X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הזוכים: פרופ' יוסף אמרי ממכון ויצמן; פרופ' טרודי מקיי מאוניברסיטת צפון קרוליינה; פרופ' קיריקוס ניקולאו מאוניברסיטת רייס; פרופ' סטיוארט שרייבר מאוניברסיטת הארווארד; פרופ' רונלד קאהן מאונ' הארווארד; פרופ' לואיס קאנטלי מאונ' קורנל; האדריכלית פיליס למברט מקנדה
▪  ▪  ▪
שגשוג בקרב העמים [צילום: עודד אלטמן]
[צילום: עודד אלטמן]

שר החינוך ויו"ר קרן וולף נפתלי בנט ופרופ' דן שכטמן, (מ"מ יו"ר הקרן וזוכה פרס וולף בעצמו), הכריזו (יום ד', 13.1.16) על זוכי פרס וולף לשנת 2016. חמשת הפרסים בסך 100 אלף דולרים בכל תחום (שווי הפרסים הכולל חצי מיליון דולרים), יתחלקו השנה בין שבעה זוכים משלוש מדינות: ישראל, ארצות הברית וקנדה. הפרס יוענק לזוכים בחודש יוני בטקס ממלכתי במשכן הכנסת בירושלים על-ידי נשיא המדינה מר ראובן ריבלין.
פרס וולף זוכה למוניטין בינלאומי רב. בתחומי המדעים המדויקים הוא נחשב לשני בחשיבותו בעולם אחרי פרס נובל. בתחום האומנויות נחשב הפרס לחשוב ביותר. למעלה משליש מזוכי פרס וולף הוכתרו בהמשך כחתני פרס נובל בתחום המדעים המדויקים, החופפים לשני הפרסים (רפואה, פיזיקה וכימיה).
שר החינוך נפתלי בנט: "העובדה שרבים מזוכי פרס וולף זכו בהמשך גם בפרס נובל, מעידה לא רק על איכות הפרס, אלא גם על דמותה של ישראל כמגדלור מדעי ואקדמי בין לאומי. המצוינות במדעים ובאמנויות הם ערך אנושי, מדינת ישראל רואה בהם מרכיב מרכזי של עצם קיומה ושל יכולתה להוסיף ולשגשג בקרב העמים. כמי שהגיע לפוליטיקה מהעולם הטכנולוגי והיזמי, אני נחוש לדאוג לכך שמערכת החינוך תכשיר את התלמידים להיות יזמים מצטיינים לא פחות מתלמידים מצטיינים. מערכת חינוך שתפתח אצל התלמידים את היצירתיות הנדרשת ותעודד אותם לחפש פתרונות חדשים במקומות שטרם הגיעו אליהם".
ד"ר ליאת בן דוד מנכ"ל קרן וולף: "חתני הפרס שנבחרו הם בעלי השפעה משמעותית בתחומי המחקר המדעי והעשייה האמנותית, והם ניחנים בכישרון יוצא דופן, כל אחד ואחת מהם הוא מגדלור של מצוינות בתחומו". בן דוד הוסיפה וציינה "העובדה שכ30% מהזוכים בפרס השנה הן נשים משמחת במיוחד". גם בשנה שעברה זכו בפרס וולף שלוש נשים.

הפרסים
קידום של הכימיה הביולוגית וקידום הרפואה בעזרת מולקולות אורגניות קטנות ייחודיות
▪  ▪  ▪

פרס וולף בחקלאות
הפרס יוענק לפרופ' טרודי מקיי מאוניברסיטת צפון קרוליינה בארה"ב עבור מחקרו החלוצי בתחום הארכיטקטורה הגנטית של תכונות מורכבות, ועבור גילוי עקרונות בסיסיים בגנטיקה כמותית עם השלכות רחבות למחקר ולמעשה החקלאי.
פרס וולף בכימיה
הפרס יוענק לשני זוכים - פרופ' קיריקוס ניקולאו מאוניברסיטת רייס בארה"ב ופרופ' סטיוארט שרייבר מאוניברסיטת הארווארד ארה"ב.
פרופ' קיריקוס ניקולאו על הבאת הכימיה האורגנו-סינטתית למחוזות שנראו בלתי מושגים בעבר, על הקישור שהוא יצר בין המבנה הכימי של המולקולה לבין תפקידיה הביולוגים ועל כך שהרחיב את השליטה וההבנה על המשותף לכימיה,ביולוגיה ורפואה.
פרופ' סטיוארט שרייבר על עבודתו החלוצית בהבנת האותות הכימיים והסדרי הגנים בגוף החי שהביאו לגילוי חומרים תרפויטיים חדשים ועבור הקידום של הכימיה הביולוגית וקידום הרפואה בעזרת מולקולות אורגניות קטנות ייחודיות.
פרס וולף בפיזיקה
הפרס יוענק לפרופ' יוסף אמרי ממכון ויצמן בישראל על מחקריו החלוציים בפיזיקה של מערכות מזוסקופיות ומערכות אקראיות.
פרס וולף ברפואה
הפרס יוענק לשני זוכים - פרופ' רונלד קאהן מאונ' הארווארד ארה"ב ולפרופ' לואיס קאנטלי מאונ' קורנל ארה"ב.
פרופ' רונלד קאהן על תרומותיו החלוציות באפיון פעולת האינסולין ושיבושו במחלות.
פרופ' לואיס קאנטלי מאונ' קורנל ארה"ב על גילוי הקינאזות phosphoinositide-3Kinases והבנת תפקידם בתנאים פיזיולוגיים ובמחלות.
פרס וולף באמנויות
יינתן השנה בתחום האדריכלות ויוענק לאדריכלית פיליס למברט מקנדה, על מעורבות נחושה בהגשמתם של בניינים פורצי דרך, בפיתוחן של תוכניות שימור והתחדשות אורבאנית ובהקמתם של מוסדות מחקר מובילים.

תאריך:  14/01/2016   |   עודכן:  14/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
לתפקיד מונה מיג'ור-ג'נרל אוסטין "סקוט" מילר שפיקד על בסיס הענק פורט בנינג בג'ורג'יה    פיקד על מבצעים מיוחדים באפגניסטן    רוב הקריירה שלו הייתה בכוחות למבצעים מיוחדים
איתמר לוין
המנכ"ל והדירקטור לשעבר בקבוצת בולוס גם נקנס במיליון שקל על עבירות ניירות ערך, מרמה וגניבה    שישה חודשי עבודות שירות לעזמי נשאשיבי, שניהל גם הוא כמה מן החברות
איתמר לוין
יניב קנרש וישראל חביב מואשמים במהילת דלק ויצירת תערובות מסוכנות, לצד הלבנת הון של 260 מיליון שקל    המדינה: קנרש ביצע את העבירות בעיצומו של משפט על עבירות דומות
איתמר לוין
מייק ון-קול, המנהל מאות הליכים בכל הערכאות, ישלם למדינה 3,000 שקל בשל עתירת חסרת יסוד שהגיש נגד נשיאת המחוזי בתל אביב ובשל לשונו המשתלחת
איתמר לוין
קובע: "ההחרפה בתופעה של אלימות בספורט - ואשר לה ביטויים שונים, מילוליים ופיזיים, לרבות ביטויים גזעניים - מחייבת מסר ברור והחלטי מצד כל גורמי אכיפת החוק, ובראשם בתי המשפט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il