X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דובר הבית הלבן הודיע שמידע שנאסף מתחנות איסוף באסיה אינו תואם את הצהרת קוריאה הצפונית לביצוע ניסוי בפצצת מימן
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הממשל האמריקני הודיע (יום ד', 6.1.16) כי מידע שנאסף על-ידי תחנות איסוף המידע האמריקניות הנמצאות באסיה אינו תואם לטענת קוריאה הצפונית בדבר ניסוי בפצצת מימן שביצעה לכאורה.
בהודעת הבית הלבן נמסר כי המידע שנאסף אינו עקבי ואינו תואם את ההצהרה של קוריאה הצפונית. ההודעה נמסרה על-ידי ג'וש ארנסט, דובר הבית הלבן. היא נמסר במקביל לישיבת מועצת הביטחון של האו"ם שבה גינתה המועצה את הניסוי בתום שעתיים של דיון.
דובר הבית הלבן לא פרט מה הוביל להצהרת הספקנות של הממשל האמריקני, אך מניתוח רעש האדמה שהורגש בעת הניסוי שלכאורה בוצע, ניתן להניח שלא הייתה זו פצצת מימן. זאת, משום שמדובר היה ברעש אדמה קטן מן המצופה בפיצוץ פצצה עוצמתית כל כך, החזקה יותר מפצצת אטום רגילה.
מוקדם יותר התייחס השר יובל שטייניץ לניסוי הגרעיני של קוריאה הצפונית ואמר כי הניסוי בוצע למרות האמנה הבינלאומית למניעת ניסויים גרעיניים וכי הדבר צריך להזכיר לכולנו שהמאמץ המרכזי שלנו צריך להיות למנוע מצב דומה במקרה האירני. "זו תזכורת כואבת לכך שאנחנו צריכים לחזק את המאמצים המודיעיניים שלנו, גם את שיתוף הפעולה המודיעיני עם האמריקנים ויתר מדינות המערב, כדי לוודא שהתסריט הבעייתי הזה של הסכם ואחריו פיתוח של נשק גרעיני, שקרה בצפון-קוריאה, לא יחזור על עצמו במקרה של הסכם הגרעין עם אירן. הדבר הזה חמור במיוחד לאור העובדה שצפון-קוריאה לא מאיימת רק על הסביבה שלה, כי היא גם הוכיחה בעבר את הנכונות שלה להעביר טכנולוגיות גרעיניות למדינות אחרות", אמר.
לדבריו, היו חשדות רבים לגבי מעורבותה של קוריאה הצפונית בסיוע גם בתחום הטילים הבליסטיים, סיוע אסור, וגם בתחום הגרעין במזרח התיכון. "לכן, חייבים לוודא בסוגיה האירנית שאירן לא שותפה, לא מקבלת, לא מעורבת באיזשהו אופן בתוכנית הגרעין או בפיתוח הגרעיני בקוריאה הצפונית, ולא מנצלת את קוריאה הצפונית כדרך לעקוף את המגבלות שהושתו עליה בהסכם הגרעין שנחתם לפני מספר חודשים. זה דבר שהזהרתי ממנו בעבר, כשהייתי השר האחראי להתיק האירני – שצריך לוודא שאירן לא מקבלת, לא קונה טכנולוגיות גרעיניות מקוריאה הצפונית, לא מעורבת בפיתוח, בניסויים הגרעיניים בקוריאה הצפונית", אמר שטייניץ.

תאריך:  06/01/2016   |   עודכן:  06/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
את הדברים השמיע יו"ר ועדת החינוך בדיון בוועדת החינוך בנושא פסילת הספר "גדר חיה"    משרד החינוך: "השר לא היה מעורב בקבלת ההחלטה. הספר יוכל להילמד במסגרת שליש מתוכנית הלימוד שהוא פתוח לחלוטין"    האופוזיציה: יש פה אווירת אימה והיא מחלחלת אליכם ומחלחלת הלאה לכל צוותי החינוך ולמנהלים
איתמר לוין
רשות ניירות ערך: יועץ ההשקעות אבי מצליח ביצע פעולות תרמיתיות בניירות ערך וגרף רווחים של 1.5 מיליון שקל, חלקם על חשבון לקוחותיו בבנק
אלה לוי-וינריב
מנירב הגיש, באמצעות עו"ד סביר רבין, ייצוגית נגד רשות המיסים בגין גביית תשלומים שלא כדין מרו"ח ומעו"ד על שימוש במערכת שע"מ    בעקבות קבלת תביעתו תחזיר הרשות למייצגים 53 מיליון שקל
אלעזר לוין
"אם נבנה תוך שלוש שנים 24,000 דירות במסלולי ההתחדשות העירונית, זו תהיה הצלחה"    הרשות החדשה לנושא זה תעסוק גם באיתור אזורים עירוניים לחדוש פניהם, ובמתן מידע לדיירים    "הדירות יוזלו משמעותית ב-2017"
יצחק דנון
אריאל זילבר, שהפסיד בהתמודדות לתפקיד מנכ"ל אוצר מפעלי ים, תובע פיצוי של 1.5 מיליון שקל בעקבות הפגמים שנפלו בהתנהלותה מולו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il