצה"ל על יהודים שצועדים מן הכפר לכיוון המאחז המיועד להסדרה
מירב ארד
שכר זה גבוה ב-39% מהשכר הממוצע במשק וקרוב לפי 3 משכר המינימום    שרגא ברוש: "על אף השכר הגבוה בתעשיה, ישנו מחסור בעובדים מקצועיים
איציק וולף
במשטרה מעריכים שהמחבל נשאת מלחם, שביצע את הפיגוע ביום שישי, נמלט במוניתו של אמין שעבאן וירה בו למוות לאחר שהבחין במחסום משטרתי    גורם במשטרה: מדובר באדם שלא חושב פעמיים בהפעלת הנשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il