X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל בית החולים שיבא בתל השומר פנה אל מבקר המדינה וביקש ממנו להתערב בהתנהלות החשבת הכללית במשרד האוצר, שנמנעת מפרסום מכרז שיאפשר רכישת חשמל זול לבית החולים "ניתן היה לחסוך מיליוני שקלים"
▪  ▪  ▪
מיכל עבאדי בויג'אנו. מסרבת לאשר [צילום: פלאש 90]
פרופ' רוטשטיין. השר כחלון לא הגיב [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]

מנהל בית החולים שיבא בתל השומר, פרופ' זאב רוטשטיין, פנה אל מבקר המדינה בתלונה על מה שהגדיר כ"ניגוד עניינים" שבו פועלת החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו בכל הנוגע להחלטה לרכישת חשמל מוזל לבית החולים.
לטענתו, כבר בשנת 2013 גובשה תוכנית התייעלות לבית החולים שאמורה הייתה להביא לחיסכון של הוצאות החשמל של בית החולים הגדול, העומדות על כ-72 מיליון שקלים בשנה.
"הממונה הישיר על בית החולים, מנכ"ל משרד הבריאות, אישר את התוכנית וסמך ידו עליה, ואולם החשבת הכללית במשרד האוצר, רו"ח מיכל עבאדי-בויאנג'ו, התנגדה בתקיפות וללא נימוק. זמן מה לאחר מכן נדהמתי לקרוא בתקשורת שהחשכ"לית מודה במפורש שהיא מעוניינת לשמור על האיתנות הפיננסית של חברת החשמל.
מאחר שלהבנתי, החשבת הכללית, בתוקף תפקידה כנציג הבעלים של בית החולים הממשלתי, אמורה לשמור בראש ובראשונה על האיתנות והצרכים הפיננסיים של המרכז הרפואי, סברתי שיש כאן לכאורה ניגוד עניינים, שלא לומר העדפת אינטרסים של גורם א' תוך פגיעה באינטרסים של גורם ב', כאשר שניהם אינטרסים של המדינה, וזהו נושא טעון המצריך את בדיקתך ואולי גם את התערבותך להגן על גורם ב'", כתב למבקר תוך שהוא מתייחס לפנייה קודמת שעשה אל המבקר.
לדבריו, במהלך שנת 2014 נערכה סולחה בינו לבין החשבת ובמהלכה הבטיחה החשבת כי תשוב ותשקול מכרז לרכישת חשמל זול לבית החולים.
"מאז חלפו כמעט שנתיים, ודבר לא זז. לו תוכנית ההתייעלות שהצענו הייתה מתקבלת, ניתן היה לחסוך לבית החולים ולקופת המדינה בשנתיים הללו מיליוני שקלים. אבל לדאבוני, גם לאחר
טקס הסולחה החשכ"לית נותרה מסתבר, בהתנגדותה לשני המיזמים שלנו: רכישת חשמל מיצרן פרטי ובניית תחנת כוח לייצור חשמל בקוגנרציה בשיטת BOT", ציין.
פרופ' רוטשטיין ציין כי ביוני 2015 פנה אל שר האוצר, משה כחלון, וביקש ממנו להתערב אישית ולפעול לקידום הקמת תחנת כוח בשיבא ורכישת חשמל מוזל. זאת, לטענתו, משום שזיהה אצל עבאדי-בויאנג'ו "גישה מסכלת ומשתקת יזמות, המונעת יעילות כלכלית של בתי החולים", כלשונו. לדבריו, שר האוצר לא השיב לפנייתו.
"חודשיים לאחר מכן, באוגוסט 2151, בימים של שרב כבד ולחות גבוהה עד כדי 31 מעלות צלזיוס באזור שיבא, חווינו בבית החולים נפילות חשמל תכופות ולצערנו גם חלק ממערך הגנרטורים לא הצליח לעמוד בעומס. הגענו באותם ימים למצב בו נגרם סבל גדול לחולים ולצוות. ברור כשמש, שבתנאים כאלה קשה עד בלתי אפשרי לתת שירותי רפואה מתקדמים בבית החולים, וזה העלה מחדש את הצורך החיוני וההגיוני להקים בשיבא תחנת כוח קוגנרציה בשיטת BOT, שתספק חשמל מוזל, תחסוך הון עתק בהוצאות האנרגיה ותסכל לחלוטין מצבי קריסה מן הסוג הזה", ציין.
רוטשטיין הדגיש כי פנה אל החשבת הכללית במשרד האוצר גם בדצמבר 2015 וביקש ממנה לאשר פרסום מכרז. לטענתו, החשבת הכללית השיבה בתשובות מתחמקות ולא ענייניות.
"בנסיבות הקיימות אני מבקש ממך, אדוני המבקר, לשקול אפשרות להידרש לנושא. מבחינתי מדובר בסוגיה לאומית, עם נגיעה להתייעלות כלכלית ולאספקטים הביטחוניים של בריאות הציבור.
אם תמצא לנכון לבחון את הדברים לעומק ובמידה שתחליט לאמץ את עמדתי ועמדת משרד הבריאות בנושא, כולי תקווה שהתערבותך תחלץ אותנו סוף-סוף מהקיפאון הכפוי והתמוה ותאפשר, גם אם באיחור של שנים, את נצחון השכל הישר וההתייעלות המחויבת", לשון המכתב.

תאריך:  13/01/2016   |   עודכן:  13/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"החשבת גרמה להפסד של מיליונים"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
דבר ראשון חשד לשוחד  ל"ת
בבר  |  13/01/16 22:22
2
ידוע שחברת החשמל משמנת ל"ת
דני דין  |  14/01/16 06:00
3
פקידים
בורק  |  14/01/16 08:05
4
השיטה המטומטמת של ה"לא" באוצר
מ.ל  |  14/01/16 08:50
5
נמאס לי לשמוע את הטפות המוסר
הרצפלד  |  14/01/16 18:50
 
- רוטשטיין הצדיק
ירון 51  |  15/01/16 11:54
 
- עמוס במזימות !!! ל"ת
גלובס חשפו  |  15/01/16 23:29
6
למיכל עבאדי, כל הכבוד וחיזוקים
הניה  |  16/01/16 06:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
במידע שהגיע למשרדו הועלו תהיות לגבי מעורבות גורמים ברשות החברות הממשלתיות ובמשרד הביטחון, כדי להשפיע על תוצאות המכרז    טענות לגבי הערכת שוויה של תעש
אלעזר לוין
הנושא: ביטול הביטוחים הסיעודיים הזולים, והעברת מאות אלפי מבוטחים לפוליסות ביטוח פרטיות או של קופות החולים, בפרמיה גבוהה מאוד
מירב ארד
אומ"ץ הגישה את התלונה לאחר ששר הרווחה השתלח בשר באורי יוגב, מנהל רשות החברות וכינה אותו "מושחת"    אומ"ץ: עבירה חמורה של העלבת עובד ציבור
עידן יוסף
אחרי מאות הנהגים שנתקעו בדרך לירושלים בסופת השלגים לפני כשנתיים, משרד התחבורה מציג בוועדה לביקורת המדינה: כיום זה לא יקרה    נציגי המפעילים והמובילים: לא מתאמים איתנו
שמעון זיו
על המבקר חזור למסגרת החוק, טפל במה שצריך. הכנסת צריכה לתת את הדעת למינוי מבקר על משרד מבקר המדינה. כפי שמונה לאחרונה מבקר על הפרקליטות למגינת ליבם של פרקליטי המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il