בשורה לרוכבי הדו-גלגלי. החל ב-1 בפברואר, יוכלו רוכבי אופנועים וקטנועים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) מרכזיים במטרופולין תל אביב, במסגרת ניסוי.
במהלך הניסוי, שיימשך כשישה חודשים, יתאפשר לראשונה לאופנועים וקטנועים לנסוע בשלב הראשון בשישה נתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים ובארבעה צמתים, באזור תל אביב. בימים אלה
משרד התחבורה בוחן אפשרות להרחבת הניסוי לנת"צים נוספים במטרופולין תל אביב ובערים נוספות.
מדובר בנת"צים הבאים:
- רחוב אבן גבירול, בין רחוב יהודה המכבי לנורדאו (לכיוון דרום);
- רחוב אבן גבירול, בין ז'בוטינסקי לפנקס (לכיוון צפון);
- רחוב אבן גבירול, בין מלכי ישראל לשאול המלך (לכיוון דרום);
- רחוב המסגר בין רחוב יצחק שדה לרחוב הרכב (לכיוון דרום);
- דרך נמיר (לכיוון צפון), בין תחנת דלק רמת אביב עד רחוב איינשטיין;
- דרך נמיר (לכיוון דרום), בקטעים שבין רחוב רוקח ליהודה המכבי ויהודה המכבי-ההלכה.
במקביל, נבחנת אפשרות לאפשר נסיעה של אופנועים בנת"ץ לאורך כל דרך נמיר ואבן גבירול ברצף.
בנוסף לכך, תותר נסיעה של אופנועים וקטנועים בצמתים הבאים:
- רחוב אבן גבירול-כיכר רבין (לכיוון דרום) לפני הצומת;
- רחוב אבן גבירול-ז'בוטינסקי (לכיוון דרום) לפני הצומת;
- דרך נמיר עד רחובות עגנון ולבנון (לכיוון צפון) לפני הצומת;
- רחוב אבן גבירול-יהודה המכבי (לכיוון צפון), אחרי הצומת.
הניסוי ייערך על-ידי צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר. הניסוי סוכם ואושר על-ידי עיריית תל אביב-יפו על סמך המתווה שגובש במשרד התחבורה.
שר התחבורה ישראל כ"ץ מסר כי ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב בתקופת הפיילוט היא נכונה, בטיחותית ותחבורתית. "אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה מוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות", אמר.
הניסוי ילווה בתצפיות ומעקב אחר התנהגות האופנועים והקטנועים, וייערכו מדידות של נפחי תנועה ומהירויות הנסיעה בנת"צים ובנתיבי נסיעה סמוכים. עיקר התצפיות והמדידות ייערכו באמצעות מצלמות קבועות שיצלמו את כלי הרכב בנת"ץ ובנתיב הנסיעה הסמוך. בצמתים יבוצעו הצילומים באמצעות מצלמות הבקרה של העירייה.
בנוסף לכך, יוצבו מוני תנועה ואימות נפחי תנועה בנת"צים שישמשו כאמצעי משלים למצלמות הווידאו. מצלמות וידאו יוצבו גם על חלק מהאוטובוסים ועל מספר אופנועים שישמשו לתיעוד מצבי התנועה בנת"צים.
משרד התחבורה יבחן כיצד ההסדר החדש מתקבל בקרב משתמשי הדרך השונים, ובעיקר בקרב הנהגים והולכי הרגל. הניסוי ילווה באכיפה ממוקדת בנתיבים ובמסע הסברה שיידע את הציבור הרחב על ההסדר החדש בנת"צים.