X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המנכ"ל והדירקטור לשעבר בקבוצת בולוס גם נקנס במיליון שקל על עבירות ניירות ערך, מרמה וגניבה שישה חודשי עבודות שירות לעזמי נשאשיבי, שניהל גם הוא כמה מן החברות
▪  ▪  ▪
במוקד: ספינת הימורים [צילום: AP/Wayne Parry]

יעקוב בולוס, שהיה מנכ"ל ודירקטור בכמה מן החברות שבבעלות משפחתו, נדון (יום ה', 14.1.16) ל-21 חודשי מאסר בפועל בשל עבירות ניירות ערך, מרמה וגניבה. גיסו, עזמי נשאשיבי, שנשא גם הוא במשרות ניהוליות בכמה מן החברות, נדון לשישה חודשי עבודות שירות. השניים גם נקנסו במיליון שקל כל אחד.
יעקוב הוא בנו של איברהים בולוס, שהיה יו"ר הקבוצה ובעל השליטה בה, ונפטר במהלך המשפט. עזמי נשוי לבתו של איברהים ואחותו של יעקוב. טענת ההגנה העיקרית של השניים הייתה, שאיברהים ניהל את הקבוצה בצורה ריכוזית ביותר, ביצע לבדו את כל הפעולות והם לא היו מודעים לאשר התרחש. הם גם טענו, כי חתימותיהם על מסמכים שונים היו פורמליות בלבד, וכי לא ידעו מה מסתתר מאחוריהם.
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, עודד מודריק, דחה גירסה זו. הוא קובע, כי יעקוב שיקר בעדותו וכי עזמי טייח את אחריותו. לדבריו, שקריהם אף נראו כאילו הם מטילים ספק בתבונתו של בית המשפט, כאשר קיימים עשרות מסמכים המלמדים על מעורבותם הישירה במהלכי החברה, ובהם "אקדחים מעשנים" של ממש.
במרכז כתב האישום עמדה ספינת ההימורים "סרנדה" שהפעילה קבוצת בולוס עד פרוץ האינתיפאדה בסוף 2001. הקבוצה הפסיקה חד-צדדית את חכירת הספינה, המחלוקת עם בעליה הועברה לבוררות ובולוס הפסידה בה. בסעיף האישום הראשון קבע מודריק, כי יעקוב ועזמי נושאים באחריות לשורה של דיווחים מטעים ואף כוזבים שמסרו החברות הציבוריות של בולוס בשנים 2002-2001 על מהלך הבוררות.
עוד קבע מודריק, כי יעקוב ועזמי אחראים לכך שחברת בולוס תיירות לא עמדה בהתניה לפיה היה עליה להציג הון עצמי של 16 מיליון שקל כאשר הנפיקה אג"ח בשנת 2001. החברה התיימרה להשיג את 3 מיליוני השקלים החסרים באמצעות הקצאת מניות בחברת-האחות בולוס גד, אך בפועל הדבר לא נעשה - למרות שהחברה דיווחה כאילו עמדה בתנאי זה. השניים הורשעו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובאי דיווח לפי חוק ניירות ערך.
באישום הרביעי הורשע יעקוב בגניבה בידי מנהל של קופת המזומנים שהוחזקה בספינה "סרנדה", בה היו 2.4 מיליון דולר. הוא הורשע גם ברישום כוזב במסמכי תאגיד, שימוש במסמך מזויף ועבירות ניירות ערך.
בנוגע לעונש אומר מודריק, כי יש להביא בחשבון את הזמן הרב שעבר: "חלק לא מבוטל של התנהלות המשפט הואט ואף נפסק בשל נסיבות אוביקטיביות וגם ההתנהלות השוטפת, בגלל עומסים יוצאי דופן על לוח הזמנים של בית המשפט התנהלה בקצב איטי למדי". לדבריו, "בנסיבות המיוחדות הללו נראה לי שאפשר לרדת אל תחתיות המתחמים ואפילו מתחת להם". יצוין, כי כתב האישום הוגש בשנת 2005 ומודריק הכריע בתיק עשר שנים מאוחר יותר.
את המדינה ייצגו עוה"ד שירי גפני ועידן שוורץ; את בולוס ייצגו עוה"ד אביגדור פלדמן וחיים יצחקי; את נשאשיבי ייצג עו"ד איתן צחור; את סייד ייצג עו"ד אלי עבוד; ואת אביגוש - עוה"ד גיל דחוח וגלית רוטברג.

תאריך:  14/01/2016   |   עודכן:  14/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יניב קנרש וישראל חביב מואשמים במהילת דלק ויצירת תערובות מסוכנות, לצד הלבנת הון של 260 מיליון שקל    המדינה: קנרש ביצע את העבירות בעיצומו של משפט על עבירות דומות
איתמר לוין
מייק ון-קול, המנהל מאות הליכים בכל הערכאות, ישלם למדינה 3,000 שקל בשל עתירת חסרת יסוד שהגיש נגד נשיאת המחוזי בתל אביב ובשל לשונו המשתלחת
איתמר לוין
קובע: "ההחרפה בתופעה של אלימות בספורט - ואשר לה ביטויים שונים, מילוליים ופיזיים, לרבות ביטויים גזעניים - מחייבת מסר ברור והחלטי מצד כל גורמי אכיפת החוק, ובראשם בתי המשפט"
עידן יוסף
ההנהלה תיפגש עם כל צד בנפרד    הדירקטורים מושכים את הזמן ונותנים ארכה בעוד המוצרים אוזלים מהמדפים    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "הרגולטור נרדם בשמירה וצריך לתת על כך את הדין"
עידן יוסף
הנשיא התשיעי שהה בביתו וחש כאבים בחזה    בדיקת אק"ג גילתה כי קצב הלב אינו סדיר והוא עבר צנתור בעורק מוצר    מבית החולים שיבא נמסר כי פרס בהכרה מלאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il