X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה ממחקר שנערך במכללת ספיר נמצא כי על כל אישה אחת שמופיעה בחדשות, ישנם שלושה גברים, כאשר במדיום הטלוויזיוני החזותי, ניתן באופן יחסי סיקור יותר רחב לנשים מאשר בסוגי המדיה האחרים כגון עיתונות כתובה, אינטרנט ורדיו
▪  ▪  ▪
מגישות הטלוויזיה צעירות יותר [צילום: פלאש 90]

רק 24% מהדמויות בחדשות הן נשים, מגישות הטלוויזיה הן צעירות יותר מעמיתיהן הגברים ומרבית החדשות מחזקות באופן משמעותי סטראוטיפים מגדריים מאשר קוראות עליהם תיגר. כך עולה ממחקר שנערך במכללה האקדמית ספיר.
המחקר נערך על-ידי ד"ר עינת לחובר מבית-הספר לתקשורת במכללה האקדמית ספיר, העומדת גם בראש הפורום הפמיניסטי במכללה האקדמית ספיר. הוא נערך כחלק מפרויקט הניטור הגלובלי (Global Media Monitoring Project) שהחל בשנת 1995 ובוחן באופן שיטתי מדי חמש שנים את דרכי ייצוגם של נשים וגברים בחדשות ברחבי העולם.
מנתוני המחקר עולה, כי על כל אישה אחת שמופיעה בחדשות, ישנם שלושה גברים, כאשר במדיום הטלוויזיוני החזותי, ניתן באופן יחסי סיקור יותר רחב לנשים מאשר בסוגי המדיה האחרים כגון עיתונות כתובה, אינטרנט ורדיו.
עוד נמצא, כי רק 18% מסיפורי החדשות, מעמידים במרכזם נשים, 95% מסיפורי החדשות חיזקו בדרך זו או אחרת סטריאוטיפים מגדריים קיימים על-ידי שימוש בשפה ודימויים מסוימים, ורק 4% מכלל הסיפורים החדשותיים, עסקו בדרך כלשהי בחוסר השוויון המגדרי.
עוד עולה, כי כשליש מהנשים המופיעות בחדשות, מוזכרות בהקשר של תפקידן המשפחתי (אימא של, בת של, אחות של), לעומת 10% מהגברים.
על-פי הממצאים, לא נמצא תחום בחדשות בישראל שבו קולן של נשים משתווה לזה של גברים. למשל, בחדשות בתחום פוליטיקה וממשל רק 6% מהדמויות הן נשים, במדע ובבריאות 19%, בתחום החברה והמשפט 26% ובתחום הכלכלה 38%. מנגד, התחום שבו יש כמעט ייצוג שוויוני לנקודת המבט הנשית (47% נשים) הינו סיקור ידוענים, אומנות ומדיה.
עוד נמצא, כי נשים היוו רק 27% מהמומחים והפרשנים ו-18% מהדוברים שהופיעו בחדשות. לעומת זאת, הן מייצגות באופן יחסי הרבה יותר (40%) דמויות שהוצגו כ"דעה הפופולרית".
המחקר מראה עוד כי ישנה נטייה להציג את הנשים כקורבנות (11% מהנשים) גם בהקשר של אירועים המשפיעים על שני המינים כמו תאונות, קונפליקטים אלימים וכו' לעומת 5% מהגברים.
כמו-כן, מראה המחקר כי לנשים יש סיכוי גבוה בהרבה מגברים להופיע בצילומי עיתונות וכי נשים עיתונאיות מעדיפות מקורות נשיים. יש לציין כי רוב גדול של הדמויות בחדשות המקומיות, הנתפסות כפחות חשובות, הן של נשים (75%). בעוד בחדשות הלאומיות הנתפסות כיותר חשובות, הנשים תופסות רק 26%.
עוד נמצא, כי בישראל נשים מהוות 42% מהכתבות והמגישות במדיה המסורתיים. נתון מעט גבוה מהנתון העולמי שעומד על 37%. אלא שחלקן של העיתונאיות בעיתונות המודפסת הינו רק 36% ובאינטרנט 20%, בעוד בטלוויזיה וברדיו שם קיימת הבחנה יותר ברורה בין תפקידי הגשה לעריכה וכתיבה מספרן עומד על 44% ו-52% בהתאמה, ובעוד ששיעור הנשים הכותבות ברדיו ובטלוויזיה הינו 31% בהשוואה ל-61% גברים כתבים, שיעור המגישות הינו 69% בהשוואה ל-39% גברים.

המחקר יוצג לראשונה בכינוס "היא-תונאות: נשים בתקשורת הישראלית" שייערך ב-11 בינואר במכללת ספיר בהשתתפות עיתונאיות, חוקרות ועוד
תאריך:  07/01/2016   |   עודכן:  07/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גברים עדיין שולטים בעולם התקשורת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נשים עדיין שולטות בפמיניזם
משלטי  |  7/01/16 23:38
2
פרופוגנדה פמיניסטית שיקרת !
מנחם22  |  8/01/16 03:02
3
למרבה הצער
כ.  |  8/01/16 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ששון מרדכי: הסתבכנו כי החילו עלינו חקיקה שלא ידענו שהיא חלה עלינו    קבוצת סיטיגרופ מעניקה בונוס למנהליה רק אם הם עומדים בכל הקריטריונים שנקבעו לשיפור הבקשה הפנימית
איתמר לוין
שפירא: עלייה במספר המבקרים הפנימיים ורואי החשבון החיצוניים בארגונים ציבוריים הפונים למשרד מבקר המדינה, וחלקם אף מבקשים הגנה מפני פיטורים או פגיעה בסמכויותיהם
יצחק דנון
שמואל ואלה קליין תובעים 25 מיליון שקל מאסף רביב, בטענה שהשתלט בדרכי מרמה על חברת ניו איי לונדון בה הם מחזיקים ב-50%
עידן יוסף
איש המוסד לשעבר, ירון זכאי: "הלקח העיקרי של פיגועי ה-11 בספטמבר הוא שאת רוב דיירי רבי-הקומות לא ניתן להציל"    הפיסיקאי רון ירמאי: טיל מדויק של חיזבאללה על מיכל האמוניה עלול לגרום למותם של מאות אלפים באזור חיפה
יצחק דנון
בשותפות שפעלה בתחומי התקשורת והאינטרנט הושקעו עשרות מיליוני שקלים - אך האחזקה העיקרית שלה קרסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il