X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שב וקובע: כאשר כסף שמקורו בעבירה עורבב עם כספים כשרים והתמזג עימו, שוב לא ניתן להבחין בין כסף "נקי" לכסף "מלוכלך" וניתן לחלט את הסכום כולו
▪  ▪  ▪
סולברג. היבט נורמטיבי

בית המשפט העליון שב ומדגיש (8.1.16) את חשיבותו של החילוט בהליך הפלילי ועומד על שורה של מטרות שהוא בא לשרת.
השופט נעם סולברג אומר: "חשיבות רבה נודעת להליך החילוט, על-רקע תכליתו. החילוט נועד למנוע מצב בו חוטא ייצא נשכר, להוציא בּלִעוֹ הבלתי-חוקי של אדם מפיו, לשלול את התמריץ לביצוע עבירות, ולהרתיע. החילוט נועד גם לחסום ניסיון של עבריינים 'לערבב' בין התחומים - רכוש 'פלילי' ברכוש 'תמים', ובכך 'להלבין' כספי פשיעה עד שלא ייוודע כי באו בקרִבּה של מערכת כספים לגיטימית.
"לחילוט נודעת גם תכלית מעין-עונשית, כדי שיידע העבריין הכלכלי אל-נכון כי הסיכון המקסימלי הצפוי לו, אינו רק החלטה שיפוטית המאלצת אותו להיפרד מפירות שהפיק מביצוע העבירה, אלא כי הוא נתון בסיכון של פגיעה כלכלית בעקבות ביצוע העבירה באמצעות כלי החילוט שהמחוקק העניק לרשויות האכיפה. אין לאפשר לעבריינים להבריח נכסיהם לקרובי משפחתם ולמכריהם כדי להימנע ממימוש החילוט.
"לחילוט נודעת חשיבות רבה מן ההיבט הנורמטיבי. החילוט מעביר מסר לעבריין ולחברה בכללותה, לפיו העבירות שביצע העבריין הן חמורות, וכי המדינה איננה סובלנית כלפי התנהגויות שכאלה. המסר ההרתעתי מועבר, בין היתר, לסביבתו של העבריין, הנוכחת לראות ולהבין כי מהעבריין נשלל הרווח שהפיק מפעילותו העבריינית.
"הרווח שנשלל איננו רק הרכוש 'המוכתם' בעבירה, אלא גם כל רכוש אחר של העבריין עד לשווי הרכוש ש'הוכתם' ואף, במצבים מסוימים, רכוש שהעביר העבריין לצד שלישי. אמירה נורמטיבית זו חשובה כשלעצמה, ומהווה אמצעי רב עוצמה במסגרת המלחמה בפשיעה. לעיתים, המסר הנורמטיבי שמועבר באמצעות הליך החילוט חזק עוד יותר מן המסר המועבר באמצעות ההליך הפלילי לעצמו.
"משעה שסכומי כסף שמקורם בעבירה 'עורבבו' עם כספים כשרים, שמקורם בפעולות לגיטימיות, נטמעו זה בזה והתמזגו זה לתוך זה, לא ניתן עוד להבחין בין הכסף ה'נקי' לבין הכסף ה'מלוכלך', ומתחייבת מסקנה לפיה סכום הכסף כולו מהווה רכוש אסור אשר ניתן לחלטו".
הדברים נאמרו בהחלטתו של בית המשפט העליון בעניין חילוט רכושו של עו"ד אשרף ג'סארי, אשר מעל בכספי בנקים מצריים ב-21 מיליון שקל ונדון לתשע שנות מאסר. בית המשפט חילט לבקשת המדינה חלק ניכר מרכושו של ג'סארי, אך רעייתו טענה ש"בית המידות המפואר" (כלשונו של סולברג) שייך לה. הצדדים הסכימו שבית המשפט העליון יקבע את הסכום שישולם במקום חילוט הבית, וסולברג העמיד אותו על 5.3 מיליון שקל.
השופטים יצחק עמית וענת ברון הסכימו עם סולברג. את המדינה ייצגו עוה"ד יהודה שפר וטל מרקוס; את בני משפחת ג'אסר ייצגו עוה"ד פיראס עזאם, וליד זיד מסארוה וימימה אברמוביץ; את הבנקים ייצגו עוה"ד האלה חמדאן, נדים מסרי ורון ישעיהו; ואת חברת בטון מואסי - עו"ד אמג'ד עתאמנה.

תאריך:  10/01/2016   |   עודכן:  10/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החילוט חשוב לעיתים יותר מההליך הפלילי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
החלטה חשובה מאוד
יוז'י  |  10/01/16 07:52
2
אם כך מדוע לא חילטו את רכושו
צורי  |  10/01/16 08:10
3
צודק מאוד השופט סולברג
אזרח חושב  |  10/01/16 09:16
4
מח"ש = כחש
שוטר  |  10/01/16 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בעלי האג"ח יתכנסו מחר לאספת חרום, לדון במצב החברה, בעקבות כשלון המו"מ למכירת כלל למקרולינק    אי.די.בי חייבת לפרוע השנה 780 מיליון שקל מהם 630 מיליון לאג"ח    הנאמנת דורשת לגייס הון, כולל מכיסו של אלשטיין    איום בצעדים משפטיים
עידן יוסף
הוארך בשלושה ימים מעצרם של שלושת החשודים בסיוע למחבל נשאת מלחם להימלט    ארדן: יהיו מעצרים נוספים    המחבל ייקבר בלוויה צנועה    שלושת הנרצחים יוכרו נפגעי פעולות איבה
עידן יוסף
נכה דתייה שביקשה להיכנס לאוטובוס מהדלת הקדמית נתקלה ביחס עוין מצד נוסעים חרדיים שצעקו עליה    הנהג לא התערב    אגד: "הנהג לא התכוון לפגוע"
עו"ד אמיר טיטונוביץ
לאחר הליך בוררות בן 5 שנים, שהתנהל בין שני יועצי התקשורת הבכירים, מוטי מורל ורונן צור, שהשותפות ביניהן עלתה על שרטון, הכריע הבורר לטובת מורל וחייב את צור לשלם לו כ-5 מיליון שקל
עידן יוסף
השרים כחלון ודרעי יביאו לאישור הממשלה את הפחתת תעריפי התחבורה הציבורית בגובה המע"מ בעלות שנתית של 650 מיליון ש"ח    הצעת החוק קובעת כי יימנע שינוי עתידי בתעריפי התחבורה הציבורית כתוצאה משינויים במע"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il