X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש: עו"ד מירי עמיאל בן-הרוש נהגה ברשלנות קשה שסייעה לביצוע המעילה בחשבונה בבנק מזרחי-טפחות פסק הדין מעלה תמיהות על חייה הפרטיים וכולל קביעות על חוסר אמינותה
▪  ▪  ▪
קלות בלתי-נסבלת
השאלות הקשות
מירי עמיאל בן-הרוש היא עובדת בכירה באחד התאגידים הציבוריים הגדולים בישראל, העוסקת מדי יום בסכומים משמעותיים. לאור זאת, פסק הדין בתביעתה מעלה שורה של שאלות קשות ומטרידות:
  • כיצד מימנה עובדת מדינה דירות יוקרה, החלפה תכופה של מכוניות ואורח חיים פזרני?
  • אם נטלה הלוואות - על בסיס איזה הון עצמי הן ניתנו לה וכיצד היא פורעת אותן?
  • האם לא יהיה זה מן הראוי לוודא שהיא לא סטתה מן השורה במסגרת תפקידה?
  • האם מי שמעידה על עצמה שהיא חיה במשך שנים על חשבונם של בני זוג עשירים, ראויה מבחינה מוסרית לתפקיד בכיר בשירות הציבורי?
  • האם מי שבית המשפט קבע שלא העידה אמת בפניו, ראויה לתפקיד בכיר בשירות הציבורי?
  • האם מי שנהגה ברשלנות פושעת בחשבון הבנק האישי שלה, ראויה שיופקדו בידיה כספי ציבור בהיקף נרחב?

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה פרגו, מותח ביקורת חריפה (6.1.16) על ראש אגף מסחר ברשות שדות התעופה, עו"ד מירי עמיאל בן-הרוש, אשר בהתנהגותה הרשלנית סייעה למעילה בחשבונה בבנק מזרחי-טפחות בעשור הקודם. מפסק הדין עולות גם תמיהות על האופן בו ניהלה בן-הרוש את חייה הפרטיים, ונכללות בו קביעות בנוגע לחוסר אמינותה בנקודות שונות.
בן-הרוש היא בעלת תואר במינהל עסקים ועובדת מזה שנים ברשות שדות התעופה. היא נפלה קורבן למעילה שביצעה רונית זיגלווקס, שהייתה סגנית מנהל סניף ריב"ל של הבנק בשנים 2004-1999 ומנהלת סניף הרצליה פיתוח בשנים 2008-2004. בן-הרוש קיבלה מהבנק פיצוי של 800,000 שקל ותבעה 4 מיליון שקל נוספים, אך פרגו קבע שבשל האשם התורם שלה וחוסר האמינות של חלק מטענותיה - תקבל רק 900,000 שקל נוספים.
פרגו קובע תחילה, כי הבנק נושא באחריות למעילתה של זיגלווקס, בין היתר בשל הקלות הבלתי-נסבלת בה יכלה לבצע את מעשיה (בתיק הפלילי הודתה זיגלווקס ונדונה לשישה חודשי עבודות שירות). עוד הוא מדגיש, כי בן-הרוש לא הייתה מודעת למעילה - אך ממשיך ומתאר את התנהלותה מעוררת התמיהות, אשר אפשרה לזיגלווקס להמשיך במעשיה.
חשבון משותף עם המועלת
בן-הרוש - לדבריה-שלה - פתחה בבנק הפועלים חשבון משותף עם זיגלווקס, שהזדהתה לשם כך בשם בדוי, תוך שהיא מקבלת את הסברה של האחרונה לפיה היא זקוקה להלוואה שאינה יכולה לקבל במזרחי. בן-הרוש גם טענה שבמשך שבע שנים לא נכנסה כלל לסניף ולא עשתה דבר כאשר לא קיבלה דפי חשבון ודיווחים חודשיים מחברות האשראי. עוד סיפרה בן-הרוש, כי מסרה לזיגלווקס כספים במזומן להפקדה בחשבונה בפגישות בחניון הסניף, וחתמה על מסמכים בביתה של זיגלווקס מבלי לקרוא אותם.
על הסבריה של בן-הרוש להתנהגות זו אומר פרגו, כי הם "אינם משכנעים ומותירים תהיות רבות ושאלות בלתי פתורות". לדבריו, לקוח סביר - ובוודאי בן-הרוש, על השכלה ועל העובדה שבתפקידה ברש"ת היא ממונה על נושאים כספיים - לא היה מבצע את כל הפעולות והמחדלים הללו. אם הייתה בן-הרוש נוקטת בפעולות אלו, מסכם פרגו, הייתה המעילה מתגלה הרבה יותר מוקדם.
עוד עולה מפסק הדין, כי בן-הרוש נהגה לקבל מבני זוגה המתחלפים סכומים גבוהים מאוד, שהסתכמו במאות אלפי שקלים, וזאת למרות ששכרה ברש"ת היה גבוה בפני עצמו. היא גם קיבלה מהם מתנות יקרות ערך, כולל מכונית. בן-הרוש חיה ברמה גבוהה מאוד: רכשה דירות בחצרות יפו ובמגדלי YOU, החליפה כלי רכב לעיתים קרובות, נסעה לחו"ל ורכשה בגדים ומוצרים שונים בחנויות יוקרה בתל אביב ובהרצליה פיתוח.
לא מאמין לטענותיה
לצד זאת אומר פרגו, כי אינו מאמין לטענתה של בן-הרוש לפיה מאז 2006 מסתכם שכרה ב-50,000 שקל ברוטו לחודש, שכן הרישומים בחשבונה מצביעים על סכומים נמוכים בהרבה. הוא גם דוחה את טענתה כאילו חתימתה זויפה על צ'קים בנקאיים בעשרות אלפי שקלים שנמשכו מחשבונה. פרגו גם קובע, כי בן-הרוש לא הוכיחה את טענותיה בדבר הלוואות שנטלה, ולכן קיימת אפשרות שחלק מהכספים שלטענתה נגנבו ממנה - שימשו למעשה לפרעון אותן הלוואות, שמימנו חלקית את רמת חייה.
פרגו גם דחה את טענותיה של בן-הרוש לפיהן זיגלווקס היא שביצעה את כל הפעולות בכרטיס האשראי שלה (שכפול הכרטיס היה אחת משיטות המעילה העיקריות של זיגלווקס) וחלק ניכר מן המשיכות מכספומטים. בשורה התחתונה, אימץ פרגו במלואה את חוות דעתו של רו"ח אבנר וקסלבאום, תוך שהוא אומר שהתשלום החלקי שתקבל בן-הרוש מביא לידי ביטוי את האשם התורם שלה למעילה.
בשורה התחתונה קבע פרגו, כי בן-הרוש זכאית לפיצוי של 760,000 שקל על המעילה ועוד 140,000 שקל על עוגמת הנפש, וכן 260,000 שקל כהוצאות. הוא קיבל במלואה את הודעת צד ג' ששלח הבנק לזיגלווקס וקבע שעליה להחזיר לבנק את כל הסכום שישלם לבן-הרוש, וכן לשלם לו הוצאות בסך 140,000 שקל. את בן-הרוש ייצג עו"ד סרור מארון, את הבנק ייצג עו"ד אליעד שרגא, ואת זיגלווקס - עו"ד צחי רוזנבאום.

תאריך:  12/01/2016   |   עודכן:  12/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת קשה על ראש אגף מסחר ברש"ת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צריכה להיות בכלא,במקום פיצויים
מני543  |  12/01/16 12:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אושר לקריאה שנייה ושלישית: פטורים והקלות לרופאי שיניים ובעלי מקצועות פרא-רפואיים שעלו לישראל
עידן יוסף
יועמ"ש ועדת החוקה הצחילה להרגיז את השב"כ והמשנה ליועמ"ש כשאמרה שיש להימנע ככל האפשר מקבלת עדות שמועה-עדות שהתקבלה מחוץ לכותלי בית המשפט. יש קשר בין זה לשביתות עצירים
עידן יוסף
ועדת הפנים אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק שתסמיך את בית המשפט לאסור שימוש ברכב שנסע בחוף    ג'יפאי: "זה חוק דרקוני"
עידן יוסף
ועדת הפנים קוראת למשרד הפנים לבחון הצדקת המיסים העירוניים המושתים על תחנות מוניות    יו"ר הוועדה: אם הנושא לא יוסדר אוביל חקיקה לביטול האגרה    להבי: "המוניות חונות במקומות הכי אטרקטיביים בעיר. את תחנות האוטובוס הסופיות ממקמים במקומות פחות נדרשים"
עידן יוסף
ועדת הכנסת לא תאשר במשך 60 יום פטור מחובת הנחה להצעות חוק שיוגשו על-ידי שר הביטחון ומשרד הביטחון לאחר שלא אמרו אמת לוועדת הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il