X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפיצוי יוצא הדופן, בסך של 70 אלף אירו ששולם בשבוע שעבר, ניתן עקב הודאת השלטונות בספרד כי סילוקם של סטודנטים מאוניברסיטת אריאל מהתחרות הבינ"ל היה בלתי חוקי
▪  ▪  ▪
מאבק משפטי של שנים [צילום: פלאש 90]

ממשלת ספרד שילמה לאחרונה פיצויים בסך של 70 אלף אירו לאוניברסיטת אריאל, בעקבות סילוק צוות סטודנטים לארכיטקטורה מהאוניברסיטה מתחרות בינלאומית שהתקיימה במדריד בטענה כי שהם מגיעים "מהשטחים הכבושים".
הפיצוי שולם בעקבות הודאת השלטונות בספרד כי סילוקה של אוניברסיטת אריאל היה בלתי חוקי והחלטתם להכריז עליו כ"בטל ומבוטל". זאת בהמשך להוראת בית המשפט הלאומי במדריד לממשלת ספרד לשקול את תביעת אוניברסיטת אריאל שהוגשה בעניין.
בנימוקים להחלטה ולפיצוי נכתב, כי "הוצאת אריאל מן התחרות מהווה אפליה ביחס לאוניברסיטאות השותפות לתחרות ומפירה את הזכות הבסיסית לשוויון, כאמור בסעיף 14 בחוקת ספרד".
לחצים כבדים מצד ה-BDS
הסיפור החל בשנת 2009 כאשר בית הספר לארכיטקטורה באריאל בראשותו של פרופ' אדריכל בני (ראובן) לוי השתתף בתחרות הבינלאומית "דקטלון-אירופה", שאורגנה ע"י האוניברסיטה הפוליטכנית במדריד בשיתוף משרד השיכון והפיתוח בממשלת ספרד.
אוניברסיטת אריאל עלתה לשלב הגמר של התחרות, כאחת מ-21 מועמדות סופיות. אריאל היא האוניברסיטה היחידה מישראל ומהמזרח התיכון בכלל שעלתה לשלב הגמר.
הפרויקט שהוגש על-ידי אוניברסיטת אריאל ועלה לגמר נקרא "אוהל אברהם" על שמו של אברהם אבינו, שהיה ידוע כמקבל אורחים לבבי שביתו פתוח לרווחה לכל אורח (מצורפת תמונה של הפרויקט).
בספטמבר 2009 הודיעו האוניברסיטה הפוליטכנית במדריד ומשרד השיכון והפיתוח הספרדי לאוניברסיטת אריאל כי לא תוכל להמשיך להשתתף בתחרות, כיוון ש"התחרות היא ביוזמת ממשלת ספרד, ולפיכך ההנחיות של האיחוד האירופי והאו"ם מחייבות את ביטול השתתפותה של אריאל כיוון שהאוניברסיטה נמצאת ב'שטחים כבושים'".
להודעה זו של האוניברסיטה הפוליטכנית ומשרד השיכון והפיתוח הספרדי קדמו לחצים כבדים שהופעלו עליהם מצד ארגון BDS - הארגון המוליך את החרם על ישראל בעולם, במטרה להוציא את אוניברסיטת אריאל מהתחרות.
תביעה נגד משרד השיכון הספרדי
בעקבות זאת, הגישה האוניברסיטה תביעה לבית המשפט הלאומי במדריד, באמצעות משרד עורכי הדין הספרדי Cremades Calvo-Sotelo Abogados, בתיאום עם הוועדה של האוניברסיטה למלחמה בחרם בראשות עו"ד מרק צל.
משרד השיכון הספרדי ביקש לדחות את תביעת האוניברסיטה, אבל בית המשפט במדריד לא קיבל עמדה זו וקבע כי "יש לבחון את תביעותיה של אריאל לגופו של עניין", וזאת לאחר שמשרד השיכון יקבל את חוות דעתה של "מועצת המדינה", המשמשת כמועצה המייעצת העליונה לממשלת ספרד, בהתאם לחוקת ספרד.
בעקבות הנחייה זו של בית המשפט גיבש משרד השיכון הספרדי מחדש את עמדתו והודיע במרס 2014 כי הוצאתה של אוניברסיטת אריאל מהתחרות בטלה ומבוטלת (null and void), כיוון שהייתה בלתי חוקית מלכתחילה היות שהפרה את עיקרון השוויון ואי האפליה בין אריאל לאוניברסיטאות אחרות. עמדה זו הועברה למועצת המדינה הספרדית, לצורכי עיון והתייעצות כפי שהורה בית המשפט, ואושררה על ידה.
נגיד אוניברסיטת אריאל, יגאל כהן אורגד, אמר בתגובה כי "ההחלטה לפצות את אריאל כי היא תגובה המתבקשת מוסרית ומשפטית לניסיונות החרם על ישראל, נותנת רוח גבית להמשך המאבק בחרם ומוכיחה שניתן והכרחי להצליח במאמצים לסיכולו".

תאריך:  06/01/2016   |   עודכן:  06/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרד: פיצוי כספי לאוניברסיטת אריאל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מסתבר
שמ  |  6/01/16 21:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נשים משקרות לגבי המשקל    גברים משקרים לגבי הסטטוס המשפחתי    ומי מעלה תמונה לא עדכנית?
גלית יצחק-אוגנוב
בדיון שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת דווח כי השנה נמנו 58 חולי שפעת קשים וארבעה נפטרו    יו"ר הוועדה קורא לכלל אזרחי ישראל: גשו להתחסן מייד
יצחק דנון
יחיאל ספקטור מבקש לבטל את העסקה במסגרתה מכר לאמרסון האמריקנית ב-100 מיליון דולר את המפעל למערכות כיבוי אש, בטענה שאמרסון הפרה את ההסכם
יצחק דנון
הרשת תובעת ממשרדו של אורי מילוסלבסקי 4 מיליון שקל, בטענה שטיפל בצורה לקויה ובאיחור ניכר בשלושה פרויקטים שהופקדו בידיו
מירב ארד
שרידי המצודה הכנענית שנחשפו בלב העיר נהריה ישולבו במגדל דירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il