X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יועמ"ש ועדת החוקה הצחילה להרגיז את השב"כ והמשנה ליועמ"ש כשאמרה שיש להימנע ככל האפשר מקבלת עדות שמועה-עדות שהתקבלה מחוץ לכותלי בית המשפט. יש קשר בין זה לשביתות עצירים
▪  ▪  ▪
טלנסקי. עדות מרחוק [צילום: פלאש 90]

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה (יום ב', 11.1.16) בנושא קבילות עדות שנמסרה מחוץ לכותלי בית המשפט במשפט של נאשם בפעילות טרור. על-פי דיני המשפט הפלילי, עדות של עד במשפט פלילי תהיה קבילה אם העדות נאמרה בבית המשפט, השופט יכול להתרשם מהעד ומנאמנות עדותו, והנאשם יכול לחקור את העד בחקירה נגדית.
במסגרת הדיון בחוק המאבק בטרור, משרד המשפטים מבקש לאפשר קבלת עדות אף אם לא ניתן להביא את נותן האימרה (העדות) לבית משפט בשל היותו ברשות הפלשתינית או מחוץ לגבולות מדינת ישראל.
בהקשר לכך הוזכרה עדותו של משה טלנסקי במשפטו של אהוד אולמרט, כדוגמה לעדות שניתנה מחוץ למשפט. ח"כ בני בגין (ליכוד) אמר על עדותו של טלנסקי, "העדתו של משה טלנסקי בעדות מוקדמת לפני שהחל משפטו של אהוד אולמרט, כאשר העדות פורסמה בתקשורת ללא חקירה נגדית, בעייתית מאוד".
היועצת המשפטית של הוועדה סבורה כי צריך להימנע ככל האפשר מקבלת עדות שמועה-עדות שהתקבלה מחוץ לכותלי בית המשפט. היא סבורה כי המשפט הישראלי נותן מזור מידתי יותר למקרים סבוכים כגון אלו. לדבריה, יש קשר בין קבלת עדויות מעין אלו, לשביתות רעב של עצירים ביטחוניים. דבריה קוממו את נציג השב"כ ואת המשנה ליועמ"ש לממשלה עו"ד רז נזרי.
נציג שירות הביטחון הכללי אמר "במקרים רבים קיבלנו עדויות מפלשתינים, או ממסתננים, על טרוריסטים טרם מעצרם. בעדויות הללו קיבלנו מידע רב על פעילות הטרור ברצועת עזה. לאחר זמן כאשר החשוד נעצר, לעיתים פעילי טרור כבדים, לא היה ניתן להעיד אותו בבית המשפט כיוון שהעד שוחרר. ונאלצנו לשחרר לעזה פעילי טרור כבדים. אנחנו לא יודעים מתי העדות הזו תהיה רלוונטית. עצורים בעמוד ענן, העידו על פעולות בעופרת יצוקה. ואז נותר לי רק להסתמך על הודאת החשוד. בלתי אפשרי להביא חיזוק להודאתו מרצועת עזה. יש עדויות של פעילי טרור שמוסרים שמות של מנהלי מחלקות בארגוני הטרור, איך תביאו אותם לחקירה נגדית? שאל נציג השב"כ.
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, אמר כי "מרבית סעיפי החוק אינם חורגים מהמשפט הפלילי. זו הייחודיות של טרור ביחס למשפט הפלילי". נזרי לא קיבל את ההצעה להעיד את העד בעדות מוקדמת בבית המשפט. הוא הסכים להוריד את משקל העדות החיצונית למשקל של עדות המכונה 'דבר מה או חיזוק' ולא סיוע.
יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי אמר "לתפישת עולמי, כשדנים בטרור, ניתן לחרוג מדיני המשפט הפלילי. בידנו אדם שנותן אינפורמציה על חשוד שעדיין לא בידינו, נראה לי סביר מאוד שאם לא ניתן להביא את העד בפני שופט, לקבל את עדותו".
ח"כ חיים ילין (יש עתיד) אמר "אלו עדויות זהב שיאפשרו לנו לתפוס את הטרור הבא. לא מעניין אותי חקירה נגדית. מבחינתי זה הומני. הג'יהדיסטים עושים לחמאס, את מה שהחמאס עשה לרשות הפלשתינית".
ח"כ ענת ברקו (ליכוד) אמרה "המלחמה בטרור אינה מדע מדויק. צריך לתת לכוחות את הכלים להביא כמה שיותר מודיעין. לא מעשי להביאם לבית משפט זמני, יטענו נגדנו שפתחנו בית משפט שדה".
ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה: "יש קושי בהעדה מוקדמת כאשר העיקרון שסנגור מהסנגוריה הציבורית מגן על נאשם, פה אין נאשם. על מי יגן הסנגור?".

תאריך:  12/01/2016   |   עודכן:  12/01/2016
+שובו של חוק המישוש
11:49 12/01/16  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה

אין-ספק שמדובר בהצעת-חוק בעייתית אשר פוגעת בזכות הפרט, אבל לנוכח האירועים הביטחוניים האחרונים המתרגשים על מדינת-ישראל, ניתן לומר כי מדובר בכלי חשוב אשר יאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתן כיאות

קריאה ראשונה [צילום: מרים אלסטרפלאש 90]
+על קידר לא דנו בכנסת
09:14 12/01/16  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

חלפה לה יותר משנה מאז שלח ד"ר מרדכי קידר תובנה אקדמית "מחכימה" מעל גלי האתר ב"קול ישראל" אבל אף לא וועדה אחת בכנסת מצאה לנכון לדון במסוכנות, שיש בתובנות "המדעיות" המצביעות על אונס אחיות ואימהות של מחבלים ככלי הרתעה

ד"ר מרדכי קידר. תובנה בהמית
+בקריאה ראשונה: הורדת התעריפים בתחבורה הציבורית
00:58 12/01/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק תעריפי התחבורה הציבורית, התשע"ו-2016. מוצע בה לקבוע ששר האוצר ושר התחבורה והבטיחות בדרכים יעדכנו את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית הקבועים בצווי התעריפים, שהוגדרו בהצעת החוק, בהתאם להוראות חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, כך שהם יופחתו בשיעור של 14.5 אחוזים לעומת תעריפי התחבורה הציבורית שהיו בתוקף ביום כ' בטבת התשע"ו (1 בינואר 2016). בנוסף מוצע שיוגדלו תשלומי הסובסידיה שהמדינה מעבירה למפעילי התחבורה הציבורית למימון הפעלת התחבורה הציבורית, וזאת למפעילים שלגביהם נדרשת ההגדלה ובשיעור הנדרש, והכל בהתאם להסכמים שהיו קיימים בין המדינה למפעילי התחבורה הציבורית במועד תחילתו של חוק זה. השר דרעי אמר במליאה: "אני חושב שבהצעה הזו אין קואליציה ואופוזיציה וכולם צריכים לתמוך בעזרה לכל אלה שמשתמשים בתחבורה הציבורית. משפחה עם ילדים שמשתמשת בתחבורה הציבורית זה יכול להגיע להנחה של עד 2,500 ש"ח בשנה".

+ליצמן יבטל מבחנים לרופאי שיניים מנוסים
00:56 12/01/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אושר לקריאה שנייה ושלישית: פטורים והקלות לרופאי שיניים ובעלי מקצועות פרא-רפואיים שעלו לישראל

[צילום: AP]
+4 פקחים מול 10,000 רכבי שטח בחופים
00:29 12/01/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק שתסמיך את בית המשפט לאסור שימוש ברכב שנסע בחוף  ▪  ג'יפאי: "זה חוק דרקוני"

רכבי שטח מול חדרה [צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]
+מוניות בעיר: "לא כל מי שזז צריך לשלם"
00:18 12/01/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים קוראת למשרד הפנים לבחון הצדקת המיסים העירוניים המושתים על תחנות מוניות  ▪  יו"ר הוועדה: אם הנושא לא יוסדר אוביל חקיקה לביטול האגרה  ▪  להבי: "המוניות חונות במקומות הכי אטרקטיביים בעיר. את תחנות האוטובוס הסופיות ממקמים במקומות פחות נדרשים"

מוניות בתל אביב
+משרדי הביטחון והבט"פ "בילפו" וייענשו
23:55 11/01/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת לא תאשר במשך 60 יום פטור מחובת הנחה להצעות חוק שיוגשו על-ידי שר הביטחון ומשרד הביטחון לאחר שלא אמרו אמת לוועדת הכנסת

ארדן ויעלון. החטא ועונשו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: יוגדל מספר ימי החופשה
23:15 11/01/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק חופשה שנתית (תיקון - הארכת תקופת החופשה לכל שנת עבודה אצל מעסיק), התשע"ה-2015, של חברת הכנסת רחל עזריה וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה להאריך את תקופת החופשה השנתית לכל שנת עבודה אצל מעסיק אחד או במקום עבודה אחד כך שבעד השנה הראשונה יהיה העובד זכאי ל-21 ימי חופשה שנתית, בעד השנה השנייה יהיה זכאי ל-23 ימים, בעד השנה השלישית יהיה זכאי ל-25 ימים וליום נוסף לכל שנה מעל השנה הרביעית לעבודתו ולא יותר מ-28 ימים. השר כחלון: "כשח"כ עזריה באה אלי לפני מספר חודשים עם החוק הזה אני לא האמנתי שזה לא קיים שאנשים עובדים ולא צוברים ימי חופשה".

+בקריאה ראשונה: קביעת מדרג בין עבירות המתה
23:13 11/01/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 124) (עבירות המתה), התשע"ו-2015. מדובר בהצעה ממשלתית של משרד המשפטים, אליה הוצמדו הצעות פרטיות של ח"כ מיקי רוזנטל וניסן סלומינסקי. מוצע בה ליצור מדרג חדש בין עבירות ההמתה הקבועות בחוק העונשין. מוצע גם לקבוע את עבירת הרצח כעבירת ההמתה המרכזית, שלביצועה יידרש יסוד נפשי של כוונה או אדישות כלפי התוצאה הקטלנית ועונשה יהיה מאסר עולם כעונש מרבי. לצד עבירה זו מוצע לקבוע עבירה של רצח בנסיבות מחמירות, שעונשה יהיה מאסר עולם חובה. בנוסף, מוצע לקבוע עבירה של המתה בנסיבות של אחריות מופחתת, לפיה חרף התקיימות היסוד הנפשי הנדרש בעבירת הרצח, בשל נסיבות המקרה, האדם יואשם בעבירה האמורה, שעונשה המרבי יעמוד על עשרים שנה. עוד מוצע לקבוע עבירה של המתה בקלות דעת, שעונשה המרבי יעמוד על שתיים עשרה שנות מאסר וכן לקבוע עבירה של גרימת מוות ברשלנות בנסיבות מחמירות שעונשה המרבי יעמוד על חמש שנות מאסר. מוצע להתאים את העבירות של ניסיון לרצח, ושידול או סיוע להתאבדות לחלק הכללי של חוק העונשין ולהחמיר בעונשם, לקבוע עבירות של שידול לרצח בנסיבות מחמירות, סיוע לרצח וניסיון לשידול לרצח וכן לבטל את העבירות של העלמת לידה והמתת תינוק. בנוסף לאלו, מוצע לתקן את הגדרת היסוד הנפשי של רשלנות.

+ריבית שיצברו עוורים ונכים מכספי פיצויים בשל תאונה פטורה ממס על רווחי הון
23:12 11/01/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 217), התשע"ו-2016 של ח"כ אורי מקלב ומשה גפני. סעיף 9(5)(ב) לפקודת מס הכנסה קובע כי הכנסה מיגיעה אישית של עיוור או נכה מריבית המשולמת מכספים שהופקדו בפיקדון, בתכנית חסכון או בקופת גמל, אשר מקורם בפיצויים או בכספי ביטוח שקיבל היחיד בשל פגיעת גוף, יהיו פטורים ממס רווח הון עד לסכום כולל של 262,320 ש"ח. החוק יגדיל את הסכום האמור כך שהפטור ממס על הכנסה כאמור יחול עד לסכום כולל של 300,000 ש"ח. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "זו הצעת חוק הומנית מהמדרגה הראשונה".

+הערבים נמנעו: "לדרעי יש אמפתיה והקשבה"
23:03 11/01/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה את מינוי דרעי לשר הפנים למרות התנגדות סיעות האופוזיציה  ▪  לפיד: ההתנגדות אינה אישית  ▪  אייכלר: הציבור מאמין שדרעי הוא זכאי מלכתחילה ויש סכנה שמערכת המשפט עלולה לסמן בן אדם ולתפור לו תיקים

דרעי. ברכות מהקואליציה ומהאופוזיציה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+סופית: יו"ר כנסת - עד לבחירת הבא אחריו
22:51 11/01/16  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 43) (רציפות הכהונה של יושב ראש הכנסת). מעתה, אם מי שכיהן כיו"ר הכנסת שב ונבחר לכנסת שלאחריה, הוא ימשיך לכהן כיו"ר הכנסת עד לבחירת היו"ר הקבוע. רק אם יו"ר הכנסת היוצאת לא שב ונבחר, יכהן ותיק חברי הכנסת כיו"ר הכנסת בפועל, כקבוע היום. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "אני דוחה בשאט נפש כל רמיזה שהחקיקה הייתה קשורה בדרך כל שהיא לוותיק חברי הכנסת עמיר פרץ".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דוד  ביטן / David Bitan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה טלנסקי  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  ענת ברקו  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רז נזרי / Raz Nazri  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שב"כ: בהעדר ראיות, שחררנו מחבלים כבדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
ועדת הפנים אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק שתסמיך את בית המשפט לאסור שימוש ברכב שנסע בחוף    ג'יפאי: "זה חוק דרקוני"
עידן יוסף
ועדת הפנים קוראת למשרד הפנים לבחון הצדקת המיסים העירוניים המושתים על תחנות מוניות    יו"ר הוועדה: אם הנושא לא יוסדר אוביל חקיקה לביטול האגרה    להבי: "המוניות חונות במקומות הכי אטרקטיביים בעיר. את תחנות האוטובוס הסופיות ממקמים במקומות פחות נדרשים"
עידן יוסף
ועדת הכנסת לא תאשר במשך 60 יום פטור מחובת הנחה להצעות חוק שיוגשו על-ידי שר הביטחון ומשרד הביטחון לאחר שלא אמרו אמת לוועדת הכנסת
עידן יוסף
הכנסת אישרה את מינוי דרעי לשר הפנים למרות התנגדות סיעות האופוזיציה    לפיד: ההתנגדות אינה אישית    אייכלר: הציבור מאמין שדרעי הוא זכאי מלכתחילה ויש סכנה שמערכת המשפט עלולה לסמן בן אדם ולתפור לו תיקים
עידן יוסף
בדיון בחולי הפוסט טראומה התגלה כי רק 637 רישיונות קנביס מתוך 23 אלף ניתנו בשל פוסט טראומה    משרד הבריאות: 90% מהבקשות נענות בחיוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il