X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-רקע ההוזלה הצפויה בתעריפי התחבורה בציבורית (14.5%) ורפורמת המטרופולינים (השומרון בפנים, עפולה וקרית גת בחוץ) התייחס שר התחבורה לחלק מעיוותי המחירים
▪  ▪  ▪
כ"ץ. רק חלק מהפריפריה לא ברפורמה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בדיון שקיימה (יום ד', 13.1.16) מליאת הכנסת בהצעות לסדר, שיבחו חברי הכנסת חיליק בר (המחנה הציוני), טלי פלוסקוב (כולנו) ודב חנין (הרשימה המשותפת) את שר התחבורה על רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית במטרופולינים הגדולות, אך ציינו את עיוותי המחירים הקיימים, בעיקר בתעריפים הבינעירוניים.
יעדים זהים, תעריפים שונים
  • "תעריפים שונים בין יעדים זהים - אני לא יודע אם אתה יודע, כי אמרת שאתה לא נוסע כבר הרבה זמן באוטובוסים, אבל נסיעה מאגד פתח תקוה לירושלים עולה 19 שקלים בקו 426, ובקו 947 היא עולה 25 שקלים, כלומר שישה שקלים יותר. מה ההיגיון בזה? כבר לפני חמש שנים, בינואר 2011, בג"ץ קבע שעל משרד התחבורה לקבוע תעריפים זהים, ואני שואל אותך, למה לא פעלתם לפי קביעת בג"ץ?" (חיליק בר)
  • "המחיר לקילומטר נסיעה בין תל אביב לחיפה הוא 27 אגורות, והמחיר בין קריית שמונה לצפת הוא 65 אגורות? למה זה? יותר מכפול. אולי זה בגלל שבקריית שמונה מרוויחים יותר מאשר בחיפה? אולי זה בגלל שבצפת, עיר הולדתי, מרוויחים יותר מאשר בתל אביב? אגלה לך משהו שאתה כבר יודע: בגוש-דן משתמשים הרבה פחות בתחבורה הציבורית מאשר בפריפריה" (חיליק בר). "מחירי התחבורה הציבורית בפריפריה הם אבסורדיים. מראש-פינה לחיפה - 39.5 שקלים לכיוון. יש אנשים שעובדים יום-יום בחיפה וצריכים להגיע לחיפה או למפרץ מראש-פינה - 80 שקלים הלוך וחזור. שדרות-ירושלים - 39.5 שקלים לכל כיוון; באר-שבע-ירושלים - 31.5 שקלים לכל כיוון" (דב חנין). "מחיר נסיעת אוטובוס מערד לתל אביב - 46 שקלים בכיוון אחד, 92 שקלים כרטיס הלוך-חזור, וזה רק מתחנה מרכזית אחת לתחנה מרכזית אחרת. לרוב נדרשות נסיעות נוספות, בתוך הערים, כך שמדובר בהוצאה של כ-110 שקלים לאדם שמעוניין להגיע לאזור תל אביב, 220 שקל לזוג, 330 לזוג צעיר עם ילד; סכום גבוה לכל הדעות. סטודנט שרוצה להתקבל לאוניברסיטת תל אביב, בעל עסק שנדרש להגיע לפגישה עסקית, זוג שמעוניין לצפות בהצגה בתיאטרון הקאמרי או קשיש הנזקק לרופא מומחה באיכילוב. זהו סכום חסר פרופורציה לתושב ערד שתלוי בשירותים שמסופקים באזור גוש-דן. כאשר מחיר הנסיעה גבוה כל כך, מובן שגם אין מה לדבר על מציאת עבודה באזור המרכז. העלות במקרה זה גבוהה מהתועלת" (טלי פלוסקוב).
לבטל תשלום עבור נסיעות פנימיות
עבור נוסעים בנסיעות בין-עירוניות
  • "מן הראוי שוועדת המחירים תבצע עבודת עומק רצינית ותשקול מחדש את אופן חישוב התעריפים לפי מספר הקילומטרים ולפי מצב חברתי כלכלי. צריך לתקן את העיוותים, כך שאופן חישוב התעריפים ייקבע לפי קילומטר, באופן שבמקומות יקרים התעריף יוזל ובמקומות זולים התעריף אולי טיפה יתייקר. יש היום מקומות שהתושבים משלמים בין שניים לשלושה שקלים על נסיעה - עוד הנחה קטנה והנהג ישלם לתושבים על הנסיעה" (חיליק בר).
  • "עמוד 599 בדוח מבקר המדינה 64א' ממליץ לבטל חיוב תשלום של נסיעה עירונית עבור המשתמשים בתחבורה בין-עירונית. הוא מדבר על החיוב המיותר עבור נסיעה בקו פנימי עבור מי שמשתמשים בקווים בין-עירוניים. עד היום משרד התחבורה לא אימץ את המלצות דוח מבקר המדינה. ואני שואל, למה?" (חיליק בר)
  • "מנסים לשכנע אותנו שלא יעשו את רפורמת המחירים בפריפריה בגלל הפחתת המע"מ על התחבורה הציבורית שיזם השר דרעי ושהכנסת כולה הייתה מאוחדת בתמיכה בה. זה פשוט בלוף, כי הכסף לרפורמת הפחתת המע"מ מגיע מתקציבים קואליציוניים. הוא לא הסטה של תקציב אחד במשרד התחבורה לטובת שימוש אחר. הכסף לרפורמת מחירים בפריפריה נמצא וצריך להימצא בתקציב הכללי של משרד התחבורה. המסר שהתקבל מהמהלך האחרון הוא מסר אנטי-חברתי מוחלט; אומרים לתושבי הפריפריה: אתם תצטרכו להמתין, אתם תצטרכו לחכות; כשנמצא כסף - אם נמצא כסף - נגיע גם לטפל בפריפריה, ואת זה עושה ממשלה שעלתה לשלטון בקולות תושבי הפריפריה" (דב חנין).
חלק מיו"ש ייכלל ברפורמה
שר התחבורה ישראל כ"ץ לא התייחס לכל הטענות, ובתשובתו לדוברים ציין כי האמירה שהפריפריה לא נכללה ברפורמת התחבורה הציבורית נכונה בחלק מאוד קטן שלה, באזורים כמו הגליל המזרחי, אולם גם באזורים אלה נעשו ונעשים שיפורים בשירות במסגרת המכרזים החדשים. לדבריו, כבר היום נמצאים יישובי פריפריה רבים בתוך המטרופולינים הגדולות. השר כ"ץ הודה כי יש עיוות במחירים היסטוריים, כלשונו, אך ההוזלה בשווי מע"מ על כלל התעריפים בסך 14.5% עשויה להקל על הנפגעים.
כ"ץ התייחס לכך שגם חלק מיישובי יהודה והשומרון ברפורמת המטרופולינים. ייתכן שכיוון להתחייבות שנתן השבוע לראשי ההתיישבות בשומרון לפיהם ייכללו ישובים נוספים בהם יקיר, שערי תקוה וכנראה גם אריאל, ברפורמת המטרופולינים ויקושרו לגוש-דן.

עלות הרפורמה הבין-עירונית: חצי מיליארד ש"ח

השבוע התכנסה הוועדה לפניות הציבור לדון בפניות של נוסעים שהתלוננו על הבעיות שהתעוררו ברפורמה. נציג משרד האוצר הודיע בדיון כי עלות התקציבית המוערכת של תעריפי הרפורמה הבין-עירונית, הנוגעת ל-30% מהנוסעים, היא כחצי מיליארד שקלים, וכרגע אין מקורות תקציביים נוספים לממנה. יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר, תהה מדוע רפורמת המטרופולינים הנוגעת ל-70% מן האוכלוסייה ועולה 120 מיליון שקל בשנה יקרה יותר מזו הבין-עירונית, והנציג השיב שהדבר נובע מכך ששם התעריפים הרבה יותר גבוהים. הוא ציין שההנחה בשווי מע"מ היא דרמטית, ותצא לפועל בעוד שבוע-שבועיים, בכפוף להליכי החקיקה. גיל יעקב מארגון "15 דקות" הציע לוותר על מחלף כדי לממן את הרפורמה, ונציג האוצר ענה שמדובר בעלות שנתית ולא חד-פעמית.
איתי חיים מארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל "תחבורה בדרך שלנו" ביקש לבצע חישוב מחודש ומושכל של תעריפי התחבורה הציבורית באזורים שלא נכללו ברפורמה כדי לתקן עיוותים, ותהה מדוע עפולה וקרית גת לא נכללו ברפורמת המטרופולינים.
ראש אגף כלכלה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, אמר כי יש אזורים כמו קריית גת שאי-אפשר לקשר ישירות למטרופולינים, ובשל משך הנסיעה גם לא ניתן לאפשר כרטיסים לנסיעת המשך ב-90 דקות. החרה-החזיק אחריו נציג האוצר שאמר כי תעריף הנסיעה בקריית גת נמוך מאוד ביחס לשכנותיה וברפורמה הבין-עירונית תהיה שילוביות. שדמי התייחס לעפולה ואמר שהעיר תטופל במסגרת הרפורמה הבין-עירונית שתקשר אותה עם המטרופולין.
שני דיונים בוועדות
בקרוב אמורים להתקיים בוועדות הכנסת שני דיונים בנושא התעריפים - האחד, בנושא רפורמת המטרופולינים, יתקיים בוועדת הכלכלה; השני, בנושא הצעת החוק להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית בשווי מע"מ (14.5%) - יתקיים בוועדת הכספים. ועדת הכנסת החליטה לקדם את הצעת החוק בוועדה בראשות משה גפני ולא בוועדה בראשות איתן כבל. בדיון בוועדת הכנסת טען האחרון כי ההחלטה על כך מונעת מטעמי נקמנות פוליטית נגדו.
מנגד, טען יו"ר הוועדה דוד ביטן כי השיקול מקצועי ומאחר שמדובר בהחלטה תקציבית על הנושא להידון בוועדת הכספים. הסכים לדבריו ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), שטען שהחלטה על תקצוב של 650 מיליון שקל צריכה להיות שם. מנגד, טען ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) כי אין מחלוקת על הנושא בין קואליציה לאופוזיציה ובעבר נדונו נושאים בעלי עלויות תקציביות גבוהות, כמו חוק המזון, בוועדת הכלכלה. ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) קרא לגלות נדיבות קואליציונית. ח"כ יואב בן-צור (ש"ס) עקץ ואמר כי ידיה של ועדת הכלכלה עמוסות וציין כי למרות שמליאת הכנסת החליטה לפני שלושה חודשים להעביר לדיון בוועדה הצעה לסדר שיזם, טרם נקבע לו מועד לדיון. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הלין על כך שוועדת הכלכלה אינה מתעסקת בנושאי מהות בנוגע לתחבורה הציבורית דוגמת כרטיס הרב-קו, שהשימוש בו עדיין לא מוסדר בחוק, וגורם סבל רב לנוסעים. הצעתו של כבל לקיים דיון משותף לוועדת הכלכלה ולוועדת הכספים נדחה, לאחר שהתברר כי מי שיעמוד בראש יהיה גפני. כבל הבטיח לא להישאר חייב.

תאריך:  14/01/2016   |   עודכן:  14/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסי יונה / Yossi Yona  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  ש"ס  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרפורמה הבין-עירונית תעלה 500 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מחלקה ראשונה
פנתה לארגוני השמאל: אתם מאשימים חיילים שקושרים פלנלית על עיני מי שנעצר כחשוד בטרור ובמקביל אתם עוצמים עיניים ומגבים חשוד בסיוע להריגת אדם חף מפשע
עידן יוסף, איציק וולף
בית הדין של הליכוד קבע כי לא יתקיימו בחירות מקדימות לראשות הליכוד לאחר שהמועמד היחיד שהציג את מועמדותו הוא יו"ר התנועה, ראש הממשלה בנימין נתניהו    נתניהו יהיה יו"ר הליכוד גם בבחירות הבאות
עידן יוסף
מפעל הפיס: השעינו בשנת 2015 תריסר זכיינים שחלקם מכרו בהקפה, ועשינו כ-40 בירורים לזכיינים    ועדת החינוך: קמפיין ההימורים של הפיס - לא אחראי    פולקמן: מצפה ממפעל הפיס שיעשו עבודת עומק שתבדוק מי מושפע מהפרסום שלהם
עידן יוסף
משרד המשפטים: החוק החדש יאפשר תקופת חסד של 3 שנים בה ניתן יהיה להגן גם על עיצובים לא רשומים ויקל על מעצבים לרשום את יצירותיהם בעולם
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכספים: "תקצוב שירותי הדת צריך להיות באותה דרך שבה מתוקצבים שירותי הרווחה, החינוך, התרבות, התחבורה ושירותים אחרים. מדובר בשירות שהמדינה נותנת לאזרחיה בדיוק כמו כל שירות אחר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il