X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן ראש עיריית לוד, המחזיק בתיק החינוך בעיר, התקשר לאם שפרסמה פוסט בפייסבוק ובו טענה כי המורה של בנה תקפה אותו ואיים עליה כי יוציאו את הילד מחזקתה אם לא תמחק את הפוסט בשיחה עם News1 טען שלא התכוון לאיים: עשיתי טעות שאמרתי את זה
▪  ▪  ▪
איום חריג מצד בכיר בעיריה [צילום: איתמר לוין]

סגן ראש עיריית לוד מטעם מפלגת הבית היהודי, יוסי הרוש, איים על אם תושבת העיר כי אם לא תסיר פוסט שכתבה בפייסבוק נגד מורה בבית הספר שבו לומד הבן שלה, הוא יפעל להוצאת הילד מרשותה.
את הפוסט כתבה האם לאחר שלטענתה הוכה בנה על-ידי המורה בבית הספר. היא אף הגישה על כך תלונה במשטרה. בפוסט ציינה האם את שמה של המורה.
"אני סגן ראש העיר ואני אחראי לחינוך. קיבלתי עכשיו שאת העלית פוסט על עובדת. אני מבקש ממך להוריד את הפוסט הזה מיידית בגלל שהפוסט הזה הוא שקרי", אמר בשיחת הטלפון שהוקלטה על-ידי האם. "יש לנו שתי אופציות", אמר לאם, "או שאת מגישה נגד המורה תלונה במשטרה וכל עוד יש את התלונה תורידי את הדברים [מהפייסבוק, א.ו.], או שאנחנו נגיש נגדך תלונה ואנחנו נתחיל לפעול עוד פעם להוציא לך את הילד מהבית".
הרוש טען באזני האם כי "לא יעלה על הדעת שהיא תעשה דבר כזה בפייסבוק לעובדת". בתגובה לזעמה של האם בשיחה על האיום שהשמיע כלפיה קרא לה הרוש לצטט אותו. אולם לאחר שככל הנראה הבין שהאם צפויה באמת לפרסם את הדברים טען שלא איים עליה ושאמר רק שהעירייה תבצע בדיקה. "איש לא איים עלייך ואיש לא מאיים עלייך. אל תסטי מהנושא. הנושא הוא פשוט. את לא יכולה להעלות טענה על מורה בישראל ולהכפיש אותה בפייסבוק", טען.
הרוש גם הכחיש בשיחה את טענתה המרכזית של האם נגד המורה: "איש לא פתח לילד שלך את הראש. רצת לפייסבוק ולכלכת על המורה? [הרוש אמר בהקלטה את שמה הפרטי של המורה, א.ו.] איזו אחריות יש לך כאימא על הילד? תעשי מה שאת רוצה", אמר וניתק את הטלפון.

"לא התכוונתי, אני מתנצל"

בשיחה שקיימנו עם הרוש, המכהן כאמור כסגן ראש עיריית לוד בשכר, לא הכחיש סגן ראש עיריית לוד את אמירת הדברים אך טען שלא התכוון לאיים על האם. "אני מתנצל מעומק לבי אם היא הבינה שאני איימתי עליה", אמר וטען כי מדובר ב"אימא סדרתית", כלשונו, אם שבאופן קבוע מפרסמת פרסומים פוגעניים כלפי אנשי הצוות במוסדות שבהם לומד הילד שלה - בבתי ספר קודמים שבהם למד וכעת בבית הספר הנוכחי. "התקשרתי לאימא וביקשתי ממנה שתוריד את הפוסט שכתבה נגד המורה בפייסבוק. אנשים סתם משמיצים. הבעיה היא שלאימא הזאת יש תיק ברווחה וכבר לקחו לה פעם את הילד. החזירו לה את הילד לפני פחות משנה. הדבר היחידי שאני רציתי להתכוון אליו הוא שיש לה היום פגישה ברווחה ואם יימצא שהיא ממשיכה בהתנהגות שאני לא יכול לפרט עליה מטעמי צנעת הפרט.
"אני אלך למפקד תחנת המשטרה ואבקש למצות את החקירה בתלונה שהגישה האם. אם התלונה שלה צודקת - אנחנו נמצה את כל ההליכים נגד המורה. חשבתי שאני מדבר עם אימא שתבין שהיא פוגעת במורה ושזה לא הגיוני והיא לקחה את זה לכיוון אחר", אמר. "אני רק רציתי להסביר לה את חומרת העניין".
"טעיתי. עשיתי טעות שאמרתי את זה. אם היא מרגישה שמישהו איים עליה אז עשינו טעות. איש לא כיוון לאיים עליה. אני חוזר בי, לוקח את הדברים אחורה ולא רוצה שהיא תיפגע. איש לא רוצה לקחת לה את הילד", אמר.

"ראה חובה מוסרית להגן על המורה"

מעיריית לוד נמסר בתגובה כי סגן ראש העיר יוסף חיים הרוש מתנצל על הדברים וכי ציין שלא התכוון לאיים על האם.
"לדבריו המדובר באישומים שקריים שכתבה האם והוא ראה חובה מוסרית כממונה על החינוך, להגן על המורה ועל שמה הטוב", טענו בעירייה והוסיפו כי לגופו של עניין, עיריית לוד בעד חופש הביטוי, אך עם זאת פרסומים מאשימים ותופעת הביוש הפומבי בפייסבוק, עלולים להיות פוגעניים ולא חסרים מקרים עד כמה מרחיקי לכת הם יכולים להיות.
"אין מקום לאיום מכל סוג שהוא, וטוב שהוגשה תלונה במשטרה כדי שזו תבדוק האם יש ממש בתלונת האם, בטרם ייחרץ דין בתקשורת ובפייסבוק . העירייה מבטיחה כמובן, כי לא יינקטו שום צעדים כנגד האם ובנה אשר יזכו כבעבר, לטיפול מסור בעניינם", לשון תגובת העירייה.

תאריך:  06/01/2016   |   עודכן:  06/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוציא את הילד ממך אם לא תמחקי פוסט
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
לאן הגענו סמכויות לפושטקים ?!
נושא כאוב  |  6/01/16 11:58
2
הילדים קלף מיקוח בעיני השלטון
אריק11  |  6/01/16 12:34
3
להשעות את הרוש מיד
כרוכי  |  6/01/16 12:56
4
כתב אישום על איומים מיד!
יניב מויאל  |  6/01/16 14:33
5
סגן ראש העיר לא התנצל
אחד העם  |  6/01/16 14:42
6
אני תושב לוד שלא תדעו מצרה כזו
בעילום שם  |  6/01/16 16:31
7
הצרה היא שלא ניתן לסמוך על ביה
פארצל  |  6/01/16 16:45
8
עוד גנגסטר
יעל80080  |  6/01/16 19:26
9
איבדו את ההושה
יואב89  |  6/01/16 19:34
10
יוסי
שמ  |  6/01/16 21:43
11
בגלל זה יש התנגדות להסרת סעיף
מתבייש!  |  6/01/16 23:07
12
עירייה מצויינת,(טעה)איכס ההקלט
רמ45 קיבוץ אייל   |  7/01/16 11:10
13
כל ממזר מלך..כל מלך ממזר. ל"ת
הגוי..  |  9/01/16 06:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המפקחת על הביטוח: "זו ארכה אחרונה להשגת הסכם למכירת מניות השליטה בכלל ביטוח"    אם לא יחתם, חוזה עם פוסון, אפעל לפי המוסכם" - המניות ימכרו בבורסה, בהפסד הכנסה גדול לאלשטיין    אי.די.בי. מודה: גואנגצ'אנג לא אישר, ומבקש יומים
איתמר לוין
מנהל ההשקעות ירצה שבעה חודשי מאסר על שימוש במידע פנים בשנת 2004 בנוגע למו"מ בין רשת פוקס לבין לבייב    פעיל שוק ההון דניאל ברכה ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות
יואב יצחק
המגעים מתואמים עם ארנון מוזס השולט בקבוצת ידיעות אחרונות    פישמן נאלץ להציע למכירה את חלקו (כ-35%) בעקבות חובותיו הגדולים    חיים סבן שרכושו נאמד בכ-7-6 מיליארד דולר נחשב למקורבם של הנשיא אובמה והילרי קלינטון    אם תבוצע עסקה תתחזק קבוצת ידיעות אחרונות מול עיתון ישראל היום שבשליטת אדלסון
אביתר בן-צדף
קפטן דיוויד אדאמס הנו מפקד "הצוות הכחול" - אחד משני הצוותים, המפעילים את הצוללת ג'ורג'יה    מעריכים, כי לצוללת נגרם נזק של כמיליון דולר בהתנגשות, שהייתה עם שחר בכניסתה לבסיס הצוללות קינגס ביי בג'ורג'יה
אלעזר לוין
רשות המקרקעין מכרה ב-2015 מגרשים לבניית דירות בשווי 4.7 מיליארד שקל, לעומת כ-4.2 מיליארד שקל אשתקד    הגידול העיקרי בהכנסות - ממכירת מגרשים לתעשיה, מסחר, מלונאות ואחסנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il