X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המנכ"ל ובעל השליטה איתן גל ישלם 250,000 שקל ויושעה לשנה בשל עבירות דיווח מנהל הכספים, מאיר רוקח, ישלם 150,000 שקל ויושעה לשנה מנהל הלוגיסטיקה, ניר שי, ישלם 100,000 שקל
▪  ▪  ▪
לא דיווחו במשך שנים

בעל השליטה בחברת כמיפל, איתן גל, ייאלץ לעזוב בעוד חמישה חודשים את תפקידו כמנכ"ל החברה וזאת למשך שנה. גל גם ישלם קנס של 250,000 שקל על הפרת חובות דיווח. מותב האכיפה המינהלית ברשות ניירות ערך אישר (יום א', 10.1.16) את ההסדר בין הרשות לבין בכירי כמיפל.
מנהל הכספים, מאיר רוקח, שהיה מנכ"ל משותף בתקופה הרלוונטית, הוטל קנס של 150,000 שקל, והוא לא יכהן כנושא משרה בתאגיד מפוקח במשך חצי שנה. מנהל הלוגיסטיקה, ניר שי, אשר כיהן גם כמנכ"ל משותף בתקופה הרלוונטית, נקנס ב-100,000שקל והוטל עליו איסור כהונה על תנאי למשך חצי שנה.
השלושה הודו באי דיווח על משיכות כספים שביצע גל כעסקות הלוואה חריגות עם בעל שליטה והכללת פרטים מטעים בדוחות כספיים בכך שמשיכות הכספים לא באו לידי ביטוי בסעיפים שונים של הדוחות הכספיים. הרשות מסרה, כי עניינו של רואה החשבון של החברה יטופל בהסדר נפרד.
חברת כמיפל עוסקת בתרופות ועזרים רפואיים. ברקע ההפרות ניצב הסכם הפצה בין כמיפל לחברת לונדי, בה מחזיק גל ב-33%, במסגרתו העניקה לונדי לכמיפל את זכויות הייבוא, השיווק, המכירה וההפצה של מוצריה בישראל. הסכם ההפצה סווג ואושר בחברה כעסקה שלבעל השליטה עניין אישי בה. כמיפל התחייבה לשלם ללונדי 50% מהרווחים מפעילותה בתחום מוצריה, וכן מקדמות רבעוניות של 8% מסך המכירות נטו.
בשנים 2013-2010 נהג גל למשוך כספים מקופת החברה באופן שוטף לחשבונותיו הפרטיים, לצרכיו האישיים. המשיכות לא היו על-פי החלק המשוער המגיע לו מתוך המקדמות ללונדי על-פי הסכם ההפצה, אלא לפי צרכיו. חלקן אף חרגו מן הסכום המגיע לו על-פי ההסכם, בשים לב לחלקו היחסי בחברת לונדי. גל משך מדי שנה בין כמה מאות אלפי שקלים לבין 1.5 מיליון שקל. רוקח ושי, אשר היו מורשי חתימה שניים בחברה, בנוסף לגל, אישרו את העברות הכספים מהחברה לחשבונות האישיים של גל. הלה החזיר את כספי המשיכות מדי רבעון או מדי שנה, בתוספת ריבית.
גל לא יידע את מוסדות כמיפל בדבר משיכות הכספים ולא קיבל אישורם כנדרש לפי חוק החברות, בהיותן עסקות עם בעל שליטה. גם רוקח ושי לא העלו את הנושא בישיבות דירקטוריון או באסיפה הכללית. בכך בוצעו עבירות הן באי-דיווח בדוחות השנתיים והן באי מסירת דיווחים מיידיים על המשיכות.
בעקבות גילוי המשיכות על-ידי רואה החשבון של החברה במרס 2014, פנו כמיפל וגל לרשות ניירות ערך בגילוי עצמי, במסגרתו החזיר גל מיידית את יתרת חובו לחברה והחברה פרסמה תיקון לדוחות הכספיים, הכולל הצגה מחדש של ביאור יתרות בעלי עניין וצדדים קשורים.
המותב, בראשותו של השופט בדימוס זאב המר, קבע שההסדר עולה בקנה אחד עם תכלית ההרתעה ומצוי במתחם הסבירות. לחומרה צוינו הנזק שעלול היה להיגרם לחברה והתמשכות ההפרות, ולקולא - ההודאה, הגילוי העצמי והחיסכון בזמן.

תאריך:  10/01/2016   |   עודכן:  10/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב המר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנסות כבדים לבכירי כמיפל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קנסות כבדים ?
צ'אוצ'או  |  11/01/16 06:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת שר האוצר ורשות המיסים לתיקון סעיף 11 לחוק אזור סחר חופשי אילת    גם מי שיקבל הכנסה מקצבה יהיה זכאי לזיכוי מהמס החל על הכנסתו
עידן יוסף
משרד התחבורה פרסם תזכיר חוק שנועד לעצור את התופעה לפיה רבים ממחזיקי הרישיונות הם משקיעים שמטרתם תשואה על הרישיון כנכס, ולאו-דווקא נהגי המוניות עצמם
עידן יוסף
ניסוי שיחל בפברואר יימשך כחצי שנה ולפיו יוחלט אם להרחיב את ההסדר לערים נוספות    תצפיות ומדידות יפקחו על הניסוי באמצעות מצלמות
איתמר לוין
מיד לאחר שהממשלה אישרה פה אחד את המינוי, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בבקשה לבטלו: "חוזר לזירת הפשע"
מירב ארד
מדובר בצעד ניסיוני במהלכו נשלחו ביומיים האחרונים מסרונים לכ-80,000 אזרחים ישראלים שדרכונם הישראלי פג לאחרונה או עומד לפוג בשנת 2016
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il