X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה פרסם תזכיר חוק שנועד לעצור את התופעה לפיה רבים ממחזיקי הרישיונות הם משקיעים שמטרתם תשואה על הרישיון כנכס, ולאו-דווקא נהגי המוניות עצמם
▪  ▪  ▪
עצירת השיווק לכל דורש [צילום: פלאש 90]

משרד התחבורה מבקש לווסת את כמות המוניות על הכביש. לדעת המשרד, כמות גדולה מדי מהן היא בעלת השלכות על זיהום האוויר וגודש התנועה החמורות בהרבה משל רכב פרטי, שכן הן נמצאות בתנועה בדרך באופן כמעט רצוף כל ימות השנה, ופעולתן בהיקפים גדולים אינה עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית.
בתזכיר חוק שהפיץ המשרד, הוא מבקש לבטל את תחולתם הכללית של תנאי הזכאות לקבלת רישיון להפעלת מונית ואת ועדת המוניות שכל תכליתה הוא לבחון את קיומם של התנאים. במקום זאת, הוא מציע לקבוע שהתנאים ייבחנו רק לגבי מבקשים שהם נהגי המוניות, על-ידי הרשויות המאסדרות המתאימות לפי פקודת התעבורה.
כיום ניתן להשיג רשיון מונית ("מספר ירוק"/"זכות ציבורית") תמורת תשלום אגרה למשרד התחבורה או בשוק החופשי. בעלי המוניות המיוחדות ("ספיישל") יכולים היום להשכיר את המוניות או לנהוג בהן בעצמם. המצב הנוכחי גרם לכך שרבים ממחזיקי הרשיונות הם משקיעים שמטרתם תשואה על הרישיון כנכס, ולאו-דווקא נהגי המוניות עצמם.
מה שבודקת ועדת המוניות נוגע להיותו של הנהג תושב ישראל ושאין לו רישום פלילי, עבירות נגד ביטחון המדינה וכד'. תנאים אלה נבחנים כבר היום לגבי נהגי המוניות על-ידי רשות הרישוי עובר למתן רישיון נהיגה למונית ואין הצדקה לבחינה חוזרת שלהם בוועדת המוניות. למרות יתרונותיו, תזכיר החוק אינו נותן מענה לכשלים בשוק המספרים הירוקים ומתייחס רק לרשיונות חדשים ולא לאלה שכבר ניתנו.
ארגון ועד נהגי המוניות מברך על הצעת החוק. יושב-ראש הארגון בירושלים, מצליח שבתאי, אומר כי הדבר ימנע מבעלי ממון להציף את הענף במניות, שניתנות ברובן לנהגים שעובדים במחיר שבועי קבוע (פיקס). "נהגים אלה מזיקים לענף על-ידי הוזלת מחירי הנסיעות בכ-50% וגורמים לתחרות לא שוויונית בין בעלי המוניות לנהגי מוניות שכירים. אנו בעד תחרות הוגנת אותה מציע החוק". בארגון גם מבקשים שכל נהג מונית ייהפך להיות עוסק מורשה כל שהכספים המתגלגלים בענף יהיו מדווחים, ושתעודת היושר של נהגים תיבדק בעת חידוש הרישיון תוך שלילת נהגים שביצעו עבירות חמורות.

תאריך:  10/01/2016   |   עודכן:  10/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק נהג מונית יקבל "מספר ירוק" חדש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ניסוי שיחל בפברואר יימשך כחצי שנה ולפיו יוחלט אם להרחיב את ההסדר לערים נוספות    תצפיות ומדידות יפקחו על הניסוי באמצעות מצלמות
איתמר לוין
מיד לאחר שהממשלה אישרה פה אחד את המינוי, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בבקשה לבטלו: "חוזר לזירת הפשע"
מירב ארד
מדובר בצעד ניסיוני במהלכו נשלחו ביומיים האחרונים מסרונים לכ-80,000 אזרחים ישראלים שדרכונם הישראלי פג לאחרונה או עומד לפוג בשנת 2016
מירב ארד
ירידה של 17.6% נרשמה ביבוא כלי רכב נוסעים לעומת עלייה של 8.7% ביבוא רכב מסחרי    ירידה חדה נרשמה ביבוא טלוויזיות ומכשירי וידאו ו-DVD
יצחק דנון
חברת הטכנולוגיה טוענת שדניאל הלברייך ניהל פרויקטים מרכזיים שלה בצורה רשלנית ותוך מצגי שווא, מינה מקורבים ופיטר עובדים מצליחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il